Thursday, July 19, 2012

Birthday Bash 2012 - Part 3

Pada hari ahad aku adalah koma selama satu hari !

Pengsan. Keletihan sebab berjimba dengan kawan kawan tanpa batasan. Nak buat cemana. Sekali sekala tak mengapa.


Yang paling merengsakan adalah Hero !

Sebab aku dah janji nak bawak dia tengok wayang, so dia macam biasa. Kejap kejap.

"Papa. Jadi ke tak kita tengok wayang ni?"
"Petang sikit"

Pastu tanya lagi.

Pastu Papa adalah berguling guling tak sedar diri, tanya lagi.

Akhirnya Papa adalah pasrah.

Bangun dan book tiket online. Tanya OR, dia kata tak nak pegi pulak. Sudahnya kami keluar ber dua jer.

Wayang pukul 7, kami keluar rumah sampai kat mall awal lagi. Berjalan jalan dulu.

Macam biasalah, bila ibu dia tak de dia mula mengaruk nak itu ini tarik tarik baju aku.

"Papa. Papa ada duit tak?"
"Tak der. Kenapa?"
"Abis tu, macamana Papa nak beli tiket wayang tu nanti?"
"Papa dah beli lah online. Kenapa?"
"Hero rasa nak beli mainan lah"
"Tak der"
"Ala Papa ni"

Aku buat keras je.

Macam biasa, sampai kedai mainan dia akan mintak nak masuk.

"Tak payah lah"
"Alah. Hero bukan nak beli. Hero tengok jer"
"Ha.. pegi tengok"

Biasa aku pun menyibuk tengok.

"Papa. Hero nak beli ni"
"Tak boleh"
"Ala Papa ni"
"Tadi kata nak tengok je? Dah banyak mainan Papa beli. Papa tak nak beli dah"
"Ala Papa ni"
"Jom"

Pastu ada lah adengan tak nak berjalan. Peluk bontot Papa. Kena seret sambil merengek. Pastu Papa buat bodo sepanjang jalan.

Biar dia rasa.

Tapi dia OK. Dia punya keinginan tu kejap je.

"Hero nak ice cream tak?"
"Nak"
"OK. Pastu teman Papa gi bawah. Papa nak hisap rokok"

Rasuah namanya tu.

"Papa ni asyik hisap rokok jer. Nanti pipi Papa berlubang"

* pengsan

So beli aiskerim then turun bawah. Dia makan aiskerim aku hisap rokok. Bila dia tak abis, paksa aku pulak makan.


Lepas abis tu, baru la kami ready nak tengok wayang.

Hero nak tengok Ice Age, tapi macam biasalah, pilihan wayang adalah mengikut citarasa Papa.

Ha Ha Ha.

Maka nya kami tengok Spiderman.

Ni Spiderman bersiap sedia nak masuk panggung.


Tapi sebelum tu, kena beli makanan dulu. Dia macam biasa lah.

"Hero nak hot dog. Pastu nak air. Pastu nak ....................."

Banyak la dia punya nak.

"Ni nak tengok wayang ke nak picnic ni?"

Masanya tiba, kami pun tengok wayang.

Spiderman OK lah. Mula mula agak slow sikit, tapi lepas tu OK. Yang penting awek tu cun !

Papa is mencuci mata.

"Papa.. boleh tak kalau Hero nak duduk kat depan?"
"Tak boleh"
"Kenapa?"
"Sebab tiket kita nombor ni. Kena ikut peraturan"
"Kalau tak ikut peraturan?"
"Nanti polis tangkap"

Pastu dia rengsa. Asyik asyik tanya.

"Lama lagi ke Papa nak abis?"

Tak diam duduk nya.

"Hero nak duduk depan pegi lah"
"Nanti kalau polis tangkap Hero?"
"Haah ek"

Dah sudah. Aku lah pandai pandai ajar dia benda mengarut.

Nasib baik bila aksi gaduh gaduh tu dia dah fokus tengok. Dan bila part bercium tu, dia akan cepat tutup mata dia. Sebab selalu kalau tengok tv kat rumah, ada part romen ke apa, dia kena tutup mata.

"Papa. Dah ke belum?"
"Belum"
"Dah ke Papa?"
"Belum"

Lama pulak la Spiderman ni bercemolot.

"Dah ke Papa?"

Bising la pulak.

"Dah. Bukak je lah !"

Lepas abis wayang, merayau lagi. Dia nak tengok game. Sibuk dok pujuk nak beli PSP sebab PS2 dia dah rosak.

"Tak payah. Kalau beli PSP ke PS3 dapat nombor 3 tak pe jugak. Ni nombor 18"
"Kalau Hero dapat nombor 3?"

Diam tak nak jawab.

Lewat jugak then kami balik. Dia ada ujian esoknya, selamba je aku bawak dia keluar berjalan jalan. Tapi kalau dia duk rumah bukan nak belajar pun. Asyik dok tengok TV jer.

Sampai rumah, OR dah menunggu dengan makan malam. Dia dah text siap siap sebab tu aku dengan Hero tak jadi makan kat luar.

Lepas makan kenyang kenyang, tiba tiba ada suprise.

Ada kek untuk Papa !


"Kek lagi? Dah berapa kali kek Papa nak kena tiup ni?"
"Tak pe lah. Hero yang tiup"

Sudahnya dia yang tiup.

Pastu OR bagi aku hadiah. Macam biasalah, dia yang tahu luar dalam aku. Apa kekurangan aku, so dia bagi seluar dalam. Sebab dia tahu aku perlukan seluar dalam !

Hahahaha.

"Hero pun ada hadiah la untuk Papa"
"Ya ke?"

Aku kagum sekejap.

"Mana?"
"Kejap"

Dia pun lari masuk bilik, pastu keluar bawak hadiah dalam kotak kecik. Ibu dia dah gelak gelak.

"Ni kan hadiah untuk Cikgu hari tu?"
"Haah. Hero lupa bagi cikgu. Papa ambik lah"

Aiyo.. Hadiah hari guru hari tu. Sah sah la aku tahu apa isi dalam. Tapi dia nak bagi jugak. Dia yang sibuk bukak. Dan dia yang sibuk feeling feeling suka dapat hadiah. Hadiahnya tempat letak pen. Kesian cikgu tak dapat hadiah.

So itu lah agenda hari jadi yang tak sudah sudah.

Apa apa pun, abang dapat juga hadiah istimewa dari peminat.

Hadiahnya adalah lens camera. Macro lens ! Yahooo ! Lepas ni boleh skodeng serangga bersetubuh.


Hoyeh ! Hoyeh !

Dapat lens baru. Mahal ni.

Tapi..

Setelah membuka kotak dan perasan gemuruh belum sempat hilang.. abang pasrah !

Ku sangka kan lens..

Ropa ropanya................


* nanges belakang pintu zink

Ada lagi hadiah dari GBS, tak tuntut lagi. Masalahnya aku pun tak tau aku nak apa. Tapi dalam bayangan, aku tetap nak ini !

* malas nak beli sendiri

Anyway, terima kasih semua.

Maka bertambah la lagi usia setahun lagi. Terima kasih kepada semua di atas kebahagiaan ini. Terima kasih boss aku yang bagi kek. Terima kasih bebudak opis yang buat suprise birthday party walaupun tak suprise. Terima kasih GBS. Terima kasih Havoc ! Terima kasih semua.


Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
That previous messed up false me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua

Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu

Terima kasih.

TAMAT.

5 comments :

  1. allahhhhh gedik la papa ni bday jer sampai 3 episod! hahahaha! last2 dpt mug lens jer! sedih nok hahahaha!

    lawak laaaaa!

    kim salam hero. kata kat dia, ada org minat kat dia ye? sok2 bleh buat menantu.

    ReplyDelete
  2. makin bertambah umur kita , makin pendek usia kita di dunia ini

    ReplyDelete
  3. kesian hero..papa die byk ajar mengarut..haha

    ReplyDelete
  4. hero dh standard pasha ungu..muka kena blur takut kena serbu dgn peminat kah?

    hiks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...