Sunday, March 10, 2013

Sunrise @ Mersing

Pagi hari ku terbangun oleh terangnya sinar matahari. Aku buka jendela dan melihat. Sebuah bola besar berwarna jingga, indah menyapa bersama langit yang biru dan awan tipis yang putih. Terasa hangatnya matahari berpadu dengan dinginnya udara pagi. Sejenak aku pandangi matahari yang indah itu.

Matahari yang rela menyinari umat manusia, tumbuhan dan haiwan. Dan mereka ini tidak pernah memberikan apa apa pun untuk matahari.

Matahari ini lah bentuk kasih sayang Tuhan yang sebelumnya tidak pernah kita sedari................

Matahari pagi yang memberikan sinar kehidupan digelapnya dunia dan kebodohan.

Ohhh betapa indahnya ciptaan Tuhan ini.

Kemudian baru aku sedari.

Aku belum gosok gigi !











Ertinya: “Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. Masing-masing dari keduanya itu beredar didalam garis edarnya.” ( QS Al-Anbiya : 33 )

Ertinya : “Dan Matahari berjalan di tempat peredarannya. Demikianlah ketetapan Yang Maha Perkasa Lagi Maha Mengetahui.” ( QS Yaasiin : 38 )

Gambar di ambil di Mersing, Johor.



Sejauh mana
Langkah ku di sana
Aku melupakan Mu

Seluas mana
Kau beri padaku
Masih ku angkuh pada-Mu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah
Apa yang bisa
Ku tebus kepada-Mu
Atas dosaku

Ya Allah
Ku hina terasa
Biar ku bersujud
Untuk ke syurga-Mu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah
Apa yang bisa
Ku tebus kepada-Mu
Atas dosaku

Ya Allah
Ku hina terasa
Biar ku bersujud
Untuk ke syurga-Mu

5 comments :

  1. meng,

    pagi-pagi dah berfalsafah..xpernah lg jejak mersing...haruslah pergi satu hr nnt..

    ReplyDelete
  2. Aku tau ni bukan meng...tp ah meng...

    ReplyDelete
  3. motip kau meragui bakat badak terdendam aku????

    ReplyDelete
  4. anyway aku baru tau ada resort nama Batu Batu di Pulau Tengah mersing.

    Boleh cekidaut !

    http://www.batubatu.com.my/

    ReplyDelete
  5. oh meng izinkan aku pandangi dirimu suatu hari nanti

    hiks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...