Thursday, August 18, 2011

Tugasan Ramadhan 2011 - Sahur Ala Inggeris oleh Jury


SAHUR ALA INGGERIS.. (tajuk mcm dah out)

(dengan gaya seorang hero yang dinanti-nanti,akhirnya beliau muncul dengan jayanya berkain pelikat menuju laptop)*bayang hero tengah berjalan stylo sambil slow motion*

Ramai yang post acara berbuka puasa…tapi aku nak post acara bersahur dikala bujang ditinggalkan isteri..sedeeyyy.

Alkisahnya..sabtu aritu isteri aku balik kampung ikut mak ayah die..diorng pelan nak melawat nenek kt tanjong karang..dekat je..disebabkan aku ni dijadualkan bertugas demi negara merdeka..so tinggal la aku bujangan di rumah lepas waktu malam. Jangan speku aku kegersangan ditinggalkan sorang2 torkantang kanting. Bil air sudah diabiskan siap uollsss.

Alkisahnya lagi..lepas je balik keje lebih kurang dalam kul 9 mlm dan termiss tarawikh(bukan termiss..mmg sengaja misskan) untuk kali ke-1..pergghh kali 1 tu miss tarawikh..ko ada meng???opsss..ok sambung semuala..balik je umah malam tu..tup..tup tetiba aku rasa gelap gulita..WHY???WHY??? yeaaa..I KNOW WHY..sebab aku tetido..hahaha

Akibat dari tetido awal aku tesedar kul 2 pagi..mandi2..gosok sana sini..atas bawah..celah2 sume setel..
SOLAT ISYAK dlm kul 3.00 pagi..ada korang?? Sambil2 tengok Peter Gadai kena bantai ngan Lin Dan, bagus aku stat buat aseement yang bakal memberikan trofi kemengan..

Bahan-Bahan untuk bersahur arituh dipersilakan masuk:


Mee Cintan
Telur Sejibik
Dua Cili Hijau
Sejug Air The (ada korang guna sukat tepung buat air teh????)


Kalo orang bujang masak mee..sume bole tanpa ikut lunas2 undang2 kedapuran. Ok panaskan air


Masukkan mee


Bile mee dah dampak gebu..patahkan cili dan pecahkan telur


Masukkan perencah.Nampak?nampak? dah cantik dah tu


Bila dah panas, tuang dalam pinggan ala-ala inggeris untuk menampakkan kemewahan hidangan


Haa..tengok2 dah siap sahur aku pagi ni…selamat bersahur…

Tetiba tengah sedap melayan mee yang AGAK sedap, tepon berbunyik…bini aku..jgn speku mak janda depan umah tepon

“dah sahur ke?”
“dah, baru je”
“sahur ape?”
“Mee cintan.”
“ek..apsal tak makan nasik ayam”
“eh..ada ke?”
“dalam peti ais, dah ready kan untuk abang”
“erkk..kenak sik madah awal tek”

Heheheh…alkisahnya..aku belasah lagi nasik ayam tu..double sahur aku ..hahaha..burpppp.. 

ALHAMDULILLAH.

Yaa Allah! Berilah aku rizki berupa ketaatan orang-orang yang khusyu'. Dan lapangkanlah dadaku dengan taubatnya orang-orang yang menyesal, dengan keamanan-MU, Wahai Keamanan untuk orang-orang yang takut. Sekian dan SELAMAT BERPUASA SEMUA.

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...