Monday, August 19, 2019

AUGUST 2019 | XTVT MUSIM CUTI SEKOLAH

Aktiviti bulan ogos bersempena dengan hari raya haji dan musim cuti sekolah.


Bercuti cuti santai di Putrajaya sahaja. 
Papa is busy !





Usha servis apartment baru Shaftsbury Stellar, Putrajaya. 
Baru, not bad jugak.
Dekat dengan sekolah anak aku. 
Boleh skodeng selalu.









Dapat layan view sekitar kawasan.




Nak tengok BoBoiboy The Movie 2. 
Layan.
Nak makan durian.
Terpaksa jugak layan.




Export mereka balik kampung,  
Berhari raya di halaman asmara.... 
Beramah tamah dengan sepupu sepapat.  
Menambah makan buah.
Tahun ni anak buah aku korban lembu kacak untuk raya haji.







Tinggal mereka seminggu kat kampung, 
Papa enjoice gi detim time bebudak tak dak. 
Weekend getaway di Holiday Inn Kuala Lumpur, Glenmarie. 
Sepelaung saja dari rumah. 
Saja lepak santai dengan OR. 
Nak main golf tak pandai.









Ogos ni menandakan anak bujang aku dah masuk umur 14 tahun. 
Alhamdulillah sihat adanya. 
Sebab birthday dia jatuh time dia dah balik ke asrama, kami celebrate in advance !


Anak bujang aku ni senang je nak maintain.
Hadiah pun nak simple simple jer..
Senang nak jadi menantu orang. Hehehe




Masa celebrate birthday kat luar dia request tak moh orang nyanyi nyanyi lagu birthday
Malu kot.
Bacakan doa jer.

#gagalpapanaktonjolkanvokaldikhalayak


Happy Birthday Abang. 

Papa doakan semoga Abang terus menjadi anak yang soleh, baik dan membanggakan. 
Semoga setiap langkah diberikan kemudahan oleh Allah SWT.
Amin.

#jagabarangbarangbaikbaikjanganasyikhilangjer
#wangiwangikandiriselalu #papawangianakpunkenawangiwangi

Papa Loves You


* dan airmata aku mengalir ....


.........sebab makan ayam mcD pedas 3 kali ganda ni. 

Ya rabbi. 
Pedas nak mati ! 
Nasib tak kena ulcer macam Hael Husaini menyanyi
Ntah kat mana nikmat makan pedas pedas macam ni ?

Aku boikot ayam mcD sebulan.. 
Say konichiwa to sushi  ( walaupun aku tak makan ) and
Hello hi to ayam Kazakhstan !

10 comments :

  1. hahaha...laki den pn menangis mkn bila masuk ketulan ke 2. sbb aku salah order...aku ingat yg spicy biasa2 tu..sedap je tenyeh order tanpa rasa bersalah..nmpak 3x pedas tu tp buat2 x reti. dh mkn baru tanya...asal pedas sgt ni hahaha. bongok tak? kecik beso kecik beso je laki pandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... aku konon nak try.. seketul pun tak habis.. sumpah seranah mcd sebakul

      Delete
  2. Sempat lembu kacak tu kasi posing terbaik sebelum akhir nyawanya...takpe lembu kacak...kita berjumpa di syurga nanti ye....

    ReplyDelete
  3. Happy Birthday Hero, ingat masa awal2 baca blog bang meng ni macam kecik je lagi. Sekarang dah 14 tahun rupanya, tak lama dah nak dapat menantu hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepat je budak budak ni besar.... dah nak sama besar dgn papa dia. underwear pun selalu bertukar. heheheh

      Delete
  4. tahniah atas anugerah happy familia Meng.

    bengong ah ayam mekdi pedas tu, berak berapi aku... pedas chemical bukan pedas lada tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. tak yah anugerah sgt laa... bank in ganjaran je.. hahaha

      say no to ayam mekdi.. hahahha

      Delete
  5. hadoiii...ayat karangan abg menggg ni mmg menghiburkan laaaa...sambil baca sambil gelak...huhuhu..bagus abg..x demand hadioh mahei2...apo ado je...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. tapi kalau dtg keinginan dia tak di bagi.. pandai pulak merajuk..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...