Thursday, January 22, 2015

Jom Makan : J Scozzi, Cyberjaya

Mari Makan !

Anda orang Johor? Inginkan makanan makanan yang lazat serta enak dari negeri Johor tapi susah nak balik kampung untuk cuti?

Tak perlu risau lagi. Berikan peluang kedua untuk diri anda.

Qu Puteh ... memang putih.

* rebah tepi kawah.

Ada satu kedai menghidangkan makanan ala Johor di Cyberjaya. Namanya J Scozzi. Tak tau la maksud scozzi tu apa, tapi J mungkin for Johor. Kalau JDT? J*b*r Dan T*h*k barangkali....

Oppps.

OK lah. Berkesempatan di ajak oleh member member makan makan di Cyberjaya, jadi kami try kedai ni. Dah boring makan di Putrajaya kita terjah Cyberjaya pulop.

Lihat menu makanan di sini.


Nama kedai. Ada macam pusat snooker tak nama dia?

First, layan setting dalam kedai.

Boleh duk dalam

Cozzy jugak

Kaler kaler

Santai

Kenapa tak warna bendera Johor?

* mati la menu tak keluar keluar.

Macam aku cakap. menu menu dia ala ala dari negeri Johor.

Menu yang agak limited dan kena pilih dari menu menu yang ada jer.. Kalau lambat, mungkin kehabisan.

Pilih saja nak makan yang mana

Nasi Tomato. Kurang sedap

Laksa Johor. Member aku kata sedap

Soto. Aku yang makan. Sedap !

Sebab sedap letak gambar 2 kali

Nasi Ayam Berempah. Tak sedap jugak

Sebab tak sedap pun letak gambar 2 kali

Air sirap bandung

Air sirap selasih belum sampai time ni

Overall makanan yang macam mee, soto tu agak boleh tahan sedapnya. Lontong pun ada tapi masa tu kehabisan. Member aku kata Mee Bandung dia sedap !

Cuba tengok ni.

Mee Bandung Daging

Mee Bandung Ayam

Cuma nasik nasik je tak sedap. Nasi Tomato, Nasi Beryani dan Nasi Ayam Berempah tu kureng skit.

Tapi apa yang menarik. Di sini ada juga jual kuyah muyah..

Kuih kemboja favourite aku tu.

5 ketul 2 ringgit

Kacang Pool pun ada. Tapi aku tak pernah try pulak. 

Orang ramai time tengahari. Kalau lambat makanan cepat abis. Kena order apa yang ada jer. Goreng gorengan ada tapi lepas pukul 3.

Aku dengar cerita, kedai ni dah berpindah randah few times jugak di sekitar Cyberjaya. Ni location sekarang yang aku singgah hari tu dekat dengan CBD Perdana 2. Alamat tak berapa sure. 

Cuba la cari cari. Jumpa kot. Satu row tapi ke belah belakang dengan Restoran Saba.

Sila cuba kalau tercari cari makanan selera negeri Johor... ! Ingat........... berikan peluang ke dua untuk diri anda.

"Qu Puteh... baru lah putih.............."



Bulan mengambang
Pak Ngah lah yang balik
ahai lah sayang...
Bulanlah yang mengambang
bulan mengambang
di tengah malam... 2x

ahai nampak bercahaya
nampak bercahaya
dengan serinya... 2x

janganlah adik
Pak Ngah la yang balik
ahai la sayang...
janganlah yang adik
janganlah adik
berhati bimbang... 2x

ahai abang pergi
abang pergi
tidaklah lama... 2x

13 comments :

  1. Wow soto..Smlm ciku g cyberjaya gak mkn kat sharon low chinese muslim food tapi kat putrajayanya sharon low lagi n lebih sedap dan fresh..hihi..pendapat ciku ajes..area pjh nu

    ReplyDelete
  2. Wah sedap nmpknya ni.mi bdo tu sgt mnarik...kcg pool ade?nyummeh ni...kuih kmboja tu yg mna?kuih bakar yg kaler ijau tu sedap x?feveret aku tu tp xjupe dh skng kt sini...harus terjah nih.

    *pesal ko mcm dngkiiii je ngn jhor ni?hahaha

    ReplyDelete
  3. Qu rasa lapar bila tengok gambar ni ^_^

    ReplyDelete
  4. Haaa..ada kacang pool! tp abg meng x try ler pulak..acaner sedap ke idok..hmmm

    ReplyDelete
  5. 4 baris diatas memang mengundang gelak besar..terus tak cun dah jiran sebelah tengok aku gelak :P

    nak masuk dalam list nak makan laksa johor..selalu jumpa yang tak sedap

    ReplyDelete
  6. Aku dah pi tadi!kcg pool dia sodap!

    ReplyDelete
  7. MKL : hahah melampau la jadi hantu..


    Ciku : ohh sharon low putrajaya dekat dgn mat ayam kampung tu ke?

    tak berapa minat sgt chinese muslim food ni. mcm ada yg kurang jer..


    DJ : aku pun panggil kuih bakor.. tapi sebab semua org panggil kemboja.. aku dah terikut.

    aku suka kuih tu. paling sedap yang dekat kg baru tu. tapi cepat beno abis..

    eh aku x dengki kat johor.

    aku sayang johor..

    * tetiba

    ReplyDelete
  8. Anil : qu puteh? memang putehhhhh..


    Smile : ada keluar suara badak tak bila kau gelak? haks..

    pegi la try... laku kan kedai ni

    * mati la aku promo pulak.


    DJ : host JJCM mesti pantas kan?

    oh dah try kacang pool ka? aku x pernah makan tu. mcm tak kenyang je tengok..


    Lia : sila sila

    ReplyDelete
  9. kalo takat amek kcg pool je mmg tak kenyang laaa....tu kira kudapan jer tu...menu utama lainnn.....kehkehkeh....

    ReplyDelete
  10. cuba cari perbezaan di antara 2 gambar nasi ayam berempah yg sedap tu..kalau korang nampak sama sah...korang x nampak apa yg JM nampak :-)

    ReplyDelete
  11. DJ : tahniah la kau berjaya sampai.. hahahah


    JM : nampak pemakan dia pelahap.. kan kan kan????

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...