Wednesday, September 3, 2014

Aseania Beach Resort, Pulau Besar

Bukan nak promosi tempat ni lebih lebih sebab dia orang tak bagi aku duduk free pun, tapi ini la pilihan aku masa ke Pulau Besar ni.

Aseania Resort, Pulau Besar, Mersing.

Usha gambar.

Aseania Beach Resort


Phamplet

Chalet


Chalet

Chalet

Bilik

Beach

Beach

Beach

Beach

Beach

Beach

Resort

Pool

Resort

Lobby

Lobby

Lobby

Bar

Resto

Beach

Beach

Beach

Beach

Resort

Chalet dia ada 2 jenis je. Harga from RM 230 per night. Boleh ambik pakej 3D2N full board dalam RM1000.

Chalet kayu kira OK lah. Katil best. Bilik besar dan bersih. Aircond. Waterheater. Wi fi kat lobby. Tapi tak de TV. 

Budak budak sendu lah. Tapi kat lobby ada TV.

Tapi beach dia memang terbaik. Bersih dan terjaga. Staff pun baik baik jer. Pool je macam banyak klorin. 

Food average. Ada buffet dan ala carte. Tapi boleh pegi usha makan kat tempat lain jugak kalau nak. Ada warung orang kampung dan kedai runcit. 

Aku rasa ni resort paling best antara ke tiga tiga di Pulau Besar ni. Yang lain tu harga murah sikit tapi pantai kurang terjaga. 

Cuma ada benda la berlaku dan aku rasa macam nak saman Aseania ni. Chalet kayu tu mungkin agak lama, so aku pijak lantai papan tu siap patah dan kaki aku terperusuk sampai ke peha. Abis calar balar dan luka. Tapi bila aku fikir balik, mungkin sign yang mengatakan aku dah obese tahap gajah. 

So... aku terima !

Tempat kejadian !

Lain lain, aku rasa tempat ni OK. So, Aseania ni aku personally recommend kalau nak mencari penginapan di sini !

Aseania Pulau Besar

Anda pasti rindukan ombak Pulau Besar nanti.



Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat kamu kala duka ku
Namun hanya kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya di penanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

6 comments :

  1. Bang,
    Tumpang tanya.. mmg tiap minggu ke pi cuti bang?

    (ada tune jaki sikit)

    Ikhlas tanya ni bang..

    ReplyDelete
  2. Meng;

    You ambik full board ker? Worth it tak kalau ambik full board nih?

    Sebab for me, selain dari tempat cantik, nak jugak perut nih suker hahahahhahahahaha

    ReplyDelete
  3. SAR : ikhlas jawab ni.

    sebenarnya tak..

    sebulan sekali mungkin. tapi sebab entry ni scheduled rapat2 so jadi mcm tetiap minggu kot..


    Ghaz : full board.. ok je tapi cuma cover 2 pax.. so kalau anak anak kena bayar extra makan dan bot. dia org cuma boleh share bilik jer laaa

    ReplyDelete
  4. Ahahaha lawak lah bukan habang yg heavy weight tetapi lantai dh reput ce tgk sepihan yg pecah tu papan tu dh tggu masa je. Habng steadype

    ReplyDelete
  5. Mak aiiii... durjana punya kayu, abih calar balar abang Meng! Apa-apa pun cantiklah pantai dia... aku suka.

    ReplyDelete
  6. JM : kann? jadi aci ke kita saman ni?

    ada lawyer yang hebat tak?


    Ali : pantai masih dara dan terjaga.. so lawa la. kalau ramai2 org pegi mesti banyak sampah sarap..

    kayu tu bagi kaki aku calar balas sampai peha.

    dah tak leh pakai short setahun

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...