Tuesday, September 1, 2015

Tonton Wayang : Ogos 2015

Aku suka gak layan movie.

Tengok la citer apa yang ada everyweek, kalau citer baru dan agak agak best boleh la di layan. Budak budak pun suka tengok wayang cuma kadang kadang dia orang tak leh tengok sebab cerita terlalu dewasa.

Dan macam biasa panggung yang menjadi kegemaran adalah MBOCinemas. Tapi kadang kadang pegi jugak GSC dan TGV. Tengok cerita dah jadual tayangan.

MBO Subang Parade

Cinemas MBO

Kalau nak compare bagi aku MBO dengan TGV ataupun GSC memang la macam kureng skit, tapi bagi aku experience menonton tu sama jer. Plus aku suka gi MBO sebab tempat dia tak terlalu sesak dan dekat dengan rumah.

Kadang kadang tu macam aku je yang tengok wayang tu.

Memang tak de IMAX apa semua tapi ada la jugak theatre yang OK yang boleh kasik thrill dan impak pada pengalaman menonton.

Citta Mall. MBO di sini juga jadi port sebab dulu parking free. Sekarang dah kena bayar !

Panggung wayang yang agak OK

Lagi best sebab selalu sangat tengok wayang, every time aku order pop corn dengan air semua free je sebab dah jadi members.

Layari : MBO Cinemas

Selalunya kalau tengok movie ganas ganas yang budak budak tak leh ikut, kami gi tengok berdua je lah. Berdua kan lebih baik !

Biasanya kami tengok yang lewat lewat malam skit la so budak budak dah tido.

Dan aku memang suka layan movie. Kadang kadang OR tu ikut je padahal dia menguap 40 kali dalam panggung. Pedulik !!!

* kunyah popcorn buat tak tau

Movie movie yang sempat di layan bulan ogos 2015.

Mission Impossible : Rouge Nation. Aku suka.. aku kasik 5 bintang !

Fantastic 4. Macam tak best tapi aku layan jugak lah. Aku kasik 3 bintang !

Man from U.N.C.L.E - Film by Guy Ricthie... standard laa mula mula slow dah last mesti ada twist. Hujung hujung pening. Hahaha. Aku kasik 3 bintang !

U.N.C.L. E tu maksud dia United Network Command for Law and Enforcement.

Dan last sekali. Hitman - Agent 47. Despite bad reviews from IMDB surprisingly aku suka movie ni. Cuma agak ganas. Much better than Sang Semut ( Ant Man ) dan Si U.N.C.L.E tu. 4 bintang !

Tapi ni salah satu soundtrack dari filem Man from U.N.C.L.E. dan terlayan pulak kat halwa telinga.

Tajuk dia CHE VUOLE QUESTA MUSICA STASERA ( Siapa mahu muzik ini malam ini? )



che vuole questa musica stasera,
che mi riporta un poco del passato,
la luna ci teneva compagnia,
io ti sentivo mia,
soltanto mia,
soltanto mia.
vorrei tenerti qui vicino a me,
adesso che fra noi non c'e' piu' nulla,
vorrei sentire ancor le tue parole,
quelle parole che non sento piu'.
il mondo intorno non esisteva,
per la felicita' che tu mi davi,
che me ne faccio ormai
di tutti i giorni miei
se nei miei giorni
non ci sei piu' tu.
che vuole questa musica stasera,
che mi riporta un poco del passato,
che mi riporta un poco del tuo amore,
che mi riporta un poco di te.
che me ne faccio ormai
di tutti i giorni miei
se nei miei giorni
non ci sei piu' tu.
che vuole questa musica stasera,
che mi riporta
un poco del passato,
che mi riporta
un poco del tuo amore,
che mi riporta
un poco di te,
un poco di te.


Max Tino !

Kedai ni aku nampak kat Subang Parade. Sepatutnya jadi Mek Tino la kan? Max tu sah sah la Jate.

6 comments :

  1. Zmn muda belia aku rajin buat marathon movie ni.kdg mabuk smpi 3 movies aku layan bderet kt wyg..giler...tp skng nan hadoo...sbln skli pun dh kira hebat dh...hehe

    Byk2 tu aku tgk yg abam tom kurus je...hehe best gk le wpun aku jrg lyn cite pning2 ni...iols biasa lyn cite lomentik komedi jewwww...kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. romantik sungguh !

      hahaha aku prefer citer action pack. baru best tengok kat wayang bunyi meletup meletup. cerita slow slow layan kat rumah je.....

      tom kurus tu dah makin kurus aku rasa..

      apa kata kau ajak dia join JJCM kau tu. sure naik badan

      Delete
    2. Hahahahhaaa ... Tom Kurus nanti jadi Tom Tomok bila join DJ JJCM hahahahhaaa

      Kelakooorr !!!

      Delete
  2. Ko dh tgk citer the martian ke lom meng? Aku pon skang mmg suka layan movie...citer intern pon aku layan heheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Martian dah tengok. Intern belum tengok. Best ke? Polis Evo kau dah layan ke?

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...