Saturday, July 20, 2019

TRAVELGANZA PATATIMO : 02 | Pantai Jambu Bongkok

Ada satu pantai yang indah dan masih suci tak terusik.

Lokasinya antara Marang dengan Dungun. Terletak di sebuah kampung bernama Kampung Jambu Bongkok di kawasan Merchang.

Kalau melalui kawasan ni, cuba cuba lah singgah. Kalau bawak bekalan makanan aci jugak berkelah. 

Sebelum menuju destinasi percutian, singgah dulu di pantai Jambu Bongkok ni.









































Tak tau mana datang nama Jambu Bongkok tu. Maybe pokok jambu yang dah tak wujud lagi.

Laluan di pantai Kg Jambu Bongkok di hiasi dengan banyak pokok pokok kelapa. Ada jugak beberapa gazebos di bina, boleh la nak singgah ambik ambik gambar.

Kawasan perkampungan ni tak besar tapi ada rumah rumah penduduk di kawasan ni.

Tak jauh dari kampung ni adalah Rantau Abang. Port penyu. Boleh singgah kalau mau.













Huh. Banyak kali singgah situ sini, akhirnya sampai jugak ke destinasi percutian.

Masa untuk santai dan berehat rehatan................

bersambung......................

2 comments :

  1. Kami yg duduk dekat pun belum singgah lagi tp mmg cantik sgt area Jambu Bongkok ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...