Sunday, August 18, 2013

Menu Raya. Teruja !

Hoyeh !

Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Dan Batin.

Amacam semua? Dah kembali ke kota? Apa? Masih berada di kampung halaman asmara? Tak pe. Relaks dulu. Lepak lepak. Ambik mood tengok pokok kelapa.


Pokok kelapa depan rumah Makcik Mona di Italy

Jom, kalau raya apa lagi yang menarik kalau bukan makanan. Layan gambar makanan je lah.

Yok ! Kasik terliur.

Ketam gorengan. Rapuh dan rangup. Sedap 

Bubur lambuk style Italy. Penuh dengan daun kayu dan pucuk paku. Sedap ni. Tambah ada udang udangan. Hidangan hari terakhir berbuka hari tu

Udang masak sambal. Nyum Nyum

Sayurrrrr

Bihun pun ada

Ini ikan masak asam... aku tak tau sebab tak makan ikan

Ni juadah pagi raya. Lontong, rendang daging dan ketupat

Sekali sekala dapat makan lontong. Sedap betul

Ini pulak hidangan nasi hujan panas, ayam masak merah, acar, ketupat palas dan rendang chef wan. 

Kuah lodeh untuk makan lontong. Pergh.. Lontong Cafe Chawan tu kalah teruk !!

Ini gulai lemak ketam. Yummeh

Ini ayam masak kicap. 

Dah. Tu jer. Gambar beraya di MILford, NZ tak de sebab aku terjelepuk hina kena ubat batuk.

So teruja balik ke kota, nak sibuk sibuk beraya di bandar pulak. Tak puas lagi nak rasa makanan raya sebab hari tu batuk dan selsema.....

Now aku teruja nak makan makanan raya lagi..... ! Teruja nak gi open house.

Bagi yang dah pegi open house tu, sekali lagi, makan tu ingat ingat la sikit orang Afrika yang kebuluran tu.....

* padahal sedih tak de jemputan....



Teruja aku kehadiranmu
Tiada ku duga
Di saat ini bertemu lagi

Bagaikan mimpi di siang hari
Ku tidak mengerti
Setelah kembali lagi

Mungkinkah ini
Satu masa yang tak pasti
Haruskah ku lalui bersama denganmu

Kau tak mengerti rasa hati
Yang kian sepi tanpa belaian jiwaku ini
Ku tunggu janjimu

7 comments :

  1. Aku pernah makan bubur ala2 cam gambo bubur lambok ko kat sarawak...mmg sedap mcm2 isi dalam dia tp aku lupa apa nama dia... pedas plak tu...masa tu raya haji..

    ReplyDelete
  2. Aaaa... Ade pung gambo raye kat Italy...

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya..

    Asyik lauk ketam je..murah kot kat Italy..tepi laut..

    ReplyDelete
  4. Salam aidilfitri .
    Sedap lak nengok menu ketam tu..huhu.

    ReplyDelete
  5. ko tak mkn ikan meng? uish rugi nikmat tuuuuuu uihhhhh! hahaha!

    ReplyDelete
  6. HB : serawak pun ada bubur lambuk? aku tak pernah try tu..

    AM : ada.... gambar raya kat Los Angeles je tak de sebab aku terjelepuk hina kena ubat batuk..

    Nohas : ketam tak berapa gemuk... rezeki nak raya..

    Ciku : ketam memang sedap. favourite aku anak beranak.. hiks..

    Biq :.. ikan bilis aku makan !

    ReplyDelete
  7. dia bukan bubur lambuk tp nama lain hahaha...tp mmg sedap sebab dia letak mcm2 jenis rempah dan sayur mcm pucuk paku...pedas plak tu... aku makan masa raya haji ke maulud nabi ekk lupa lak..sbb kita org gi rumah ke rumah baca doa selamat hehehe...kampung ni kg yg kena naik bot 45 minit baru sampai...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...