Monday, February 23, 2015

Lepak Santai Port Dickson 2015

PD lagik?

Hahaha. Dah macam acara tahunan aku ke PD nih.

Saja gi jamu jamu mata dan rehat rehatkan minda selama 3 hari 2 malam.

Perjalanan ke PD

Singgah ambik gambar kereta tank ni dulu. Korang panggil apa ni?

Sebab hari Jumaat, singgah solat Jumaat dulu kat masjid di PD

Ada warung jual teh o 50 sen... nak try?

Penginapan untuk 3 Hari 2 Malam. Avillion PD

Check in tuntas dan pantas. Tapi pukul 3 baru bilik ada

Di sambut dengan dendangan gamelan ( tapi aku ambik ni masa hari ahad )

Pegi ke The Verte dulu untuk welcome drink

Banglo yang di tukar menjadi resto dan bar

Penat je berjalan. Welcome drink tak semenggah. Patut letak kat lobby je sudah

Pool dia yang agak inzal..open 24 hour !

Pool kids belah sana. Ada jacuzi kat tepi tepi tu

Resort style

Water chalet

Pool no 2. Yang ni budak budak tak di benarkan

AviSPA yang glamer tu

Kalau lenguh lenguh badan boleh la massage

Water chalet

Waterchalet. Penginapan untuk malam pertama. Malam ke dua kena tukar bilik sebab dah fully booked

Pasir pantai

Riau Beach

Boat nelayan

Senja

Senja di PD

Malam ke dua pindah di Tower Beach Room

Tingkap iklan Adabi

Breakfast

Kiambang

Bunga

Ayam yang tinggal di hotel 5 bintang

Merak kayangan

Temasik Beach

Riau Beach

Senja

Aroma

Pantai

Avillion PD

I used to favour Avillion PD based on kunjungan aku dulu. Tapi kali ni rasa macam something missing. Boring dan tak comfy sebab orang ramai especially weekend !

Bilik kira OK lah. Tapi resort ni agak besar, ke hulur ke hilir buat aku lenguh kaki. Dah lah parking jauh. Makanan so so.. Breakfast spread agak banyak tapi sama je hari hari.

Paling tak boleh blah, kat AviSPA tu kan ada kerusi yang menjadi icon Avillion PD ni, masa aku nak pegi tu aku dah pindah bilik ke Beach Room. Dia tak bagi aku masuk sebab dia kata tu hanya untuk Water Chalet Guests jer.

Podah !!

Nak ambik gambar pun tak kasik. 

Menyirap je aku di buatnya. Nasib la korek korek gambar lama.. ada terjumpa.. Nah !



Anyway Avillion PD masih menjadi one of the best resort di PD untuk aku despite kunjungan kali ni macam tak happy sangat but okey lah. Untuk istirehat, ini antara yang terbaik.

Masih aku cinta? Masih !



Biarpun kau tak lagi ada dengan ku
Takkan ku bisa melupakan mu
Caramu memanggil nama ku
Terasa seolah kau masih ada

Jauh di dalam sanubari ku
Tak ku relakan pemergianmu
Namun ku,’kan selalu doakan mu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar
Aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta

Takkan pernah ada penggantimu
Yang mem pertahankan ku sepertimu
Satu dunia,menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenal mu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan
Kau juga mendoakan ku

17 comments :

  1. water chalet neh bukan bilik air dia tade roof kat tgh2? hehe

    anyway...suke gok avi PD neh..cuma pantai dia tu..siap ada sign sand-flies ke ape tak...

    ReplyDelete
  2. antara tempat yang menarik untuk bercuti tapi sekarang sesak sangat.....

    ReplyDelete
  3. belum pernah lagi tidur hotel ni..
    bolehlah cuba time cuti sekolah nanti..

    ReplyDelete
  4. tak pernah stay sini...

    pernah redah rupanya tak terima walk in....wat malu je ekekekekke

    ReplyDelete
  5. Bang,
    Sham yg oghang nisembilan pun tak sampai sini laei..
    Tapi pics mantap la bang.. buleh buek poskad..

    ReplyDelete
  6. kereta tank yang ko cakap tu bukan keta kebal ke meng?nanges askar dengar ko panggil keta tank...sia-sia dia gagah perkasa gitu...hahahaha

    santeknyaaa AviSpa tuu...fefeeling lepak situ ptg2 smbil diurut2...syorga donia...

    ReplyDelete
  7. X g mana mana pun cuti 5 hari
    tergolek kat umah je

    ReplyDelete
  8. agip : ada ada. kat shower area tu.. tapi tak de la besor mana pun..

    aku rasa avilion ni la pantai dia paling oke kot.. cuma skrg yang pantai belah temasik tu dah tutup.. tuan tanah kedaung dah nak balik tanah dia.


    MKL : yeah. org pd. balik dok kampung je la.. gi jalan masuk ambik gambar je sudah..


    MKL : time cuti sekolah memang hazab

    ReplyDelete
  9. Pak Mus : boleh di cuba.

    sila sila....


    ETK : ya ker.. sebab penuh kot.. aku tak try lagi walk in. tapi avillion admiral hari tu walk in je ok.


    SAR : sham. kalau org kampung x payah nak travel sgt tempat sendiri..

    balik duk umah je kan. hehehe

    nanti nanti boleh pegi la tu..

    ReplyDelete
  10. Anil : thank u.. first day je ok. hari ke dua x oke sgt.


    DJ : org italy memang panggil kereta tank. hahahaha

    kerek la staff aviSPA tu..

    aku pangkah !

    ReplyDelete
  11. MKL : pegi pantai sebelah pun oke layan sunset kat avi ni..

    lupa lak nama pantai tu.


    MKL : kdg kdg sunset ok. kdg kdg hampa juga..


    PB : ya ke.. simpan duit utk trip yang lebih gempak ka???

    ReplyDelete
  12. Baru nk komen tp ramai yg dah komen so tgk gamar je lah

    Abg sihat? Tu je nk tanya :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...