Friday, April 11, 2014

TMM 2014 Putrajaya 03 - Al Dente by Pullman, Galeria Putrajaya

Dinner kat Putrajaya. Tak tau nak pi mana.

Konon tak nak makan kat hotel so nak cari makan kat luar. Dah lama aku riki tempat ni dan baru berkesempatan nak ada di Putrajaya kami dinner di sini.

Tengok tengok.

Al Dente by Pullman !

Gelak kan diri sendiri. Punya la lari keluar dari hotel Pullman rupanya makan restoran under Pullman jugak.

Tapi tak pe lah. Since dah sampai. Orang pun tak ramai. So agak agak boleh makan dengan tenang dan damai. 

Order.

Setting

Menu book.

Oder lah

Nampak aman damai je sebab tak de orang. Bagus untuk snappy

Lampu lampa yang menromantikakan keadaan

Tapi tak aman mana sebenarnya.

Budak budak tu bukan boleh nak bawak fine dining. Kejap berlari. Memanjat. Jatuhkan sudu. Bunyi gelas berlaga... Tarik sana tarik sini. Aku pening !

Cepat lah kita makan !!!!

Free bread. Sedap gak

Minuman...

Pasta untuk Princess. Sedap yang ni last sekali aku dengan Hero pun belasah sama

Aku punya Lobster apa benda ntah namanya

OR punya. Nasik tak ingat nama

Hero punya. Mesti la dia pun kena ada ayam goreng juga. Menurun aku la tu bab bab ayam ni.

Dan kami oder pizza konon nak share share

OK. Makanan so so. Yang western agak OK tapi yang Malaysian cuisine out !

Tak sedap. Tak lazat. Kurang nikmat !

Tapi kenyang Alhamdulillah. Pizza kami bungkus bawak balik ke bilik.

Budak budak pun dah tak senang duduk. Tak boleh bawak tempat fine dining sangat dia orang nak berkejar kejaran jer.

Tunggu bil

Nasib la tak de orang

Boleh lepak kat luar juga

Untuk western food aku rasa OK. Tapi kalau makanan Malaysia aku tak recommend.

Lepas makan kami pegi jalan jalan ke Masjid Putrajaya. Meriah situ malam hari. Konon nak bawak Princess kayuh basikal dia kat sini. 

Ramai orang

Nampak yang ni, Princess kemaruk nak naik yang ni

Basikal dia tinggal. Tumpang beratur kat sini. Ada pulak yang datang nak sewa ! Hahaa

Parking dah la payah

Orang sangat la ramai. Siap picnic lagi

Tak boleh lama. Aku pening !

Ayuh balik. Papa tak boleh bernafas kat sini.

Mungkin faktor faktor penuaan. Aku memang tak boleh tempat yang ramai orang then aku stay sama sama. Kalau lalu je tak per. Jadi senak otak pastu mula la nak angin. Nak amok manjang.

Biar je OR layan budak budak. Aku dok tepi dan berdoa cepat la dia orang ni nak balik. Tapi budak budak ala ala heaven kat sini. Aku je la susah nak bernafas.

Dah lewat baru balik bilik.

Baru la rasa tenteramnya dunia ni........................

* sigh

bersambung...

11 comments :

  1. Masakan Melayu memang out... Best buat wedding sini... Heaven sangat.

    ReplyDelete
  2. sama la kita Meng, kalau ramai org aku rimas, sbb tu aku x pernah join apa2 xtvt yg ramai org..dh la parking susah boleh naik angin jadinya... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat oversea time travel ok pulak org ramai

      maybe kalau ada purpose ok kot tp setakat nak melepak tempat ramai2 ni memang sendu otak la kejap

      Delete
  3. comelnya beskal princess.
    beli katne ? nak usha satu...

    ReplyDelete
  4. ktorg selalu layan Padi house kat dalam tu je...selalu nakpi Al-dente mesti tak jd sbb pelik suram sgt takdo org...hehuu

    ReplyDelete
  5. Tu la tu... suram je aku tengok. Ko punya yang ada lobster 2 ekor tu buat aku terliur la hahahaha

    ReplyDelete
  6. lobster tu sedap bro. lain lain out. pizza yg bakar dgn stereka lg sedap. hiksss

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...