Thursday, September 17, 2015

Santai Damai Selatan : 06 - Double Tree by Hilton, Johor Bahru - Hotel

Dari Tioman dan Mersing kita bersambung ke JB.

Ini adalah entry berkenaan hotel terbaru yang di buka di Johor Bahru iaitu DoubleTree by Hilton !

Terletak di tengah pusat kota, 

Masa tengah godek godek nak cari penginapan di JB untuk 2 malam, aku contemplating jugak nak stay sini ke tidak. Satunya sebab aku tak suka sangat Hilton ni. Sebab nanti aku membayangkan Paris Hilton tengah mop lantai sambil membitchy !

* mati la tak de kena mengena.

Tapi hotel ni paling latest di pusat bandar JB dan aku ada majlis kenduri kendara sedara mara di sana. 

DoubleTree by Hilton

Dari Mersing, aku naik bas ke JB. Bas pukul 2.30 petang. Aku expect perjalanan sejam jer tapi rupa rupanya dekat 3 jam ! Bas express tapi bergerak macam siput sedut ! Tambah lagi jalanraya Mersing - JB tu memang la hazab. Hujan pulak turun renyai renyai seolah olah bersimpati dengan nasib diri.

Redha je la aku sampai JB dah nak dekat pukul 5 petang.

Rugi wooo masa bayar mahal mahal kalau check in lewat. Tapi masih OK lagi consider flight OR akan sampai ke JB waktu malam.

Dari station bas Larkin aku ambik teksi ke hotel. Kena RM 12 pakai meter. Padahal pakcik teksi sebelum tu tak nak pakai meter dia cakap...

"Bayar je RM 10. Tak yah meter meter"

Pastu aku sombong. Tak mahu !

Rasaian lo rugi RM 2.

Aku check in dulu hotel ni sebab OR dan budak budak akan sampai flight malam tu dari Subang.

Laluan masuk ke lobby

Ni bangunan hotel

Lobby

Reception area. Check in slow gila.  Siap tukar tukar orang lagi. Jenuh aku menunggu. Dah la kena berdiri.

Di DoubleTree JB ni sebagai menyambut kedatangan tetamu yang menginap di sini, setiap orang di beri Cookies Hilton yang dibuat khas untuk para tetamu.

Masih panas panas lagi. Aku nampak dia tarik laci pastu bagi kat aku. Aku agak laci tu adalah pintu suka hati Doremon.

Tapi sedap jugak cookies dia tu.

Selesai urusan check in, aku terus naik bilik. Sakit pinggang duduk dalam bas dari Mersing lama lama !

Tilam dia best. Bantal dia kureng skit

Bunga

Sampai bilik aku terus terlelap. Letih. Bila terjaga dah petang nak maghrib dah. Tak sempat nak ke mana mana.

Aku turun bawah je usha usha kat area pool dia sambil duduk duduk basahkan tekak.

Pool area

Pemandangan dari pool area. 

Pool dia menarik jugak dan di buka sehingga jam 11 malam

Adult pool di tengah tengah

Tepi tepi tu ada open jacuzzi dan area kanak kanak. Pool tak besar tapi boleh la nak godek godek mandi

24 hours gym

Kat pool tu ada satu Italian Resto. Aku duduk melepak order Lemon Juice harga RM 21 segelas termasuk GST. Tu belum kira budak budak order fries la apa lah. 

Ni tempat breakfast di bawah. Nama dia Makan Makan. Kalau ambik bilik Club Room boleh breakfast di tingkat atas

Dan aku puji habis habisan breakfast kat DoubleTree by Hilton JB ni. Spread dia banyak gila !!!! Pastu sedap sedap makanan dia. 

Pilihan jus yang banyak. Aci je kan bawak lari satu jug ke meja. Hehehe

Segala mala makanan ada

Ruang penyiapan makanan pun luas dan makanan memang banyak !

Segala sedara mara mee ada di sini

Oh ni hiasan kot. Yang dalam pasu tu je pilihan sos sos

Bar makanan

Bar beer pun ada

Pilhan makanan

Atas sebab itu, aku bagi 5 bintang untuk breakfast di DoubleTree by Hilton JB ni. 

Breakfast dia memang sedap dan mewah dengan makanan. Semewah kehidupan Paris Hilton !

* campak tudung Neelofar pada Paris Hilton.



I don't mind spending some time
Just hanging here with you
'Cause I don't find too many guys
That treat me like you do.
Those other guys all wanna take me for a ride
But when I walk they talk of suicide
Some people never get beyond their stupid pride
But you can see the real me inside
And I'm satisfied, oh no, ohh

Even though the gods are crazy
Even though the stars are blind
If you show me real love baby
I'll show you mine
I can make it nice and naughty
Be the devil and angel too
Got a heart and soul and body
Let's see what this love can do
Maybe I'm perfect for you

Ohh, ohh, ohh

I could be your confidante
Just one of your girlfriends
But I know that's not what you want
If tomorrow the world ends
Why shouldn't we be with the one we really love?
Now tell me who have you been dreaming of?
I and I alone, oh, no

Even though the gods are crazy
Even though the stars are blind
If you show me real love baby
I'll show you mine
I can make it nice and naughty
Be the devil and angel too
Got a heart and soul and body
Let's see what this love can do
Baby I'm perfect for you

Excuse me for feeling
This moment is critical
Might be we feel it
It could get physical, oh no, no, no

Even though the gods are crazy
Even though the stars are blind
If you show me real love baby
I'll show you mine
I can make it nice and naughty
Be the devil and angel too
Got a heart and soul and body
Let's see what this love can do
Oh
Let's see what love can do (Oh)
Maybe I'm perfect for you

Maybe I'm perfect for you (Oh)
You (Oh)
Maybe I'm perfect for you

Even though the gods are crazy (Oh)
Even though the stars are blind (Oh)
Even though the gods are crazy (Oh)
Even though the stars are blind (Oh)

bersambung..........

10 comments :

  1. Aku siap masuk dalam beg lagi makanan tu.Desa sangat perangai.Hotel baru tu feeling macam best je.Tapi tak best wifi kena bayar.kedekut

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.... aku pun paw jugak sebab anak aku nak muffin... terpaksa klepet dalam tisu dan lari keluar laju laju. hahahhaah...

      wifi tu memang kedek btol la Hilton ni.

      Delete
  2. Replies
    1. oh yang itu kena tunggu sebab roh kerajinan belum lagi datang !

      Delete
    2. sy doakan roh rajin tu datang crpat.. hahahah.. tazabarrr

      Delete
    3. Sabarlah Sabariah.... heheh poskad hari tu belum pos lagi..

      sabarlah menanti !

      Delete
    4. eh excited sgt ni kenapa? ada plan nak pegi ke? kalau nak pegi bg tau....

      Delete
  3. Meng;

    Kalau Hilton di Jeddah/Mekah breakfast dia ada bagi classification ... berapa calories , sehat ker tak gitu !!!

    Memang melelih air liur tgk spread breakfast dia !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu macam makan mc D je Ghaz.. heheheh

      hilton memang posh bab makan ni....

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...