Saturday, July 30, 2016

Jom Makan : Mohammad Chow Chinese Muslim Kitchen, Damansara Perdana

Lokasi ke 2 buka puasa di luar bersempena dengan Ramadhan tempoh hari adalah di Damansara Perdana !

Tak de idea nak berbuka kat mana sebenarnya tapi masa shopping shopping di Paradigm Mall tu rasa macam tak sempat balik nak berbuka. Riki punya riki, kami decided nak berbuka di Restoran Mohammad Chow di area ni.

Lokasi boleh waze jer.

Letaknya di Damansara Perdana sebelah Pizza Hut.

Seingat aku dulu, aku pernah berbuka puasa jugak di satu lagi cawangan asal Mohammad Chow di Bukit Antarabangsa. Tapi rasanya macam dah lama gila.

Kali ni, try kat outlet sini pulak.

Deco resto sewaktu bulan Ramadhan

Sebab dah expect lambat sampai jadi masa aku call untuk reserve tu dah siap order cukup cukup. So sampai tu dapat seat dan duduk menunggu jer.

Apa apa pun, ada menu dia so kita belek belek dulu.

Mohammad Chow - Chinese Muslim Kitchen

Pilihan appetizer dan soup

Chicken dan beef

Menu menu lain

Masa aku order on the phone tu aku memang bagitau nak makanan small size je since aku tau menu dia yang Small pun pastinya mencukupi untuk kami sekeluarga !

Ruang kedai yang tak berapa besar

Bila sampai, duduk dan tunggu makanan dan kami order minuman. Hari tu memang full house jugak dan semuanya datang dengan reservation. Kalau walk in memang keluar dengan hampa dan kecewa je lah !

So layan menu menu makanan yang kami order di Restoran Mohammad Chow ni.

Udang butter

Chicken buttermilk

OR nak makan ikan, so aku dah bagitau kasi ikan kecik je lah. Datangnya besar betul. Fish Ala Thai. Nasib baik garing so aku boleh kopek kopek bahagian tepi jugak la nak rasa

Sotong masak chili. Liat sotongnya

Kailan ikan masin. Sampainya kendian. Dah abis makan baru buat kemunculan

Telur dadar kosong ! Aku ulang... kosong. Size SMALL !

Makanan yang di hidangkan. Bulan puasa nafsu makan adalah melebihi tahap keimanan !!

Pulun dan makan.

Alhamdulillah kenyang. Tapi......................

Tak abis !

Menyesal tidak berguna. Kalau orang Somalia tengok tu mesti meraung raung kecewa. 

Sorry Somalian.... korang makan ke menu menu cam ni? 

* bunyi cengkerik tanpa sebarang jawapan.

Now verdict !

Aku put high expectation jugak lah since review yang bagus dan mencanak canak hebat mengenai restoran ni. Then aku realized, yang datang semua geng geng yang di jemput untuk makan percuma dan perlu buat review. Sudah tentu la review bagus bagus belaka.

Tapi bagi aku.... agak indah khabar dari rupa. Tak berapa menarik mana. 

Homst Kitchen sedap lagi dan Mohd Chan lebih sedap daripada ni.

Or mungkin sebab tukang masak masak banyak makanan sekaligus so hilang skill dan keenakkan aslinya. Apa apa pun.. Alhamdulillah. Kenyang !

Cuma... agak kecewa jugak, aku order size Small ada yang dia bantai medium. Tu yang makanan jadi banyak dan tak berhabisan. Dan harga pulak tu boleh tahan agak premium.

Cost makanan !

Paling tak leh blah, telur dadar kosong size SMALL adalah RM 9 lebih. Boleh dapat harga sepapan telur tu !

Apa pun, kalau sedap aku memang tak complain mana. Tapi kalau average macam ni, aku tak berapa nak recommended juga kat orang lain.

Tapi !

Mungkin ada menu lain yang menginzalkan !

Jadi... tak salah mencuba.

Cuma kalau tak kena dengan selera jangan salahkan orang lain sebab pilihan di tangan kita ! Rasanya dia orang pun ada buat delivery di kawasan berdekatan.

Mohammad Chow Chinese Muslim Kitchen  
1,, 3, Jalan PJU 8/5h,
Perdana Business Centre,
47820 Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia

Phone: +60 3-7731 6383
Hours: Open· 4–11PM

Website : Mohammad Chow
FB : Mohammad Chow Rest

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...