Saturday, August 19, 2017

Trip Menghayati Lelah di Belitung : 12 | Permisi ! Negeri Laskar Pelangi ....

Last !

Nampak tak aku tak sabar sabar nak abiskan entry Belitung ni. Ni semua sebab balik Belitung pegi Maldives so keistimewaan Belitung terpadam begitu saja dek keindahan Maldives !

Jom abiskan entry ni. Nanti dah tua aku baca balik mesti aku salahkan diri sendiri sebab tak berapa adil pada Pulau Belitung ni.

Menuju airport

Airport Tanjung Pandan

Airport kecik tapi sesekali ada pesawat memang meriah kawasan ni

Lapangan

Bye bye Tanjung Pandan

Balik naik Lion

Lion Magazine

Di awangan

Landing di SHIA

Terus ke terminal antarabangsa

Menunggu

Tak sabar nak balik 

Balai berlepas

Sementara menunggu ayuh buang masa.








Masanya tiba !










Alhamdulillah. Selamat sampai ke tanahair tercinta.

Bagi pihak diri sendiri aku mintak maaf sebab kurang 'jiwa' dalam entry Belitung ni.

Kesimpulannya, tak fair kalau aku nak cakap jangan pegi Belitung sebab tak de apa sangat yang menarik di sana. Percaya lah setiap destinasi itu pasti akan ada keistimewaannya yang tersendiri. Cuma nasihat aku, kalau belum ke Bali.... pegi ke Bali dulu. Kalau belum ke Lombok, elok ke Lombok dulu.... dan mungkin Flores atau Karimunjawa. Dah abis pegi ke tempat tempat ni, ada masa dan peluang, baru la datang ke Belitung ni.

Dan moga nanti Air Asia ada direct flight KUL ke Tanjung Pandan so tak de la nak kena tukar flite untuk ke sana.


Apa apa pun Indonesia unik dan pasti tak mengecewakan !

Terima kasih Belitung dan warganya..... !

Walaupun tak mungkin aku datang lagi, tapi untuk melihat tempat orang, aku reccomend untuk jejak Belitung dan mencari keistimewaanya di sini !



Oh tak mungkin
Tak mungkin aku kembali
Oh tak mungkin
Tak mungkin ku datang lagi

Cukup sudah
Kau menyakiti hatiku
Cukup sudah
Kau berdusta padaku

Jangan kau datang lagi
Jangan kau hirau lagi
Diriku ini
Tiada sakit hati
Tiada arti lagi
Walaupun kau sayang pada diriku

Oh tak mungkin
Tak mungkin aku kembali
Oh tak mungkin
Tak mungkin ku datang lagi

Cukup sudah
Kau menyakiti hatiku
Cukup sudah
Kau berdusta padaku

Oh tak mungkin
Tak mungkin aku kembali
Oh tak mungkin
Tak mungkin ku datang lagi

Cukup sudah
Kau menyakiti hatiku
Cukup sudah
Kau berdusta padaku

Dan aku masih banyak lokasi lagi yang aku inginkan kalau ada masa dan kesempatan berkunjung ke negara seberang itu.

TAMAT

8 comments :

  1. Bali dah pergi. Lombok dah sampai. Flores Karimunjawa belum lagi. Jadinya, lambat la nak sampai Belitung.

    Ini yg pertama kali saya baca entry berkenaan Belitung takde mcm jiwa nak sampai. Pernah baca dari penulis lain-lain yg pernah sampai Belitung ada la jgk keterujaan. Ekekeeke.

    Menunggu perjalanan yg seterusnya dari Encik Superman :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... rasa masa tulis pun push push nak tulis dgn semangat tapi macam tak sampai....

      tapi jgn la tak nak pegi pulak... sure belitung menarik utk semua org !

      Delete
  2. suka tgk gambar cahaya matahari menembusi awan2 tu... tenang rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari jauh nampak lawa la.... kalau dekat sure silau mata

      Delete
  3. Meng, dah boleh dh cari kunci pendua kat Indonesia...kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan cari penyakit..... kang haru biru kehidupan

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...