Tuesday, September 15, 2015

Santai Damai Selatan : 05 - Mersing

Kalau pegi Tioman biasanya kena naik bot di jetty Mersing.

Jetty Mersing menjadi titik tolak pergerakan bot bot dan ferry ke pulau pulau di perairannya seperti Pulau Tioman, Pulau Rawa, Pulau Tengah (Batu Batu Resort), Pulau Besar Johor, Pulau Aur, Pulau Pemanggil dan juga Pulau Tinggi.

Dan tiap kali singgah aku mesti tak lepaskan peluang ronda ronda untuk melihat kawasan persekitaran Mersing ni terutamanya pantai pantainya yang masih belum terhakis dek pembangunan. Pantai Penyabung, Pantai Air Papan, Pantai Sekakap dan Pantai Bandar adalah antara pantai pantai yang menjadi kunjungan warga tempatan untuk mengirup udara segar angin Laut China Selatan.

Bagi aku Mersing ni masih ada damai dan keindahannya masih terpelihara. Tak banyak perubahan dari last aku sampai di pekan kecil ni.

Layan gambar gambar sekitar Mersing !

No caption needed.























Banyak lagi pulau pulau di Mersing yang aku teringin nak pegi. Insya Allah, kalau berkesempatan aku akan ke mari lagi.

Harapnya damai masih ada di sini. Tapi mungkin tak akan kekal lama. Dan keindahannya pun pasti turut sama berlalu.



Suatu masa pernah dulu kita di sini
Senja yang indah menyatukan dua hati
Di kala itu hanya aku di hatimu
Seiring jalan kita tuju

Musim berlalu terubahkan satu persatu
Kehadiranku tanpa salam ucapanmu
Ternyata kini makin jauh dari sisi
Semakin pudar warna cinta

Sayang waktu tiada lagi mengulangi
Kenanganmu kini hidup bersamaku
Ingin kupaut keriangan yang berlalu
Dan mengisinya kembali
Untuk mengubat hati sebelum tiba waktu kupergi

Sampai di sini moga takkan ketemu lagi
Kupujuk hati dengan kepayahan diri
Merenung jauh keindahan yang berlalu
Ternyata aku masih rindu

Sayang waktu tiada lagi mengulangi
Kenanganmu kini hidup bersamaku
Ingin kupaut keriangan yang berlalu
Dan mengisinya kembali
Untuk mengubat hati sebelum tiba waktu kupergi

Sampai di sini moga takkan ketemu lagi
Kupujuk hati dengan kepayahan diri
Melempar jauh keindahan yang berlalu
Ternyata aku masih rindu
Ternyata aku masih rindu...

bersambung..........

2 comments :

  1. Wooowww photo2 yang sungguh cantik. Saya suka baca blog uncle Meng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.

      Tua sangat ke aku ni atau cik adik ni terlebih muda?

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...