Saturday, May 20, 2017

Jom Therobaek : New Zealand

Susah sungguh nak move on. Kalau di kenang kenang boleh terobek hati dan jiwa jadinya.

Sebagai penyudah siri New Zealand, throwback New Zealand @ Random.... dalam entry memburu rindu !


Salahkah aku terus terusan merindui mu?



Dosakah aku mencintaimu
Dan itu bukan kehendakku
Itu juga bukan kemahuanmu
Menodai percintaan ini

Dosakah aku mencintaimu
Setelah engkau dimiliki
Aku gagal memujuk hati ini
Untuk terus melupai dirimu

Izinku berteduh seketika
Merebah rindu pengubat duka
Demiku mencintaimu
Menyayangi dirimu
Meskipun sekadar dalam mimpi

Pergilah sayang kepadanya
Kerana dia lebih memerlukanmu
Pengorbanan sudah lama jadi milikku
Jangan kau kesali

Aku tidak tahu mengapa harusku
Mencintai dirimu
Mungkinkah kau ada jawapan yang lain
Teranglah padaku
Agar tidak sesal
Mengharap kasih pada yang berpunya
Agar kita sama merelakan










































Biarlah. Ku lepaskan semua rasa ini pergi !

* poyo

Abang akan cuba move on. #brocuba

Anyway, aku memang suka New Zealand ni tapi sebagai pelancong je. Kalau nak moving ke sana atau migrate rasanya tak lah kot....

Malaysia tetap di hati................. !

* kibar kibarkan bendera tanda patriotik tak bertepi.

#doublepoyos

10 comments :

  1. Replies
    1. apa kan daya.. cinta tak seharusnya bersatu... !

      #melodrama

      Delete
  2. kau merindui NZ, aku merindu Buntingford tempat aku duduk masa di UK....tapi suatu hari nanti, pasti aku akan ke NZ jugak sebab aku perlukan tempat yang cantik dan tenang...wahhh...gittuewww

    ReplyDelete
  3. jaga jaga ...akak pun nak terobek entry nZ..
    .
    .
    eh boulders tu terendam dalam laut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepat kak throwback.. kang mengundang duka pilu....

      masa pegi tu air pasang.... x dapat posing terkeluar dari batu tu ala ala penyu menetas....

      penyu !!! agak agak sama ke

      Delete
  4. Meng;

    NZ nih memang sejak I zaman bangku sekolah lagi dah veragan nak ke sini. And kalau subject Ilmu Alam tuh, Bab New Zealand / Australia nih kita memang ala ala hafal habis ler !!!

    Anyway, nak di jadikan cerita, minggu lepas waktu borak borak ngan org Pattani yang duduk kat sini nih, I tanya ler macam mana trip dia ke NZ ari tuh, best ker? You tau apa jawaban dia

    "Mbbooohhhhhh tak ada apo yang nak di banggakan ... kat sini seribu kali lebih molek !!!" Terus penggssaaannn !

    ReplyDelete
    Replies
    1. i would say the same...

      i like NZ tapi Canada much more beautiful...

      kalau ada duit, dua dua kena pegi lawat.. untung la org yang duk canada...

      Delete
  5. Terbaik gambar NZ meng, langit biru tu memang bikin menangis..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...