Saturday, July 9, 2016

Jom Lepak : Food Court SS2, PJ

Port lepak yang mengembalikan zaman kegemilangan muda mudi !!

Food Court SS2, PJ !

Aku memang suka lepak sini !

Sejak dari zaman muda lagi. Sekarang pun muda lagi.

Pastu lama tak datang lepak sini sebab dengar citer tempat ni dah nak kena roboh. 

Hari tu IH dengan BW ajak lepak so aku OK je lah nak keluar dengan dia orang. Memula nak gi lepak William's pastu nak gi Murni SS2 pastu on the way tu nampak food court ni sebenarnya masih beroperasi !

Terus abang nampak sinar kebahagian yang selama ni suram suram tanpa pedoman !

Usha lebih kurang tengok memang masih buka. Apa lagi. Berguling guling keluar kereta kegembiraan. Nasib tak kena lenyek !

Tempat ni ada banyak memori sebab aku favourite spot aku lepak dulu dulu. Dah bertahun tak jejak ke sini. Selalu kalau aku ajak OR pun dia tak nak. Dia pun bukan jenis suka lepak di luar so aku harapkan ada kawan kawan ajak lepak makan baru la boleh datag sini.

Then lebih mengembirkan hati, salah satu kedai favourite aku masih di buka !

* sambung berguling jatuh longkang.

Memang food court ni tempat area Chinese tapi ramai je Melayu dan bangsa lain melepak. Syok lepak sini, borak borak minum minum sampai pagi. Gerai gerai nya mix. Melayu. Chinese dan Mamak

Gerai burger dan Nasi Lemak kat hujung ni. 

Favourite gerai IH sebab gerai Melayu. Dulu ada goreng goreng jugak, maybe Kakak Goreng Goreng tu dah kaya. Dah tak mau berniaga warung dah.

Weeeee. Ini lah gerai kegemaran aku. Dulu kini dan selamanya...

Aku memang kalau lepak sini memang order Uncle Leong ni punya nasi goreng Udang. Dulu makan dengan Wan Tan Soup dia memang bikin terangkat cakap lu !

Dah lama aku teringin, siap hari tu aku text member aku dia kata tempat ni dah tak wujud tu yang aku bermuram durja agak lama sebab tak dapat pekena nasi goreng Udang di sini.

Now !!!

Sinar ! Sinar kebahagiaan kembali. 

Apa lagi. Sampai duduk order air dan dengan penuh keterujaan aku gi gerai Uncle Leong ni. 

Sempat borak borak.

"Uncle saya banyak rindu la sama Uncle"
"Hahaha"

Mesti dia kata aku gila.

"Lama tak makan Nasi Goreng Udang Uncle"
"Ala.. nasi sudah abis"
"Uncle................................................"

Airmata yang berderai.... siapa yang menghapuskan... Hati kering dan gersang siapa yang meneduhkan.

"Why uncle.. why?"

* menangis keluar cili padi.

"Sorry lah.Sudah habis !"

Tak de rezeki kan ! Tak pe lah. So aku order Kuew Tiaw Goreng Udang Uncle...

Masih mantap macam dolu dolu. 

Nasi lemak IH

Kalau lepak lama, saiz air pun size gergasi. Kedondong Assam Boi untuk aku. Tembikau Susu untuk BW.... Segelas air RM 6- RM 8 tengok perisa.

Dan kopi ais untuk IH. Tengok la saiz air ni. Rasa rasa apa jadi dengan perut IH lepas abis segelen air ni?

Dan macam biasa, kalau kami lepak sini tak sah kalau dah order hidangan mewah tapi memukau selera ni.

Sotong fried... gerai ujung Auntie. Apek pakai singlet selalu yang ambik order.

Sedap dan rangup. Harga RM 18 sepiring. Mahal skit la. Boleh la cepat cepat Apek tu pegi Haji nanti.

So sebenarnya aku nak bagitau yang aku sangat gembira yang port lepak aku ni masih wujud sebenarnya walaupun dah lama aku tak terjah !!

Cuma tempat ni susah skit kalau nak terkencing. Selalu pepandai la.. kena lari ke internet cafe kat depan tu tumpang kencing. Tapi nampak macam ada toilet awam tengah di buat. So lepas ni tak perlu la nak kencing tepi longkang atau terpaksa menumpang kat cyber cafe area situ.

Kembali ceria, kembali muda sebab port lama masih ada !

Sempat buat kunjungan kali ke 2 sebelum entry ni muncul !

Akhirnya.............. nasi goreng Uncle Leong yang di idam idamkan berjaya menjadi hidangan.

Nasi goreng simple je. Ada udang dan ikan bilis goreng

Tapi macam dah kureng lak rasa kali ni..... masin terlebih. "Uncle... are u oke?"

Ada kedai western baru di buka. Feeling feeling makan fries jer ambik feel 

Begitu la tempat selalu aku lepak. Dulu acap kali. Now, setahun sekali dua je yang mampu... Dah tak berapa berdaya saing nak lepak lepak ala gaya darah muda !

* betul betul kan pinggang.... adeh.................



Hatiku rindu kepadamu
Tertawan sejak mula bertemu

Aku sangkakan bahagia
Cinta berbalas mesra
Tapi kanda buat lupa
Ku merana hati luka..a..aa..aa..

Masa remaja darah muda
Banyak gelora mudah tergoda
Orang baru kanda temu
Kini lupakan daku

Wahai abang orang lama
Jangan buang tetap sayang
Sayang.

8 comments :

  1. nasi goreng tu masin sbb air mata uncle jatuh dalam tu apa...
    abg meng kan kta rindu kt dia...terharu la tu....
    eh air mata tu masin ka....? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau org darah tinggi masin la air mata dia kot.

      Delete
  2. patutlah semua pic kusam je...kurang cahaya tempat lepak ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...