Saturday, August 18, 2012

Dari Tanah Suci Ke Bangi

Hah aku nak cerita ni. Sedikit info bagi mereka yang nak mencari Air Zam Zam terutamanya atau barang  barang dari Tanah Suci Mekah.

Semalam lepas meeting kat site, IG ajak aku pegi cari barang. Dia nak beli air zam zam sebab maid dia nak bawak balik Indon. Korang tau tak, air zam zam boleh di dapati di pasaran di Malaysia ni?

Aku baru tau. Aku ingat tak de orang jual. Rupanya ada.

Aku follow je IG sebab aku cakap, aku nak air Zam Zam jugak.  

Kedai nya terletak di Bangi. 

Kalau sesiapa biasa dengan area tu, dulu ada Warta pastu dah jadi Billion, pastu sekarang jadi Giant pulak. Kat belakang tu ada area kedai kedai.

Kedai yang jual air Zam Zam dan segala barang dari Mekah ni ada kat situ. Tak silap aku satu deret dengan Mc Donald's. Tapi jalan tu one way so kena tawaf dulu baru boleh beli belah.

Layan gambar yang sempat aku capap sorok sorok.

* mati la padahal tak de orang pun dalam kedai tu.

Ni air Zam Zam yang telah di botolkan. 

Botol kecik RM10 sebotol. Botol besar tu 100 lebih. Aku lupa

Ada di jual Olive Oils dan segala cuka apple semua

Kopi habatul sauda dan macam macam lagi dari Tanah Suci

Kurma ni kan?

Segala mala kurma yang ada

Kekacang, snack, buah buahan kering dan macam macam

Kuih raya pun ada

Dalam kedai

Ni signage kedai. Tak de billboard cuma ada kain rentang tu jer

Adakah barang barang di sini original dari Mekah?

Memang dari sana pun. Aku beli air Zam Zam. Beli Apricot kering yang memang menjadi pujaan aku, dan juga beli kacang macam gula gula udang tu, share dengan IG sebab dia kata anak dia suka makan. Dan beli kopi habbatul sauda. Tapi kopi tu tak sedap. Macam telan rempah ratus je aku rasa.

Maka, sesiapa yang berminat boleh la usha kat sini.

Nak jugak aku tanya budak penjual kedai tu.

"Ada Fridge Magnet Mekah?"

Rasa rasa aku kena lempang tak kat situ?

Hahahaha.

Bagi sesiapa yang memulakan langkah pulang ke kampung esok, hati hati di jalan raya.

Tak sabar nak balik kampung kan? Indahnya beraya di desa...................... pandan.

* nanges

5 comments :

  1. x pnh jumpe pun fm mekah ms p sana dulu...

    ReplyDelete
  2. xde ek... buleh bukak business tu.. sure laku

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum, kedai dia dekat mana ye? tahu tak alamat dia ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusllam.

      Tak reti la nak cakap. Dah lama kot. Cuba cari kat area Mc Donalds lama BB Bangi tu.. Belakang Bangi Utama Shopping Complex

      Sorry alamat tak tau.

      Delete
    2. Waalaikumusllam.

      Tak reti la nak cakap. Dah lama kot. Cuba cari kat area Mc Donalds lama BB Bangi tu.. Belakang Bangi Utama Shopping Complex

      Sorry alamat tak tau.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...