Friday, July 27, 2012

Kuih Terlazat Seantero Borneo

Aku jumpa kuih ni kat Miri. Aku tak tau apa nama dia, tapi sangat sedap. Inzal dia melantun lantun sampai ke dinding.

Nak kata kuih bakar bukan, bingka pun bukan. Rasa dia ada macam kek lapis sikit. Lembut dan gebu.

Sekali masuk mulut, mata terus jadi juling.

Sedap gila. Kalau kucing makan boleh meninggal. Tapi sebab kita manusia, superpower lebih sikit, bila makan jer, seluar rasa nak terlondeh sendiri.

Begitu metafora aku kalau korang nak tahu. Hahahaha

Terbayang bayang sampai sekarang ni. Serious sedap. Dia ada 2 jenis. 1 perisa cokelat, satu lagi kuning tu tak sure apa, labu kot. Tapi pergh................. bila fikir je aku inzal. Bila inzal je aku fikirkan kuih ni !

Aku beli kat satu cafe nama dia Hani Cafe kat pekan Miri tu. Hari pertama aku makan, pastu siap tapaw lagi. Hari ke dua aku gigih ke pekan semata mata nak makan kuih ni lagi.

Tapi kedai tu tutup dah !

Kecewa.

Ntah kenapa sampai sekarang aku masih terbayang bayang kelazatan dia.

Dia letak dadah kah?

Kelazatan berganda

Aku ni jenis payah nak memuji, tapi kalau sedap tu memang sedap lah !

Sesiapa kat Miri tu tolong pegi check kat aku, kuih ni apa nama dan post kan kat aku 10 ketul !

Aku mengidam.

* gosok gosok perut boroi

10 comments :

  1. ni kuih bingka ni

    http://www.ro-ro.fbjs.facebook.com/ejalscheesecake/posts/239012886196073

    p/s: big fan of ur blog, kelakar ^^

    ReplyDelete
  2. airmata aku mengalir lesu nengok kuih tu.

    oiitt anon...

    CEMANA AKU NAK ORDER???

    * cekak pinggang

    ReplyDelete
  3. xtau pula mcmana nk order...btw sy dr borneo juga..tp kt belah atas...rasanya boleh order guna fb tu kot...

    ReplyDelete
  4. ni bingka labu merah kan?
    Kdai ni kt belah2x waterfront kt miri ke? *duduk miri tp tak tau sgt pasal miri*

    ReplyDelete
  5. Bingka! So delish-suis. Haha

    ReplyDelete
  6. dua dua jawapan utk soalan kau adalah YA

    ReplyDelete
  7. laa..cuba entry ni kluar 2 hari yg lepas,dpt la tlg bawak sebakul utk abg meng semalam. Hahaha.

    ReplyDelete
  8. assalamm..sory tolong menyampuk...cafe bonda i nih xtutup..cuma relocate tpt baru..landmark? dkt dgn bank muamalat..tersorok sket..tu yg buat xnmpk...kuih tu nama nya bingka labu..bingka keladi pun ader..yg cokelat tuh..kek coklet jerr..sila2lah dtg bertandang menjamu selera lagi yerrr...karipap ponn aderrr...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...