Wednesday, July 3, 2019

MANGKUK AYAM @ D'Pulze, Cyberjaya

Masih lagi di Cyberjaya.

Kat shopping mall D'Pulze kat tingkat bawah ada satu kedai makan nama dia MANGKUK AYAM !

Kalau terpandang mesti pandang sekali lagi.


Ya. Bukan mangkuk ayun ! Mangkuk Ayam. YAM YAM YAM ....

Nama pelik pelik mengundang kejian je. Tapi nak bagi unik, mungkin kasi orang tertanya tanya dan tarikan untuk orang datang mencuba.

Aku try jugak, tu pun sebab orang ajak. Bagi can lah.

Memula aku ingat dia jual nasi ayam. Tapi bukan !

Usha setting kedai.









Setiap mangkuk ada gambar ayam. Sebab tu namanya mangkuk ayam kot.

Merata rata gambar ayam, jangan sampai ada taik ayam sudah.

Kedai tak besar mana... ala ala macam kopitiam. Kalau orang ramai mesti cramp skit tempat ni.

Konsepnya layan diri

Usha menu dan order di kaunter.

So apa yang menarik di sini? Aku pun tak pasti. Tapi based on yang aku dengan members order masa makan kat sini..

Nasi Rendang Daging


Nasi Rendang Ayam


Bergabung meletop....

Pekena dengan kopi piauuuu....


Terangkat... gua cakap lu. Apa yang terangkat?

Ada member oder  mee kari

Nampak menarik tapi rasanya so so .... 

Teh o ais limau di atas pinggan ayam.

Boleh cuba. Ada banyak hidangan yang ada di menu untuk di pilih. Maybe salah satu kena dengan selera. Bagi aku kira not bad jugak lah.

Harga pun kira OK la kot cuma harga air macam mahal skit. Segelas dekat RM 6 ! Nak jimat skit ambik set combo combo tu. Makanan siap dengan air sekali. Dan jangan lupa cuba kopi dia.

Melekat !!!

Tapi kopi tak termasuk dalam set combo kot. Kena order lain.

Rasanya outlet dia cuma ada kat Dpulze ni je sekarang.

Restoran Mangkuk Ayam
P10, D’Pulze Shopping Centre
Cyberjaya

fb : Mangkukayam/ 

Selamat mencuba Mak Mak Hayam semua..........

2 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...