Saturday, February 21, 2015

Perjalanan

Hidup ini adalah satu perjalanan.

Maka berbekallah.

Dan sebaik-baik bekal adalah bekalan taqwa dan iman.


Ke mana saja destinasi anda... selamat bercuti !



Aku yang masih di perjalanan hidup ini
Begitu lama berlegar di persimpangan dunia
Menempuh jarak dan titian
Rimba dan lautan
Mencari sesuatu yang abadi

Aku yang masih di perhentian hidup ini
Begitu jauh mengembara ke serata dunia
Mengejar siang dan malam
Surut dan pasang
Mencari sesuatu kebebasan
Mencari sesuatu kedamaian

Di mana berakhirnya
Perjalananku ini
Esok dan lusa bukan milikku
Oh Tuhanku
Lindungilah hambamu yang hina ini
Aku setia hanya padamu
Oh Tuhanku

Di mana berakhirnya
Perjalananku ini
Esok dan lusa bukan milikku
Oh Tuhanku
Lindungilah hambamu yang hina ini
Aku setia hanya padamu
Oh Tuhanku

Aku setia hanya padamu
Aku setia hanya padamu

7 comments :

  1. Walaupun tgh holiday tetap update BLOG !!!

    Walaupun sepotong ayat gitu hehehehehheee

    ReplyDelete
  2. Sham : thank u..

    cemana ke turki?


    DDT : thank u..happy chinese new yr to u .. eh celebrate ke tak?


    Ghaz : of chos.. kan gigih.

    ala.. bebila buleh tulis.. cuma scheduled je entry tu kasik dia keluar on the day yang kita mau

    ReplyDelete
  3. Fuhhh ayat nasihat yg menikam kalbu, like 100x

    ReplyDelete
  4. JM : yang baik jadikan ikutan. yang tak baik jadikan teladan.

    * pose pose betulkan jubah

    ReplyDelete
  5. ahahaah..ok..ok..Bang! nah! JM hadiahkan buah tasbih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...