Nama Leha sudah memang tidak asing lagi di persada antarabangsa. Sudah tersohor di seluruh dunia.
World !!!
Tapi Leha yang mana satu ni?
Mari aku perkenalkan. Leha World !
Siap effek kepulan asap asap
Kebakaran kah?
No ! Kebakaran yang bakal menyedapkan selera anda....
Sebenarnya Leha World ni nama kedai makan !
Masa kat Seremban, member aku ajak lunch. So dia kata dengan sekuat hatinya.
"Jom kita gi makan. Aku bawak korang makan kat satu tempat ni. Nama dia LINA WORLD !!"
Konfiden !
Tapi masing masing tak tau jalan. Guna waze tak der !
Rupanya Leha bukan Lina !!
Kawasan hadapan restauran
Dan aku sendiri sebab jarang datang area Seremban ni kira pasrah je lah ikut mana orang bawak. Tempat makan ni letaknya di area Ampangan dekat dengan stadium Paroi.
Sedang elok waktu lunch. Sampai, parking keta. Nak masuk restoran dia tu tiba tiba aku rasa macam nak pengsan.
Yes ! Aku over sikit ni sebab tetiba rasa macam di syorga.....
Sebelum tu usha setting dalam resto dia dulu.
Kedai bersih dan luas
Asalnya jual kat bawah pokok jer
Seating pun banyak dan mencukupi sesekali menampung pelanggan yang ramai time lunch hour
OK sambung bab nak pengsan tadi tu. Tau kenapa? Masuk restoran dia tu tengok lauk pauk......saujana mata memandang !
Fuh ! Korang kira berapa tray sekarang !!
Serious terpana kejap. Tak dapat ku bayangkan..... * tarik Ella makan lauk lemak cili padi.
Ella rasa?
Banyak gila lauk. Dari lemak, gulai, kari, asam. Baik ikan, udang, sotong, ayam, daging. Sayur saja macam variasi stok tukang masak dia mesti macam memasak tak payah sukatan. Main campak campak je sebab dah biasa. Hahaha.
Belum kira sayur mayur kampung yang mentah lagi segar dengan segala jenis sos, budu, air asam. Imagine kol berapa dia orang prepare ni.
Staff pun agak ramai lah.
Abang ni staff dia. Lambai tangan kat peminat Bang !
Ayam bakar
Ulam ulaman untuk di makan agar kelihatan sentiasa muda.
Tapi dah banyak sangat lauk. Nak pilih rambang mata. Tekak tetiba jem tak tau nak makan apa sebab mata dah di goda dengan aneka lauk dengan pelbagai warna dan rupa.
Makanan dia bagi aku kira OK lah.. Ambik situ sini sikit. Janji kenyang. Harga tak mahal. Kira berpatutan untuk makan lunch.
Dan yang menariknya....
Minuman di kedai Kak Leha ni perchomah !!! Boleh refill ! Sapa nak bagi tu??? Air aneka jenis lak tu
Dan siap ada bubur kacang. Free ! Tapi jangan la ambik sampai membazir.
Mantap gak la tempat ni kalau nak datang makan. Kira aku awal sikit masa tu so orang kurang lagi. Tak pasti waktu puncak dia cemana. Maybe ramai la kot. Kalau tak sapa nak abiskan lauk pauk yang banyak tu?
Melihat lauk yang banyak tu satu pengalaman yang menarik bagi aku. So boleh datang dan hidu bau !
Ingat Leha bukan Lina. Kak Lina Pom Pom memang menarik gak, tapi Kak Leha Paroi ni memang WORLD !!!!!!!!!!!!!!
Baca ni : Utusan : Kelebihan Restoran Leha World
Baca ni : Utusan : Kelebihan Restoran Leha World
Leha World !
LEHA WORLD NASI CAMPUR
389, Persiaran Rajawali,
Taman Paroi Jaya,
70400 Seremban,
Negeri Sembilan
Di buka 10.30 pagi sehingga 3.30 petang
(tutup hari minggu)
FB : LEHA-WORLD-Caterer
Semoga terus maju jaya Kak Leha... nama mu bergema seluruh dunia dan moga moga hingga ke Selatan Pluto !




