Thursday, December 14, 2017

Trip SUNWAY LAGOON 2017 - Part 2

Masih lagi di Sunway Lagoon.

Sambung part ke 2. The rest of parks yang ada yang sempat aku kunjungi.

Sunway Lagoon

Duduk berehat tepi tasik melayan suasana dalam taman tema ni. Hari pun macam mendung nak hujan.



Anak anak aku dah start tak sabor nak mandi lah. Nak makan lah. Nampak kedai nak beli itu ini lah. Biasalah budak budak. Ni baru 2 orang. Kalau ramai.. mau Papa pengsan.

Seterusnya kami ke park ke 2. Sunway Lagoon : Nickelodion Lost Lagoon

 First Asia Nickelodeon Themed Land

Enter its majestic gates of Nickelodeon Lost Lagoon and be enthralled by this lost civilization surrounded by lush, natural rainforest. Get ready for a wet and exciting adventure as you explore this fantasyland filled with colossal water rides and water playgrounds, canopy walks and meandering pathways, beautiful waterfalls and recreational camp sites. Set amidst 10 acres of lush tropical rainforest with more than 12 rides and attractions provides a mix of thrill and family friendly fun for fans and visitors of all ages. Behold, Asia’s 1st Nickelodeon Themed Land.

Start kat sini budak budak dah start tukar baju sebab nak main basah basah.

Wonder Steps

Start basah basah

Air terjun buatan

Spongebob Splash Adventures

Nak di jadikan cerita. Aku pun main gak kat sini. Teman Princess masuk dalam gelung gelongsor air tu.. Boleh pulak aku tersangkut dalam tu. Dah lah gelap !

Why oh why????

Aku gemuk kah?

* menangis keluar darah

Lama jugak abiskan masa mandi mandi kat sini

Dan bergerak ke tempat lain pulak

Semua area basah basah di sini

Tapi ada gak yang tak naik sebab malas nak beratur

So skip je mana yang tak perlu tu. Anak anak aku pun bukan berani sangat

Abis kat Nickelodeon Lost Lagoon, kami ke park seterusnya pulak iaitu..... Sunway Lagoon : Extreme Park

Extreme Park

This is a shout out to all you adrenaline junkies, thrill seekers and extreme sports fans out there. Gear up for an aerial adventure on Malaysia’s longest Flying Fox and soar to great heights on incredible rides such as the Bungee Jump. Whether you conquer the circuit on a Go Kart or conquer the wild on an ATV, you are bound to get some heart-pumping action at the Sunway Lagoon Extreme Park!

Ada banyak rides rides di sini yang lebih extreme yang boleh mencabar keberanian diri. Dan rides serta aktiviti di sini mostly kena bayar lain.. Harga admission tak termasuk dengan benda benda alah yang nak main di sini.

Go Kart. Memula Hero nak main sini tapi last last tak jadi

Flying Fox !

Bungy Jump

Tiket khas khusus untuk extreme park dan rides yang ada

Pastu masing masing dah lapar !

Kami bergerak ke Sunway Lagoon : Water Park 

Ni memang kawasan yang dah ada sejak dulu

Beat the tropical heat in the Waters of Africa at Sunway Lagoon Water Park! Go for a spin in the loops of the African Pythons, or race your friends in an adrenalin-pumping ride head first down the Congo Challenge. You can also do the Cameroon Climb, get drop 15 metres then shoot back up 8 metres for prolonged fun. There’s something here for everyone, whether you are young or old, thrill seeker or beach bum.

Area ni aku familiar sikit walaupun memang banyak perubahan berbanding dulu.

Kat area ni jugak la kemudahan dan facilities banyak ada. Macam toilets, tempat salin baju, surau, kedai makan dan macam macam lagi.

First sampai sini cari port dan kami makan dulu. Ada gerai fast food, beli dan isi perut yang kelaparan

Pastu kasi can budak budak berendam. Bagi can jugak Princess main pasir sebab dia memang suka main pasir.

Aku tak mandi pun sini, Biarkan budak budak je berkubang. Sampai hujan turun baru lah dia orang naik.

Aku nak try yang ni sebenarnya tapi.... ramai pulak orang

Pastu bergerak mandi pulak kat pool satu lagi. Sini syok sikit untuk budak budak sebab orang tak ramai. Aku pun sama berendam

Vuvuzela tak bukak. Rasanya ada masalah dengan electricity kot.

Little Zimbabwe

Budak budak sambung mandi lagi kat sini

Seronok betul budak budak lagi lagi orang tak ramai so dia orang je kat pool ni.

Ada jugak waterPlex 5D kami cuba di sini. Macam tengok wayang tapi pakai spec 3D.. then kesan khas 5D.. Seat bergerak dan air percikan air.. Macam real lah untuk budak budak, bagi aku biasa biasa je tapi seronok gak lah.

Kembang kuncup dah berendam setengah hari dalam air

Dah abis tu kami bergerak ke park terakhir. Hari pun dah petang. Tak lama lagi park tutup pukul 6.

Sebelum blah, kami ke park terakhir iaitu Sunway Lagoon : Scream Park

Jerit !!!!!!!!!!!!!!

Nak jerit apa kalau masuk pun tak berani??

Hahahaha

Be afraid, be very afraid as you enter Lynton V Harris’ Scream Park, where great evil resides. You’ll be in for a spine-chilling and hair-raising experience at our live action scare extravaganza where fear is the name of the game. Be warned that this is not for the faint-hearted.

Kat sini lah banyak rides rides mencabar adrenaline dan jugak rumah hantu yang bakal membuat jeritan tak dapat di tahan lagi !

Aku rides rides ni memang OK lagi nak naik tapi budak budak tak berani. Tapi rumah hati apa semua tu aku elakkan lah selagi boleh. Bukan apa... malas nak sesakkan otak dengan benda benda merapek ni. Biar je lah orang lain yang pegi main dan masuk benda benda tu. Aku control Macho je kat pintu.

Ni dulu rajin gak dok main kalau datang sini.

Princess nak naik ni

Gi usha sini last sebelum balik

Jambatan gantung

Malas nak jalan sampai hujung

View Sunway Lagoon

Scream coaster

Ni aku malas masuk

Usha area ni. Dah sudah anak aku mengaruk nak teddy bear besar. Masalahnya dia kena tikam, aku ni selalu tak bernasib baik. 

Usha sini sikit

Tak de pun sesapa nak naik ride kat sini

Hari pun dah petang

Maka bersedia untuk pulang

Hah sebelum keluar kena paw dulu.. Kasik can lah sebab birthday dia

Bye bye.  

Untuk birthday girl. Aku tanya dia kata seronok dan puas hati !

Untuk aku pulak, aku rasa not bad. After so many years... aku rasa Sunway Lagoon still the best theme park in Malaysia. Banyak park. dapat plak harga boleh kautim. Orang tak ramai. Mostly dapat try apa yang kami nak buat dalam tu. 

Semua orang happy !

Thank you Sunway Lagoon.........................

Nanti kalau panjang umur, umur aku 70 aku suruh anak anak aku bawak datang lagi ke sini. 

"Papa nak naik rides berpusing pusing !!!!!!!!!!!!!!"

* lekatkan extra polident kat gigi pelesu

TAMAT

8 comments :

  1. Yesss aku pun nakpi sunway hjg tahun nih...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujung tahun tinggal seminggu dua lagi. cepat fitting bikini muat lagi ke tak?

      * lari

      Delete
    2. Dah test dahh...muatt lagi 2 pieces aku. Eh. Hahahahaha 🙈 #matiklaaaberombaksatusunwaylagoon

      Delete
    3. jangan lupa tala hailer dulu bagi peringatan pada yang lain supaya bersedia dgn ombak besar.

      akak queen nak main air..!

      hahaha

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...