Thursday, February 5, 2015

Jom Makan : Hometown Hainan Coffee, KLIA2

Peristiwa di kecewakan di Puffy Buffy selesai di situ. 

Kami berbondong bondong blah dari situ dan pegi cari kedai lain. Berpusing pusing dalam bangunan KLIA2 tu macam rombongan Kak Kiah Suka Travel Cik Kiah. 

Tanya satu kedai. 

"Nasi dah abis"

Pegi lak kedai lain, orang memang gegila ramai. 

Tapi at least kalau makanan abis tu dia orang bagitau awal awal. Tak de la aku nak bengang sangat. Ni dah duduk dah tulis tulis menu pastu baru buat cerita karoot komedia memang la buat aku bad mood jer.

Pusing pusing dari terminal pelepasan sampailah ke Gateway KLIA2 tu akhirnya jumpa la kedai ni. Orang pun tak berapa ramai so kami decided lepak lepak situ jer.

Ayuh turut serta.

Masih bad mood sebab perut lapar.

Kedainya. Hometown Hainan Coffee

Aku mati mati ingat ni kedai Oldtown White Coffee. 

Terus rasa pelik sebab terjumpa ada satu lagi Oldtown kat atas. Rupanya aku salah baca. ! Tak per lah. Hainan pun Hainan lah.

Buku menu

Ada roti apa semua. Macam Oldtown White Coffee jugak lah

Menu untuk di pilih. Nampak macam menarik !

Usha dulu sekeliling

Coffee 

So dah puas menunggu dan dah bayar apa semua menu yang di order, then makanan pun tiba.

Ayuh makan. Kurangkan rasa gundah dan amarah di jiwa !!

* nasihat diri sendiri.

Roti

Nasi Goreng

Nasi Ayam Dada

Nasi Ayam Peha

Nasi Kari Ayam

Hainan Chicken Chop

Mee Kari

Air apa benda ntah. Ni la makanan aku. Pengubat lara dan amokan padu.

Alhamdulillah kenyang.

Dah kenyang mood terus Okey. Mintak maaf kat adik pekerja Puffy Buffy tu. Abang hanya manusia biasa yang punya kelemahan. Tapi Puffy Buffy agak rugi sebab abang pegi makan kat kedai lain dah. Kan? Kan?

Tak pe, aku ada marah sikit sikit tapi tak simpan dalam hati.

Oh. anyway.. Hometown Hainan Coffee ni.. bagi aku. biasa biasa jer. Tak de apa pun yang istimewa ! Kalau dah tak de choice benar kat KLIA2 tu, boleh lah try. Kalau tak.. banyak lagi kedai lain boleh di cuba. 

Cawangan cawangan mereka di tempat lain

Tengok bil tepuk dahi. Mahai.....  Boleh makan tomyam dan lauk pauk kalau kat luar ni.

7 comments :

  1. Aku aritu masa baru sampai dari KK, teruslah ajak Bunda makan sini. Sekali order nasi ayam 1, air 2 jenis. Bagi not Rm50, balance sen-sen je yang aku dapat. Agak terkedu sebab masa tulis order tu aku xperasan harga makanan.

    ReplyDelete
  2. Tapi tengok Nasi Ayam dia macam mengancam jer !!!

    Ini sure kes sewa mahal kat airport nih !!!

    ReplyDelete
  3. overrated cekik darah drakula kedai neh. makan 3 org ari tu sampai rm130..taste sgt sendu di pagi hari raya..haha. aku jrg komplen psl cafe or resto...tp this one gladly made into the list. haha

    ReplyDelete
  4. BK : tu la...

    aku pun skeptikal jugak bila tgk nasi ayam harga RM22.. apa bagi sekor ayam ke apa..

    tapi dah tak de tempat lain. belasah jer..

    terbang jugak dekat rm 200 lebih.. makan saja..



    Ghaz : tu la.. sewa agaknya mahal. tapi melampau sgt tak bagus jugak.. jadi bahan cercaaan jer..


    aGIP : HAAA ADa pun kau.. apa jadi? aku hari tu baca komen kat insta.. bila check balik eh dah tak active.

    lari dari peminat ka??

    kedai ni memang mahal.. sama je kedai2 lain kat klia2 tu.. bertabah lah.. bawak bekal nasik lemak bungkus je lain kali.

    ReplyDelete
  5. Yessss ni baru nk mengaku pernah mkn kat sini waktu landed dari thailand last year, lapar nyer pasal terus masuk ambil order, tgk harga alamak! Mcm mana nih takkan nk bangun sbb dh duduk buat maly pulak nanti. mkn dgn rasa kesal. Time tu order mee kari huhuhu duit byr mee kari tu boleh mkn utk 2 hari. So insaf no more next time, good baye hainan i nk pegi xian lah

    ReplyDelete
  6. kitorg kalau nak makan memang akan nengok rega menu2 dulu...x berbaloi makan mahal mcm tu...x sedap..pastu x abes...pitih melayag bagai burung gagak...hahhahha...

    baik makan kfc jerk kat situ...beza harga xmahal pun...ngeeeee

    ReplyDelete
  7. JM : tu la... memang kalau makan kat KLIA2 ni sesapa pun akan terkena sebab harga dia beza sungguh..

    tapi tak makan kang lapar pulak..

    next time.. bawak bekal ya JM !! tak pun masak je kat tepi tepi tu.. ada jaya grocer boleh beli barang dapur siap siap..


    Azu : tu la.. KFC dgn McD pun mesti harga beza jugak kot..

    tak pe lah..

    next time buleh berhati hati... pastikan tak jadi burung gagak lagi..

    anyway kenapa burung gagak? aku musykil !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...