Tuesday, September 27, 2016

Raya Haji & Cuti Sekolah 2016

Bulan Sept ni agak banyak cuti. Macam macam rencana di buat bagi memenuhi masa dan waktu terluang.

Umpama cahaya menyinari alam kalau kaki berjalan dapat melaksanakan hobi berjalan.

Kuala Lumpur bermandikan cahaya di ambang Merdeka !

Dan aku melangkah jauh berkelana dengan trip GBS ke New Zealand selaam 10 hari. Melangsaikan plan yang dah lama di buat.

Berjaya akhirnya jejakkan kaki di bumi Kiwi. Puas hati berjalan sakan !

Dan pulang ke tanahair untuk merayakan Hari Raya Korban.

Terlaksana jua korban tahun ni

Yang menarik tahun ni Makcik Mona datang beraya di ibu kota ! ( nasib la aku balik sebelum raya kalau tak mau kena berleter dengan kuasa 2 horse power )

Bila mak datang, paling best time makan ! Walaupun simple tapi menyelerakan.... Gulai timun lemak tu adalah favourite aku tu.

Dan Raya Haji tahun ini di sambut bersederhana tetapi tetap meriah.

Dan seperti biasa, aku kalau jalan jauh dan tinggal budak budak, aku secuba bulah akan bawak jugak dia orang gi jalan jalan cuti cuti. Tak kisah la kat dalam negeri pun. Lagi lagi cuti sekolah time tu, terjelepuk je kat rumah tak buat apa masa aku tak de.

Nasib la dapat Papa yang kaki berjalan !

Mula mula ada aktiviti kekeluargaan di Gold Coast Morib Resort Banting. Yang ni aku tak join sebab dia orang pegi hari bekerja so aku dah cuti lama kena la pose pose busy walaupun macam masih tak de hati nak masuk opis.

Dan ada masa lain yang terluang, aku bagi kelonggaran untuk budak budak pilih destinasi percutian kali ni.

Walaupun aku menentang sehabis boleh sebab malas nak drive, tapi kalau dah untuk anak anak, terpaksa jugak la turutkan.

Dan highlight cuti sekolah bulan September 2016 kami ke Selatan.

Datang bertamu ke Negeri Johor Darul Takzim. Hai Bangsa Johor !!!!... Kami datang lagi ni.....

Sambutan tak berapa meriah sebab jalan agak lengang. Tapi tak de la letih sangat pemanduan.

Singgah makan bekalan di perjalanan. Pastikan perut kenyang.

Lokasi tujuan..

Check in dulu penginapan

Port lepak kali ni

Dan bersantai santaian

Seterusnya ke destinasi tujuan

Yup... lokasi yang berulang lagi

Dan usha dua tiga permainan

Memang budak budak ni yang nak datang sangat

Konon nak cuba ride ride yang tak sempat masa dulu kami datang

Tapi dah nama pun cuti sekolah. Tak de ke orang berkurang

Sebab malas beratur, kami sekadar jalan jalan

Tapi dia orang seronok je lepak kat bilik penginapan

Sebab facilities agak menawan

Walaupun tak duduk kat sini dah

Tapi hotel ni agak boleh tahan lah

Pastu gi bahagian basah di Legoland ni

Tapi aku orang lagi ramai so aku tak ambik pot langsung dia orang mandi manda kat sini. Aku cari port sendiri dan tidur !

Ada showcase kreatif di Medini Mall berhampiran

Ramai awek awek Bangsa Johor turut meraikan

Layan sunset petang petang

Bye bye Iskandar Puteri

Singgah makan di Restoran Mak Engku. Lauk pedas mencabar kesabaran diri

Lagi tercabar sepanjang jalan balik kereta bersisi sisi.

Pukul 3 dari Medini Iskandar, JB dan sampai rumah pukul 12 malam !

Pengsan, sakit badan, perlukan urutan...  Badan bisa bisa kepenatan.

Tapi aku rapopo............ !



Rasa hati ini uwes broken
Nemu kamu wes tak sobek sobek
Kang mas indehoy karo miss tukinem

Don’t alesan don’t many alesan
I sudah know mas you bajingan
Your wife ini minta di ceraikan

Endasku saiki uwes puyeng
Gara gara i think macem macem
Ora peduli how do you how how
Sing penting jupe uwes seneng

It’s oke wae mas
It’s oke wae
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

Don’t comeback again mas
Ojo comeback again
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

Mas aku nyambut gawe, gae kowe
Ayu ku gawe kowe, awakku gawe kowe
Tapi, kenopo, kenopo, kenopo mas

Don’t alesan don’t many alesan
I sudah know mas you kagatelan
Your wife ini minta di ceraikan

Endasku saiki uwes puyeng
Gara gara i think macem macem
Ora peduli how do you how how
Sing penting jupe uwes seneng

It’s oke wae mas
It’s oke wae
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

Don’t comeback again mas
Ojo comeback again
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

It’s oke wae mas
It’s oke wae
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

Don’t comeback again mas
Ojo comeback again
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo
Aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

13 comments :

  1. Replies
    1. details tu kena bersabar... gambar pun belum abis tengok lagi

      Delete
  2. Sotong masak merah ala pantai timur masakan bonda... Mknn fevret yg aku dah x akan dpt rasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alolo.... dakpe ah... biar jadi kenangan dan ingatan. Al fatihah.

      Delete
    2. Tqtq.
      Hok sebenarnyo: nok tunggu org hitaly ajok rayo dumoh. Hahahaha

      Delete
    3. bekalan sutung tak dok... air pasang sutung lari.. hahaa

      Delete
  3. besaq dah hero.... xlama boleh dpt menantu dah ni....
    lagu rapopo ni memang kenangan msa kt JB dulu....
    cekci jupe...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang besar ! paling besar dlm kelas dia.

      makan tak ikut time.. sepanjang masa lapar.. pelik btol aku

      Delete
  4. Replies
    1. bawak budak budak berjalan... asyik kena tinggal je. kesian gak dia org

      Delete
  5. Wau..habang hitaly suka masak lemak timun..so hitaly

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...