Tuesday, September 16, 2014

Selamat Hari Malaysia

Tiada sebuah negara pun dalam dunia ini yang sempurna. Tidak juga Malaysia. Tapi di sini lah tempat lahir kita. Di sinilah tempat tumpah darahnya dan di sini juga tempat lahirnya sebuah cinta.

Cinta kita pada nusa dan bangsa. Cinta sesama kita.

Selamat hari Malaysia !

Happy holiday.





Disini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Disini tersemai cita cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini

Betapa
Dibumi ini ku melangkah
Keutara selatan timur dan barat
Ku jejaki

Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Aku lah penyambung warisan

2 comments :

  1. Selamat hari malaysia Meng! Walaupun cuti, aku banyak kerja bulan September ni... (mati la takde orang pedulik)

    ReplyDelete
  2. Ali : terima kasih bro.

    org cuti kau busy. tapi busy busy tu masyuk kan? hahaha ok la tu....

    aku cuti2 ni busy jugak.. nak travel x buleh. so aku bukak kilang tahik mata je laaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...