Thursday, May 1, 2014

Japan 2014 : Sakura

Sekuntum bunga sakura di Nagoya.

Tak jumpa yang sekuntum. Tuhan bagi rezeki lebih. Ada 3 kuntum !




Engkaulah sekuntum bunga sakura
Mekarmu di tempat indah dan dingin
Dan aku bagaikan padang pasir di Gurun Sahara
Oh.. panas dan kering
Tiada apa nak ku bangga

Kau pastikan layu disampingku
Oh Sakura

Pulanglah sayang
Ke tempat asalmu
Di sini kuragukan
Kejelitaanmu kan jadi debu

Jangan kau sandarkan cinta padaku
Oh Sakura

Jangan kau fikirkan
Kerana cinta
Gurun Sahara
Akan menjadi hutan rimba

Pulanglah sahaja
Wahai gadisku

Makanya sebab bersyukur, tuhan bagi rezeki lebih lagi.

Layan sakura @ Japan. April 2014.

Selamat hari pekerja dan selamat bercuti................





































15 comments :

  1. wohoo... cemburu tahap gaban ni...

    ReplyDelete
  2. sakura di sana sini putih mata hitam ku, im fall in love with uuuuuuuuu sape saper SAKURA lahhh

    ReplyDelete
  3. Meng bunga sakura kau kelas le..., meng bunga sakura kami. Pasal hidang kami dengan pelbagai info & foto menarik... Hihihi. Syabas bunga sakura kami semua.

    ReplyDelete
  4. Let the pictures do the talking.

    Cantekkkkkkkkk

    ReplyDelete
  5. Betol2 bersakura ko gi sana weeeeeeeeee....

    ReplyDelete
  6. subhanallah..

    cantiknyeeeeee bunga sakura...
    cantiknye gambo..iskh iskh.. i is jeles..

    ReplyDelete
  7. Subhanallah! Even aku layan sunflower more tapi nampak sakura pun harus bersyukur. Kalau nampak yang kuning, lagi2 melompat kot. Layan wisteria pun lawa kan Meng.

    ReplyDelete
  8. juling mata-mata tengok sakura nie.. awat cantik sangat!!

    makin gedik nak pergi japan kalau mcm nie

    ReplyDelete
  9. tukang snap gambar terer sebab tu gambar cun...kalau aku bagila kamera apapun, nan hado la jadinya...

    ReplyDelete
  10. Amir : aku tak hanami.. aku pegi tumpang tidur jer bawah pokok. ( sebab hotel x leh check in lagi )..


    HA : tak perlu cemburu mana.. next year kau boleh pegi lagi...


    JM : kalau putih mata hitam tu dah semacam bunyi tu...hahaha


    MKL : macam karangan sekolah lak ayat ko tu. anyway thanks. aku share apa yang ada jer

    ReplyDelete
  11. LIza : betul tu....


    HB : aku x expect pun, tapi time aku pegi nagoya dan few area kat fuji je ada. tokyo dan yokohama dah tak de... nampak pokok sakura sebatang terus mental.. hahahaa


    Ezumizu : next time ko pegi la usha pulak

    ReplyDelete
  12. NanaT : aku dah buat exprimen sebab aku pun berpersoalan yang sama masa tgk bunga bunga ni.

    jawapannya..

    ada tapi very light. very very light. ( kena cucuh kat idung baru ada bau sikit )


    BK : aku ada hati nak gi tengok wisteria gak kat tokyo tu, tapi takut salah musim so tak jadi.

    nanti kau pegi layankan utk aku aaaa

    MrsS : jemput la ke jepun !! ( mcm aku tuan rumah lak )

    ReplyDelete
  13. PM : banyak faktor nak bagi gambar cun sebenarnya..

    tapi........

    xper. malas la aku bukak kelas.

    apa yang penting... CUACA !!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...