Friday, September 12, 2014

Melaka 2014 : 05 - Hard Rock Cafe, Melaka

Melaka has a rich history, originating from early sultanates, as well as colonies of Portuguese, Dutch and English settlers. Malay, Chinese, Indian and other cultures, as well as fascinating heritage architecture, continue to charm every visitor to the city. 

In addition to the great hospitality of the region, Melaka is famous for its food. Hard Rock is the first high-end restaurant to embrace the charm of the city. 

The location, good food, great service and merchandise will attract visitors and locals, alike. On top of that, it is also strategically located in the famous Jonker Walk, at the heart of UNESCO-World Heritage Zone. Featuring diverse dining, nightlife and cultural offerings, the 9,000-square-foot iconic restaurant is poised to become the city’s newest landmark destination.

Masuk masuk cakap omputih... tak terbeliak mata peminat ? Padahal cut and paste jer...


Address:
No.28 Lorong Hang Jebat 75200, Melaka, Malaysia

Hours:
RESTAURANT
Sunday-Thursday
11:30AM - 1:00 AM

Fri, Sat & Eve of Public Holiday
11:30 AM - 2:00 AM
(Kitchen Closes at 10:30 PM)

ROCK SHOP
Sunday-Thursday
9:00 AM - 1:00 AM

Fri, Sat & Eve of Public Holiday
9:00 AM - 2:00 AM

Telephone:
606-292 5188

Ini first time aku sampai sini.

Sebelum ni datang Melaka, Hard Rock belum di buka lagi, baru Rock Shop beroperasi kat tepi Jonker Walk tu.

Memula plan macam nak lepak minum minum kat sini, tapi masa dia orang naik beca aku gi beli cendol jam besar tu. Ingat macam dia orang lama la naik beca. Rupa rupanya sekejap je. Belum dapat cendol dah abis pusing.

Sudahnya semua nak cendol. Beli cendol dan minum depan Hard Rock ni. Hahahaha. Tak pe la, kira minum kat hard rock jugak lah.

Aku je masuk lepas tu usha usha sikit kat dalam. Meh layan.

Gambar gitar yang wajib di ambik

Hard Rock Cafe Melaka

Terletak di tepi sungai lepas jambatan ke Jonker Walk

Rock Shop

Operation Hours

City T Shirt

Kids T Shirt

Short glasses

"Kenapa kau elak?"

Ruang yang agak besar

Aku rasa Rock Shop dia OK lah. Besar jugak la compared to Rock Shop KL. 

Pilihan baju biasa biasa je, tak de yang menarik dan aku pun tak de beli apa apa pun. 

Now usha dalam resto.

Dining area

Stage area

Love all serve all

Bar

Rock Collections

Ni yang belah tepi sungai

Nampak view ni

Kat luar jugak

Lepak kat bar tapi belah outdoor

Pak Haji dengan Mak Haji relax je lepak kat Hard Rock

Menu. Cendol pun ada jual !!

Promotion

View dari Hard Rock Cafe Melaka

Hard Rock Cafe Melaka

Aku rasa HRC Melaka ni unik dan tersendiri. Maybe sebab di 'Melaka' kan so jadi menarik juga. Lagipun sebijik bangunan tu dia punya tak macam HRC lain lain yang biasanya bertenggek dengan bangunan bangunan lain.

Aku pun tak beli apa apa dan tak berpeluang nak lepak makan. Next time je lah. Lagi pun budak budak cepat je ajak bergerak ke Jonker Street semula sebab masing masing dah aim mainan yang dia orang dah nampak tadi.

Tetiba ada orang jual stool macam ni kat Jonker Street !

Layan lagu kegemarang !



I had visions, I was in them;
I was looking into the mirror
To see a little bit clearer
The rottenness and evil in me.

Fingertips have memories
Mine can't forget the curves of your body
And when I feel a bit naughty
I run it up the flagpole and see who salutes
(but no one ever does)

I'm not sick but I'm not well
And I'm so hot 'cause I'm in Hell.

Been around the world and found
That only stupid people are breeding
The cretins cloning and feeding
And I don't even own a TV

Put me in the hospital for nerves
And then they had to commit me
You told them all I was crazy
They cut off my legs, now I'm an amputee, God damn you

I'm not sick but I'm not well
And I'm so hot 'cause I'm in Hell
I'm not sick but I'm not well
And it's a sin to live so well

I wanna publish 'zines
And rage against machines
I wanna pierce my tongue
It doesn't hurt, it feels fine
The trivial sublime
I'd like to turn off time
And kill my mind
You kill my mind, mind

Paranoia, paranoia
Everybody's coming to get me
Just say you never met me
I'm running underground with the moles (digging holes)
Hear the voices in my head
I swear to God it sounds like they're snoring;
But if you're bored, then you're boring.
The agony and the irony: they're killing me (whoa).

I'm not sick but I'm not well
And I'm so hot 'cause I'm in Hell
I'm not sick but I'm not well
And it's a sin to live this well
(one, two, three, four)

4 comments :

  1. semart boh. rindu nak mengulo. tapi beranak kecik ni byk kena istighfar la dak? tunggguuuuuuuuuu..

    ReplyDelete
  2. Pak Aji dengan Mak Aji tu terkenang zaman muda dulu kot lepak tepi sungai tu... Ok lah HRC Melaka ni, Baju-baju dia cantik.

    ReplyDelete
  3. Hargailah Rasa Cendol d Hard Rock Cafe Melaka yummmehh! Nko dh kenapa jm? Abam tlg tgk si jm tu :-)

    ReplyDelete
  4. Beb : kau dah pegi dulu kan HRC Melaka ni. aku ni baru nak pegi.

    lambat. tertinggal ketapi....

    anak kecik kena selalu pegi toy r us la.. hahahaha


    ali : pak aji dgn mak aji tu melepak kat situ. relaks jer...

    baju baju ok tapi mcm mahal utk stock HRC Malaysia ni..


    JM : JM ni memang. dia nak kena curah dgn cendol agaknya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...