Wednesday, February 4, 2015

Edisi Cerca Vaganza : Puffy Buffy, KLIA2

Hari tu masa kat KLIA 2 nak la mengisi perut yang kelaparan. Tercari cari tempat makan yang best dan enak serta lazat di KLIA2.

Ada ke?

Memang tempat makan dan kedai makan banyak kat situ, tapi yang tak bestnya... macam macam hal. Orang ramai.. dan yang tak syoknya.. banyak dah abis walaupun hari masih siang.

Bukankah KLIA2 tu orang tak putus putus? Mereka tak mahu kah menggunakan peluang yang ada untuk melipat gandakan perniagaan ?

* begitu aku marah !

Dalam pada cari cari tu, aku nampak la kedai ni.

Puffy Buffy.

Pernah try masa kat Cyberjaya hari tu dan makanan dia memang not bad. So nak try lah balik kat sini.

Dan aku teringin nak makan nasi lemak. Rindu nasi lemak macam setahun tak jumpa.

Puffy Buffy KLIA 2

Sebab orang tak ramai so sedang elok la aku jumpa port aman sikit

Food is love. Loving every bite. Okey. aku tak sabar nak berloving loving dengan makanan nih

So kami semua duduk ambik tempat masing masing. Sebab ramai kami siap sambung meja lagi.

Ada few pekerja di situ tengah mengemas.

Then kami di beri menu

Menu

Nampaknya menu dia agak limited tak macam di Cyberjaya. Tapi kira OK lah. Cuma harga mencanak canak. 

Tapi kat KLIA2 tu ada ke yang murah? So redha je lah.

Ambik kertas dan tulis tulis. Konsep dia macam tu. 

So dah tulis panjang lebar berhelai helai kertas.

Pastu panggil adik ni. Dia lah yang bagi menu tadi

Then dia ambik kertas tu, check satu satu.......

"Nasi lemak tak de.. semua dalam buku menu tu tak der"
"Huh?"
"Tu yang dekat skrin tu je ada tapi.. nasi lemak dah abis.. yang ada cuma mee jer bla bla bla...."

WHAT THE HELL....  opsss

APAKAH NERAKA ...................?

"Kalau kau tau makanan dalam menu tu tak der, kenapa kau bagi buku menu tu kat aku?"

* ergh...........

Terasa nak hempuk meja.

Fail ! Akak turban tampal koyok kat dagu sila jangan nak pose pose senyum sangat. Aku amarah nih !

"Dah.. blah !!"

Berlalu pergi dengan kesedihan di hati ! Rugi. Rugi.

Tak per. Aku anggap je budak tu first day keje situ. Sayang jugak la sebab aku pernah try outlet dia di Cyberjaya dulu tu dan aku puas hati dengan makanan di sana. Tapi kat sini... hmmm hampeh gas !

Sabar Meng. Sabar.

* urut dada sendiri...

12 comments :

  1. Inilah silapnya kaannn .... bila tak ada orang, mengadu bisniz tak leh nak maju ler ini ler itu ler ...

    Bila dah rmaai orang ... buat tak pusing lak !!!!!!!

    Nasib baik you penyabar !!!! Dalam sabar sempat nak marah kat Adik Jelita berturban tuh kesian dia hahahahahahhahaa

    ReplyDelete
  2. hari tu pergi sebelah malam, lampu malap jer, pekrja pun takde...dah tutup ker.

    ReplyDelete
  3. ada hikmah abang meng berlalu pergi..saya pernah try, udahla mahal macam starbucks, tapi rasa sangat so-so
    terpaksa saya sokong kapitalis lain dekat klia2 tu..

    ReplyDelete
  4. lor gitu pulak.. camtu next trip ni nak tapau nasi lemak la dari rumah.. mau kebulur tunggu flight nanti.. ^_^

    ReplyDelete
  5. lohh..padan le sye scroll takde gambar makanan..rupenye abg meng cabut.hahaha

    ReplyDelete
  6. perghh..nasi lemak chic..harganya...memang love every bite..

    ReplyDelete
  7. Tajuk dah siap2 ada cerca...edisi amarah sungguh meng ni hahhahha

    ReplyDelete
  8. huh kalo macam ni memang layak dicerca!kalo aku mau ngamuk dah ni...

    ReplyDelete
  9. Ghaz : dah la kedai bumi tak banyak.. and kedai ni kedai buffy.. business biar lah competitive skit .. kann??

    tapi tak pe la.. marah lite2 je kat adik tu.. semoga dia jadi waitress paling bagus pulak lepas ni.

    akak turban tu... biar jadi penyanyi mcm yuna.. hahahahahah


    Nasa : dia org ni byk outlet kan kat klia2 tu.. dekat gates pun ada..

    tapi tu la.. mcm tak semenggah jer..

    ke dapur abis gas?


    Dzuli : tu la kan.. x de rezeki la senang citer...

    ReplyDelete
  10. Anil : itu cadangan yang sangat bijak.

    jimat !!!


    Feeza : dah tu.. kalau aku tunggu mau aku terbalikkan meja kat situ. baik aku lari sambil cerca...


    Nohas : makanan di KLIA2 tu memang semuanya mahal kot.

    mesti mcD pun harga dia lain kot mcm kat luar ni

    ReplyDelete
  11. Liza : takut tak? takut tak? hahahah

    cerca kat sini jer.. kalau betul2.. buat muka ketat. biar dia rasa..


    MKL : ya...


    DJ : host JJCM tak leh mengamuk. kena sopan dan pose pose cantik sebab nanti keluar tv tengah mengamok depan kedai.. hahahhaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...