Tuesday, January 13, 2015

Krabi, Thailand - 2015 Revisit

Oh yeah.

Permulaan tahun 2015 dengan pegi mengimbau kenangan lama di Krabi.

Kap kun kap... Naik ferry bukak tingkap.........

Aku pernah sampai ke sini dulu.

Bezanya dulu pegi Krabi drive ! Dan kali ni pegi naik boat. Aku ambik ferry dari Koh Lanta ke Aonang.

Dalam perjalanan nampak Poda Island yang macam kepala ayam tu. Terus rindu KFC

Phranang Beach

Krabi

Railay Beach

Krabi

Noppharat Thara Beach

Aonang Pier

Sunset at Aonang

Aonang Beach

Longtail boat

Centara Grand Beach Resort & Villas, Krabi

Senja menjelang tiba

Mentari bakal menghilang

West Railay Beach

West Railay Beach

West Railay Beach

West Railay 

Sunset

West Railay Beach

West Railay Beach

Night at Aonang

Ya. Ya. Ya. Tak de la aku gi berdesco dansa. Saja je buh aktiviti malam di Aonang tu.

Apa apa pun, not much aktiviti aku buat di Aonang sebab sampai dah petang so layan sunset dan subuh subuh esoknya dah kena pegi airport.

No island hopping this time sebab dah pegi dulu. Anyway kalau nak compared island hopping.tour ni aku rasa Krabi punya island hopping lagi so much better dan best. Maybe sebab Phi Phi dan Maya Bay yang indah tu. Then James Bond island punya trip then baru la island tour kat Koh Lanta tu. Kalau nak compare lah. Tapi kalau dah alang alang sampai belasah je la mana mana sempat. 

Apa apa pun, Aonang dan Krabi sememangnya menarik untuk di kunjungi. So apa lagi.. masukkan tempat tempat cantik dan menarik dalam itinerary dan list korang lagi lagi kalau korang memang cantik dan menarik !

Ada orang tanya aku kenapa nama dia Krabi?

Aku jawab.. sebab banyak kera dan babi !

Hahahahaha. Sebenarnya aku pun tak tau.

Anyway walaupun setelah sekian lama, Krabi dan Aonang terasa begitu dekat di hati.

Kunjungan dulu seolah olah masih kekal terasa di sini ........

* letak tangan kat dada dan mata ke atas



Sejenak aku dikejutkan
Bersama ombak cinta luka
Perpisahan melanda kita
Hanya kerna peristiwa itu

Kiranya takdir mengizinkan
Inginku kembali padamu
Meneruskan cinta yang lalu
Kerana kau yang aku sayangi

Akan kusimpan kenangan cinta kita
Yang tak akan terpadam selamanya
Kehangatan cintamu masih aku terasa
Seperti baru semalam kita berpisah

Tangisan sedu di hatiku
Menahan kepedihan ini
Sendiri aku mengenangkanmu
Hanya engkau yang aku sayangi

18 comments :

  1. Xleh blah btol citer dongeng ko psl asal usul nma krabi tuh!hahahaha!

    ReplyDelete
  2. betul la tu jawapan banyak kera ngan babi

    Aku nok gi krabi tapi dok gi gi pung.Lepas ni nok gi ber eyemo la kat Krabi

    ReplyDelete
  3. Untuk shot 'senja menjelang tiba'.....saya bagi 5 bintang!

    ReplyDelete
  4. Meng ....

    Syahdu sangat .... sebab dengan pilihan video kali ini ....

    Kumpulan Gersang .... Waktu tuh baru nak start kerja ... (Acis tuh dah jadi suaminya kepada Sheila M kan)

    Zaman kerja kilang ... road trip layan lagu lagu nih ... syahdu sangat ... sebab kenangan zilam mengamit memory gitu !!!!

    ReplyDelete
  5. hahahha... asal usul krabi tu memang tak bole blah.. kikikiii..

    ReplyDelete
  6. krabi = kera + babi... makes perfect sense XD

    hey give my latest cover a listen, lagu tu mesti sesuai dengan jiwa anda ;3

    ReplyDelete
  7. hehe .. untung btol la awal thn da pegi .. bru nak g bln 5 nt .. :)

    ReplyDelete
  8. DJ : tapi mcm logik jugak kan?

    hahahaha



    CC : pegi jangan tak pegi... jangan lupa ke maya bay nanti..



    JJ : terima kasih juri jemputan.....



    Ghaz : wah.... mengimbau kenangan lama la ni...

    sekali sekala layan ok je kot.. kan? hehehehe

    ReplyDelete
  9. Anil : tu la.. tetiba terkeluar jawapan mcm tu. pastu tergelak sendiri..

    bingai aku ni.


    MKL : tourist spot mesti la sentiasa di jaga. kang orang x pegi.. rugi je mereka..



    Plain : aku dah check. fuyoo.. thank u sebab cover lagi aku..

    * perasan..

    tahniah2... hebat tu awek main gitar sambil nyanyi..



    Siti : tak pe. masih ada banyak masa utk mempersiapkan diri....

    ReplyDelete
  10. x nk komen tapi nk baca je komen kawan 2 kat sini boleh?

    ReplyDelete
  11. JM : boleh je JM..

    kalau JM muncul tu semua org akan bagi lalaun.. cik diva blogger terkenal la katakan..

    ke cik diva paris?

    ReplyDelete
  12. ahahaah...abg nih..cubit kang...opssss

    ReplyDelete
  13. JM : cepat siapkan entry !

    jangan malas !

    * mati la mengata org

    ReplyDelete
  14. bole minta itenary yg pergi krabi tempoh hari??
    email kat muhammadnasrul4@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Ayoil : Tak de la. aku gi krabi satu hari jer.. xde itinerary pung

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...