Thursday, June 18, 2015

2015 : Ramadhan Datang

“Barangsiapa yang melakukan Ibadah sunat pada bulan Ramadhan nescaya ganjarannya menyamai melakukan Ibadah-ibadah fardhu dibulan-bulan yang lain dan barangsiapa melakukan ibadah fardhu di bulan Ramadhan, ganjarannya menyamai 70 kali ganda ia melakukan ibadah tersebut di dalam bulan-bulan yang lain”

– (Maksud Hadis Riwayat Muslim)




Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

Semoga bulan yang mulia ini kita jadikan sebagai bulan muhasabah diri dan 1 syawal nanti menjadi kan kita manusia baru yang penuh dengan motivasi dan berfikiran positif untuk terus berbakti kepada Allah SWT.

Harap maaf jika terkurang, tersilap, tersasar, terkutuk, tergoda, ternoda dengan apa-apa dari entry blog ni. Maaf juga kalau ada ter-riak ter-takbur sepanjang penulisan.

Moga Ramadhan kali ini memberi makna yang positif untuk diri kita semua, In Shaa Allah.

Salam Ramadhan Al Mubarak
Meng - 1436H / 2015M

28 comments :

  1. yess!!! TERGODA dengan gambar yang cantik di blog ni...Selamat Berpuasa abam meng!

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa Meng... tido cepat. Jap gi nk sahur

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank u.... entry dah tulis siap siap.. scheduled jer

      Delete
  3. ternoda dengan cerita sana sini Meng. Selamat berpuasa utk Meng sekeluarga dan semua yg berkunjung, mengunjungi dan memasuki serta membaca + melihat blog ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih... selamat berpuasa juga utk tuan sekeluarga. thanks for reading

      Delete
  4. Salam Ramadhan dan Selamat Berpuasa Meng :)

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan Al-Mubarak..selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Bang,
    Ramadhan barakallah.
    - maaf zahir batin.. semoga Allah beri kekuatan, kesihatan & murah rezeki hendaknya. Ameennn.
    - iftar jgn over sgt bang.. nnt berat perut nak pi terawih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah terima kasih sham. waalaikumusallam..

      Delete
  7. Selamat berpuasa bro, hepi Ramadhan, maaf zahir batin ^^

    ReplyDelete
  8. Meng;

    Selamat menyambut bulan Ramadhan yang penuh barakah dan rahmat ini. Muga kita dapat menafaatkan bulan yang mulia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitu la Ghaz.. sama sama la kita. amin. tq

      Delete
  9. Selamat Berpuasa Abang Meng!

    ReplyDelete
  10. Selamat berpuasa Meng. Aku puasa di Alaska sebab tu lambat 6 hari wish dr org lain.
    *matila rekayasa alasan sb lambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaska la sangat. kena betul baru tau....

      selamat berpuasa AJ

      Delete
  11. Selamat berpuasa Abang Meng !
    Terawih 8 ka 20 rakaat ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq HH. Selamat berpuasa to u too..

      terawikh ada 8 dan ada 20. tapi tak hari hari.. how? hahahaha

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...