Thursday, July 18, 2019

JULY 2019 | A Fabulous Birthday Staycation

July sememangnya bulan keraian sebab birthday aku jatuh dalam bulan july ni.

Bagi menyambut birthday tahun ni, kami sekeluarga mencari peluang buat short trip bagi nak celebrate birthday aku dan jugak bawak budak budak bercuti.

Birthday Trip, JULY 2019 !

Ke mana arah tuju kali ni?????

Ke KLIA?

No ! Bukan nak naik kapal terbang, tapi ke Anjung Spotter untuk tengok kapal terbang.....






Tapi tu hanya singgahan dalam menuju ke destinasi cuti cuti keraian ni....





Ke Bagan Lalang jer.. Tak jauh mana..... 

Sempat berkelah dulu di pantai...........







............. sebelum check in untuk santai santai di Avani Sepang GoldCoast Resort.











Ni kali ke 2 datang sini tapi first time dulu belum jadi Avani lagi. Dah lama dah. Banyak yang dah berubah tapi masih santai dan menjadi destinasi istirehat yang menarik yang tak jauh mana.....














Resort yang agak dah lama tapi masih dijaga rapi.....














Dah kedatangan memang nak meraikan birthday aku di sini...... Since cake dah too mainstream, kita try Creme Brulee... ( padahal kek tak der )...





Dan sempat juga melayan senja yang indah di sini...............


















Kebetulan sebelum aku ke sini, akak kawasan WanderlustDJ up entry dia ke sini jadi aku tiru je aktiviti dia. Tapi dia untung datang orang payung, aku nak mintak payung pizza tak dapek. Last sekali beli pizza sendiri jer....

Trip singkat tapi kami sekeluarga happy dan seronok..... Terima kasih Avani Sepang Goldcoast Resort.

 Sempat jugak dinner di Senandung Malam.

Usha buah naga...

Singgah Masjid Pekan Sepang

Dan anak aku kemaruk nak makan makanan Korea. Kami singgah Cyberjaya...

Apa ntah yang di order, pedas tahap cirit....

A fabulous birthday staycation yang singkat tapi membahagiakan.

Bertambah setahun lagi usia, Alhamdulillah...

Moga terus dikurniakan nikmat kebahagiaan, ketenangan dan keselesaan yang berterusan di dunia dan akhirat.

Amin !

Okey. Cepat nyanyi lagu Happy Birthday untuk aku. Sapa suara paling sedap boleh claim pizza free  Avani dari Akak DJ................

* berenang kuak lentang laju laju lari ke Sumatera



Di atas bumi ini ku berpijak
Pada jiwa yangg tenang di hatiku
Tak pernah ada duka yg terlintas
Ku bahagia

Ingin ku lukis semua hidup ini
Dengan cinta dan cita yang terindah
Masa muda yang tak pernah kan mendung
Ku bahagia

Dalam hidup ini
Arungi semua cerita indahku
Saat saat remaja yang terindah
Tak bisa terulang

Ku ingin nikmati
Semua jalan yang ada di hadapku
Kan ku tanamkan cinta tuk kasih ku agar
Ku bahagia

12 comments :

  1. Happy birthday Meng...semoga dimurahkah lg rezeki & dirahmati Allah

    ReplyDelete
  2. Kahkahkah aku nmpk pizza tu ingat ko dpt free...hahaha pibedayyy menggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengkius....

      tolong lap bibir aku makan pizza ni... pizza bayar sendiri tauuuu

      ahakas

      Delete
  3. Happy birthday, Meng. Nice sunset. Cantik betul tulisan princess Papa Meng

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank su..

      tu lah aku pun x sure sejak bila dia suka tulisan sambung2 ni. keje sekolah tak sambung pulak tulisan

      Delete
  4. HAPPY BIRTHDAY BOH....MUGA SENTIASA SIHAT DAN DIBERKATI ALLAH SWT

    ReplyDelete
  5. happy birthday boh,harap terus berkarya

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan karya... ni nama dia koyya..... hahaha

      thanks

      Delete
  6. hepi belated birthday. semoga sukses sokmo dunia akhirat

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...