Thursday, December 31, 2015

2015 : My Year In Travel by Supermeng Malaya

Hari ni hari terakhir untuk tahun 2015.


And this is a brief rundown of my year in travel 2015 !

Jan 2015 - Koh Lanta, Thailand

Jan 2015 - Koh Kradan, Thailand

Jan 2015 - Krabi, Thailand

Jan 2015 - Krabi, Thailand

Jan 2015 - Bagan Lalang, Selangor

Jan 2015 - Avillion, Port Dickson

Feb 2015 - Kinabalu Park

Feb 2015 - Shangri-la Rasa Ria, Kota Kinabalu

Feb 2015 - Srinagar, Sri Lanka

Mac 2015 - Fraser Place, Kuala Lumpur

Mac 2015 - Aquaria, Kuala Lumpur

Mac 2015 - Legoland, Iskandar Puteri

April 2015 - Mabul Island, Sabah

April 2015 - Bohey Dulang, Semporna

April 2015 - Fraser Residence, Kuala Lumpur

May 2015 - Pulau Tioman, Pahang

May 2015 - Mersing, Johor

May 2015 - Johor Bahru, Johor

May 2015 - Lexis Hibiscus, Port Dickson

May 2015 - The Chateau Resort & Spa, Berjaya Hills

June 2015 - Koh Phangan, Thailand

July 2015 - Kuantan, Pahang

Aug 2015 - Zoo Negara, Kuala Lumpur

Aug 2015 - Goa, India

Sept 2015 - Taipei, Taiwan

Oct 2015 - Hotel Sama Sama, KLIA

Nov 2015 - KidZania, Kuala Lumpur

Nov 2015 - Tanjung Karang, Selangor

Dec 2015 - Vientiane, Laos

So cemana kesudahan tahun 2015 ni? Ada yang berjaya laksanakan azam masing masing? Capai apa yang di inginkan?

Alhamdulillah. Syukur pada Tuhan atas rezeki dan limpah kurnia serta kesihatan yang diberikan untuk aku terus bergerak melihat dunia. Bagi yang belum berkesempatan, aku doakan masanya akan tiba untuk dapat sama merasa ke tempat tempat yang aku dah pernah pergi. Insya Allah.


Seringkali dalam hidup ini kita mendapat sesuatu yang bukan kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita mahukan sekalipun, kita mula sedar bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia. Ada sesuatu yang lain lagi yang kita impikan. Manusia mungkin tidak akan pernah puas. Bersyukur lah. Setiap apa yang kita miliki atau gagal miliki itu pasti ada hikmah di perakhirannya dan mungkinkah itu satu permulaan kepada sebuah kehidupan yang baru.

Masa depan yang cerah bergantung kepada masa lalu yang telah dilupakan. Kita tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan sehinggalah kita dapat melupakan kegagalan dan rasa sakit yang pernah terjadi. Cerita semalam adalah pengalaman dan kenangan. Pengalaman adalah untuk di teladani. Kenangan itu adalah pengalaman yang pernah kita kecapi.

Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan di esok hari. Jadi belajar lah untuk menghargai apa yang kita miliki hari ini. Hidup ini hanya sementara, penuhi lah dengan perkara perkara yang membahagiakan kita !

Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan. Janganlah sesekali berputus asa. Berjuanglah walaupun sampai berada dalam keadaan yang hilang terus harapan hidup. Tuhan Maha berkuasa, percayalah setiap dari kita pasti ada bahagian masing masing dari Nya.

Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, Mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidup mereka.

Fikirkan sejenak, renungkan masa yang telah berlalu melepasi kita. Teladanilah apa yang kita pelajari dari sebuah pengalaman dan mulakanlah melangkah untuk sebuah kehidupan yang baru.

Jangan sesali apa yang sudah pergi. Jangan tangisi apa yang sudah tiada. Hidup ini ada pilihan dan pilihan kita adalah untuk mengecapi kebahagiaan dunia dan akhirat. Bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang dan gagal terlaksana selagi kita berpeluang untuk terus dan terus mencuba.

2015 : It is the end of the road but for every end is a new beginning !



Girl, you know we belong together
I have no time for you to be playing with my heart like this
You'll be mine forever, baby, you just see

We belong together
And you know that I'm right
Why do you play with my heart?
Why do you play with my mind?

Said we'd be forever
Said it'd never die
How could you love me and leave me
And never say goodbye?

When I can't sleep at night without holding you tight
Girl, each time I try I just break down and cry
Pain in my head oh I'd rather be dead
Spinnin' around and around

Although we've come to the end of the road
Still I can't let you go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you
Come to the end of the road
Still I can't let you go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you

Girl, I know you really love me,
You just don't realize
You've never been there before
It's only your first time

Maybe I'll forgive you, hmm
Maybe you'll try
We should be happy together
Forever, you and I

Will you love me again like you loved me before
This time I want you to love me much more
This time instead just come to my bed
And, baby, just don't let me down

Although we've come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you
Come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you

Girl, I'm here for you
All those times at night when you just hurt me
And just run out with that other fella
Baby, I knew about it, I just didn't care
You just don't understand how much I love you do you?
I'm here for you
I'm not out to go out and cheat on you all night
Just like you did, baby, but that's all right
Hey, I love you anyway
And I'm still gonna be here for you 'till my dying day, baby
Right now, I'm just in so much pain, baby
'Cause you just won't come back to me
Will you? Just come back to me

(Lonely)
Yes, baby, my heart is lonely
(Lonely)
My heart hurts, baby
(Lonely)
Yes I feel pain too
Baby, please

This time instead just come to my bed
And, baby, just don't let me down

Although we've come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you
Come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you

Although we've come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you
Come to the end of the road
Still I can't let go
It's unnatural, you belong to me, I belong to you

34 comments :

  1. Meng ...

    Very syahdu ...

    Indeed it is true about life ... Life is about being gratitude ..

    Thank you for sharing ...

    Happy New Year

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. kdg kdg kita lupa bersyukur. Peringatan untuk diri sendiri tu sebenarnya...biasalah manusia. cepat lupa diri. (ingat diri ni Superman betul )

      Delete
  2. *tepuk2* perenggan2 terakhir yang sangat tacing
    happy new year abang meng..
    keep travelling and keep blogging

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit tak tangan tu bertepuk tepukan?

      happy new yr to u too. thanks for reading

      Delete
  3. akak akan cuba baca balik post 2015 disini
    sebab
    x syok baca blog tanpa gambar...
    arghh..akak is tensi
    *bukak tingkap cubaan baling PC dari aras 9*

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan la di baling PC tu...

      campak dalam laut, biar jadi tukun. pastu kita gi snorkelling tengok ikan bermain riang

      Delete
  4. Happy New Year Meng....
    tercapai tak satu entry satu hari....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nasa.

      Buleh je nak buat sehari 1 entry tapi nampak terlebih gigih pulak. Aku saja skip mana mana yang perlu biar kasi lohong sikit2

      Delete
  5. Meng, 2016 akan datang aim travel satu bulan satu negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak ai.. kalau duduk Europe buleh la.. masalahnya duduk Malaysia ni... negara dekat dekat dah abis. tinggal yang jauh jauh belaka

      Insya Allah. kalau ada rezeki mana tau kan?

      Delete
  6. Aminn..touching pulak rasanya baca entry ni di pagi hari terakhir 2015.

    #muhasabahdiri

    Thanks Meng for all those sharing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama...

      moga kita sama sama mendapat manfaat.

      Delete
  7. Tak sempat nak berjalan2 kat sini sejak dua menjak ini...tinggal jejak dulu untuk akhir tahun 2015...nanti ada kalapangan baru baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. busy benor la tu...

      selamat tahun baru Nasa

      Delete
  8. "Yesterday is history, tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present."...... B. Olatunji

    Thanks for sharing Meng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama...

      Kalau hari hari dapat hadiah kan best. hehehe

      Delete
  9. Selamat Tahun Baru 2016, Meng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u Ustazah Normaya. Happy new yr to u and family too

      Delete
  10. Happy New Year Abg Meng..tazabar nk tggu post Laos ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaks... tunggu la... bulan 4 baru buleh publish kot. tgk gambar pun dah nak pitam belum nak mengarang lagi

      Delete
  11. tengs meng.
    ayat dikau sampai ke jiwa aku.

    *lupakan perkara yang menyakitkan supaya dapat melangkah dengan baik dalam hidup*

    ReplyDelete
    Replies
    1. * hulur tisu sekotak

      2-ply tu. selai kesat airmata. selai lagi kesat hingus.

      happy new yr to u NanaTron

      Delete
  12. Happy 2016 Meng. Semoga pengajaran & pengalaman dalam 2015 menjadikan kita lebih bijak & tenang dalam menghadapi 2016.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you BK ! Happy new yr to u too. Semoga 2016 kau terus maju jaya

      Delete
  13. Kemahh keming bohh. Happy new year. Bye 2015

    ReplyDelete
  14. deep..
    selamat tahun baru meng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank U Smile... kau ni timbul tenggelam...

      Selamat tahun baru to u too !

      Delete

  15. kudos to my idol whom i always get inspired by ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank u..... u are next !!! packing now...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...