Friday, September 4, 2015

Goa, India - The Highlights

Hum logon ko samajh sako to
Hum logon ko samajh sako to samjho dilbar jaani
Jitna bhi tum samjhoge utni hogi hairaani

* guling guling tepi bukit terperosok dalam semak

Dulu ada satu pakcik kat kampung aku kat Hitaly, kalau gi kedai tanya dia....

"Pok Seng.... air batu brape seketul?"

Dia mesti jawab macam ni sambil menyanyi....

"Hamlo koto samah seketul !"

Maksudnya 50 sen seketul.....

Betapa kuatnya pengaruh cerita Bollywood kat Hitaly.

And I never thought I'd be revisiting India after my first trip in 2012 - Namastee India. Tak de la dalam masa masa terdekat ni... but here you go ... Goa, India.

The highlights !




























Next : Budget & Itinerary.



Hanya kerana dusta
Mataku terpejam mengaburi minda
Hanya kerana fana
Ku tenggelam di dasar gelap, gelap gelita

Lemasku dibenam minda
Hati berkata
Jangan kau hancurkan cinta
Kerana dusta

Selamatkan aku kasihku
Bawaku dalam doamu
Dari semua resah menutup cahaya

Selamatkan aku kasihku
Bebasku dari cemburu
Segala yang maya
Bawa daku ke syurga
Ke syurga

Hanya kerana masa
Mampu menamatkan segala cerita
Hanya kerana cinta
Hatiku tetap percaya takkan terleka

Terangnya bercahaya bagai permata
Sinarnya dalam masa takkan terbuka

Selamatkan aku kasihku
Bawaku dalam doamu
Dari semua resah menutup cahaya

Selamatkan aku kasihku
Bebasku dari cemburu
Segala yang maya
Bawa daku ke syurga
Ke syurga

Bawa daku bersamamu
Janganlah kau tinggalkan aku
Janji padaku
Bawa daku bersamamu
Genggam erat kuat tanganku
Jangan tinggalkanku

Selamatkan aku kasihku
Bawaku dalam doamu
Dari semua resah menutup cahaya

Selamatkan aku kasihku
Bebasku dari cemburu
Segala yang maya
Bawa daku ke syurga
Ke syurga

16 comments :

  1. Bestnya...AA wat sale rm70++ return g Goa...

    ReplyDelete
  2. aishhhh....dia ni kan...
    baru aku duk usha2 tpt ni last week...duk berbelah bg ngan delhi....cpt sikit update....leh aku wat comparison....hahahahaha

    ReplyDelete
  3. Bestnya Goa! Aku teringin nak pegi gak.
    Aku ni semuanya teringin haha.
    Cecepat update ek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringin je tak per.... tak rugi apa apa pun.. heheheh


      nak cepat tu macam tak dan. tapi aku kasik summary dulu nanti cepat skit kot la kau nak terbang ke sana pulak

      Delete
  4. teringat Goa teringat Josh #ehh

    gitulah pengaruh hindustan di tepen #ehh jugak :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku siap gi goole sapa la Josh tu. rupanya filem eh.. layan bollywood rupanya ko jea.

      mana mana kat malaysia ni org layan bollywood kot. hahahaha

      Delete
  5. Meng;

    So bila agaknya episod Goa akan muncul? Apakah ianya penuh drama macam Episod Sri Lanka??? Dah tak sabar nih !!! Hahahahhahahaaa

    P.S - Ni Alyah isteri Ramli MS ker???

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama lagi En Ghaz. .. belum ada kerajinan nak menulis. baru bagi info supaya senang org nak ke sana refer. travel log tu lambat skit la.. tunggu free free dan kerajinan mendatang.

      drama ada tapi tak semenarik sri lanka..

      org goa penyabar kot. hiks..

      ya.. alyah ni bini ramli MS

      Delete
  6. Abang meng, makanan sana ok ke? Haha. Harti tu beli tiket p chennai n delhi hahaha tatau la mcm mana nak survive kat sana 😭😭. Dgn tak penah makan indian food n mamaksss haihh tapi cam tazzabar gaks

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan oke je.. cuma nak cari halal tak jumpa.. makan vegetarian je lah...

      delhi banyak halal food tak per. chennai tak pasti. belum sampai. bila nak pi tu? enjoice !!

      bawak makanan laa dari malaysia. kang perut gelora kena kari piau org sana...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...