Tuesday, September 8, 2015

Jom Makan : Jombali, Citta Mall

Air Asia sedang mengadakan promotion Free Seats ni kan? So apa lagi... jom gi Bali !!

Nak? Tak nak? Apa .. tak de passport?

Jom. Jom. Jom. Bali ni tak payah passport.

Haaa. dah sampai !!!

Sah sah la bukan nak ajak gi bercuti ke Bali tapi nak bagitau perihal tempat makan nama dia Jombali.

Kenapa Bali? Ntah.

Tapi masa gi tengok wayang hari tu kat port biasa aku tu di Citta Mall, jadi usha tempat ni yang rasanya baru di buka.

Letaknya dekat dengan Toni Romas

Boleh pilih duduk belah dalam

Dalam resto. Akak ni sempat membuat pandangan majazi kepada aku.

Boleh juga duduk belah luar.

Of chos aku pilih dok belah luar sebab nak merokok. 

OK. Misi nak stop merokok tu ada tapi tu lah nak terlaksana tu ntahnya bila. Princess pun asyik sound je kalau aku hisap rokok.

"Papa ni asyik asyik hisap rokok. Nanti lidah Papa luka"

As dia tengok gambar kat kotak rokok ada gambar orang sakit lidah.

Anyway..... jom usha menu book.

Kegemaran Malaysia. Serious?

Menu dia agak banyak juga.

Tapi food dia tak de la melambangkan Bali.. More to Malaysian/Asean food

Tapi western pun ada

 Michelin Star quality ke ni? 

Makanan ringan dan kudapan ada tersedia

Orang agak ramai hari tu so menunggu jugak la makanan tiba.

Apa apa pun... kau tiba jua. Di persilakan masuk mengadap makanan makanan sekelian.

Nasi goreng dengan ayam bersalut telur masin. Somehow sedap pulak nasi goreng ni

OR punya Nasi Goreng aku tak ingat nama. Pun not bad

Kedondong asam boi dan apple asam boi. Tak berapa ummph sangat

Overall. aku teruja sebab in real makanan dia agak serupa dengan gambar dalam menu book. Petanda baik la tu.

Food agak OK based on yang aku makan tu dan portion pun boleh tahan banyak. 

Harga mampu makan lagi lah.

Service so so. Boleh dipertingkatkan lagi.

Jadi.. big chances untuk repeat sebab nak try menu menu lain yang banyak tu. So aku pun agak recommend jugak untuk orang lain try makan di sini.

Dan kunjungan aku dah berulang ulang kali jugak ke sini. Kalau makanan sedap aku tak de hal nak ulang ulang makan di tempat yang sama.

So ni antara habuan yang menjadi hidangan dalam siri lawatan yang berikutnya. Layan.

Sotong Kangkung.... boleh laa

Kuew Tiaw Beef. Aku jamah sikit je..

Sizzling Chicken Chop. Not bad !

Tapi Coconut Shake dia sedap. Oreo Shake terlebih manis

Ribena Laichee

Bihun Goreng. Sedap

Carbonara. Muak sikit

Nasi Goreng Silang Beef. OK jugak

Repeat Order. Nasi Goreng Ayam Telur Masin

Goreng Pisang with Ice Cream. Pisang lagi lembek daripada ice cream.


Time time mood baik berkongsi makanan

Dan sekali lagi ulang kunjungi tempat ni masa tengok wayang dengan OR. OR aku suka benar dengan Nasi Daging Silang tu. 

Aku try macam macam lah. So far memamg semuanya agak sedap sedap dan menepati selera.

Coconut shake dia sedap tahap membunuh ! Wajib cuba!

Telur dan Mayo Sandwich... 

Grilled Chicken Chop. Not bad!

Lagi berselera makan kalau duduk dengan artis kan?

 Hmmmmmm....  Jadi paparazzi jap. Tapi artis duduk meja sebelah.

Apa apa pun, banyak jugak la menu yang aku dah try. Baru aku perasan mostly dalam buku menu tu banyak yang berulang ulang. Tu yang nampak banyak.

Tapi some of the menu boleh la di cuba dan memang tidak menghampakan !!

2-3 kali pegi dah rasa bosan. Stop dulu la.. Lama lama sikit baru datang balik semula ke sini.

So apa lagi? Jom Bali !

Sangat sesuai berkunjung kalau perut dah start berirama zapin riang tak karuan ! Tak pun kalau tetiba terasa nak makan laksa !

Laksa mana?

Asam Laksa ada di sini...tapi aku tak leh pegi ni. Terlebih makhluk lautan

Sila pegi gih ! Tak dapat gi Bali... gi makan kat Jombali pun boleh lah.

Ada few outlet di buka di merata Lembah Klang.

Check Website mereka : Jombali




Zapin aku dendangkan
Lagu Melayu
Pelipur hati
Pelipur lara

Cahaya manis kilau gemilau
Di Kampung Tapir indah menawan
Aku bernyanyi berzapin riang
Moga hadirin aduhai sayang
Jadi terkesan

Kembanglah goyang atas kepala
Lipatlah tangan sanggul dipadu
Kita berdendang bersuka ria
lagulah zapin aduhai sayang
Rentak Melayu

Laksamana raja di laut
Bersemayam di Bukit Batu
Ahai hati siapa
Ahai tak terpaut
Mendengar lagu zapin Melayu

Membawa tepak hantaran belanja
Bertakhta Perak indah berseri
Kami bertandang mewujud budaya
Tidak Melayu aduhai sayang
Hilang dibumi

Peting lah gambus sayang lantang berbunyi
Disambut dengan tingkah meruas
Saya menanyi sampai di sini
Mudah-mudahan hadirin semua menjadi puas

Laksamana raja di laut
Bersemayam di Bukit Batu
Ahai hati siapa
Ahai tak terpaut
Mendengar lagu zapin Melayu

18 comments :

  1. Dekat sini saya selalu makan nasi goreng cheese with chicken honey BBQ... Sedap~... Nasi goreng beef rib stew pun sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. makasih. nanti nak try chicken honey bbq tu. tapi mcm dah selalu sgt pegi... kena tahan dulu kasi lama skit

      Delete
  2. Kalau Meng dah ala ala recommend , memang patut pergi JOMBALI nih hehehehehhehe ....

    How come orang Hitaly tak makan hiidupan lautan? Hahahhahahahahaaa (Stereotype and cliche nyer soalan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan dia agak tasty.. eh artis pun pegi tu.. mesti la sedap. takkan artis nak mencemar dulu makan di tempat tak sedap?

      heheh. tak makan ikan jer sebab tak suka... hanyir dan texture dia. tapi pengalaman kecik kecik terlekat tulang ikan macam nak mati je rasa. terus banned ikan seumur hidup...

      Delete
  3. Meng.. pencerahan plissss..
    - Pandangan majazi tu apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandangan yang penuh dengan maksud tersirat.....

      agaknya la.. ntah. hehehe

      Delete
  4. Patut artis tu (siapa dia ek?) yg papparazi mu Meng sbb mu lg artis antarabangsa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia nak mintak autograph aku agaknya.. aku pun sama. tapi sebab dua dua kekwat. last last dua dua blah penuh kehampaan.. hehehe..

      tu fauziah ghous tu.

      Delete
  5. mmg banyak outlet dia kat memana mall. Tapi takde rasa nak masuk try. Tp bila meng buat review terus rasa cam... harus try.

    ReplyDelete
  6. Meng,

    Mengapa ramai orang guna ayat pencerahan berbanding penjelasan...aku rasa pencerahan tu macam hendak mencerahkan kulit..gunalah que putih que putih..hahaha...

    lupa kan kisah pencerahan kulit tu..pasal jombali ni dah bikin selera aku kembali memberontak nak try jugak..klu tak sedap siap ko..hehehe...pasal rokok, ko patut dgor cakap pwincess ko...aku dah seminggu tak merokok sbb batuk teruk...(tapi xleh nak janji klu batuk dah ok boleh benti ke tidak..dapat kurangkan pun ok..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah.. aku pun rasa pencerahan tu kalau tak cukup cahaya. tapi tak pe la. mana mana pun janji faham.. ye dok?

      kau gi try dulu la.. pastu bilang kat aku.

      1..
      2..
      3..

      gerenti tak menyesal. coconut shake dia inzal weh. sulam sulam dgn sedut nikotin memang mengasyikkan..

      aku pun mcm kau la. nak berenti tapi......................

      * merenung kotak merah dengan rasa hiba

      Delete
  7. terkejut memula kata takyah pasport. semua nampak delicious!
    Aishah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah dtg sini gerenti tak yah passport...

      delicious la... gi try nuh.

      * apsal la aku gegila promote neh

      Delete
  8. sampai ke sudah tak kenal artis tuh.. sapa tu.. ke gmbr side tepi tu sebab tak dapat cam.
    sila beri pencerahan siapa artis tu abang meng oii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Motip. Perlu ke nak kena tau?

      Hahaha. Tu Fauziah Gous lah. Dgn husband dia

      Delete
  9. Replies
    1. gi sekali memang sedap.

      ulang2 pegi rasa biasa biasa je la pulak dah.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...