Saturday, November 29, 2014

Jom Tonton : Big Hero 6 & The Hunger Games : Mockingjay - Part 1

Jom tengok movie !


Untuk bulan November, ada 3 movies yang aku tengok di pawagam. First dah tentu  Interstellar. Movie yang aku rasa best dan memeningkan.

Dan selain daripada Interstellar, aku jugak tengok movie Big Hero 6 !

Big Hero 6.

Biasalah, tengok movie ni sebab budak budak nak tengok. Jadi aku gagahkan kaki jugak la bawak dia orang.  Tengok petang, masa tu awal awal opening so orang agak ramai. 

Bagi aku ceritanya menarik dan kelakar. Tak tahan terpaksa gak gelak keluar bunyi badak. Anak anak aku semua pun happy. Cuma Princess je bila dia tak faham dia start merayap sana sini. Pastu nak kencing la apa lah. 

Overall, cerita dia okey. Aku bagi 8/10

Baymax !

Baca trivia and goof  Big Hero 6

Selain daripada cerita tu, aku sempat jugak layan The Hunger Games - Mockingjay - Part 1

Awek Jennifer Lawrence yang boleh tahan cun

Ada masa gi la menonton !

Tapi, ada cerita sebenarnya time tengok cerita The Hunger Games ni. 

Aku tengok dengan OR jer. Tengok malam. Tu pun last minit book tiket. OR memula tak nak tengok gak tapi aku pujuk pujuk baru la dia Okey. 

Sebab sampai kat MBO tu awal sikit so aku terasa nak minum kopi. So kami beli kopi dekat one of the coffee cafe kat situ. Pastu minum tak abis nak buang sayang. Dah la beli satu sorang. Cost kopi tau je la lebih mahal pada harga tiket wayang.

Kopi mopi. Lagipun kopi ni agak sedap

Abis tu cemana?

"Nak minum tak abis ni. Wayang dah nak start.. Cemana?"

Aku tanya OR. Dia gelak jer lah. Nak buang memang sayang. Last sekali datang idea jahat. Nasib la malam tu aku pakai cargo pant jadi tepi tu ada poket kat bawah. So aku seludup masukkan dua dua kopi ni dalam poket tu. OR lak tak bawak beg pun. 

Jadi nya.............

Seludup di kedua dua poket kiri kanan...

Muahahaha. Kembung seluar. Dah la belah bawah. Dah aku berjalan jadi macam Big Hero 6. Tak leh langkah luas luas. Kena jalan pose pose pakai kimono.

Jangan la ada orang perhati dan ternampak

Atau orang perasan pastu kena marah

Nak buat dajal takut takut gak ni. Tapi dah imagine nanti tengok wayang boleh layan coffee. Baru la inzal. Hahaha.

Tup tup berjalan slow slow sampai la di panggil masuk, OR pegang tiket dan aku buat buat pegi kat orang ramai dan masuk ke panggung.

Ada la pulak jalan jalan mendaki

Last sekali berjaya masuk wayang dan ambik seat.

OR dalam tak setuju aku bawak kopi seludup.. tapi dia yang minum dia punya dulu.

Tapi aku punya?????  Whipped cream tumpah dalam poket tu. Berlengas la pulak jadinya. Argh......

Siot je. Penyeludupan berjaya tapi agak gagal. Sudahnya OR je dapat coffee dia. Coffee aku dah jadi macam hapa jer. Seluar pun basah dah. Sempat la feel feel mewah minum kopi dalam pawagam. 

Layan la movie sampai abis.

Dalam wayang

Keluar dari wayang, nak cepat cepat balik sebeb tak selesa.

Keluar tu je elok tengok orang lain siap bawak Mc D !!! Tak de seludup pun. Selamba je bawak kat tangan.

Cis !

Sia sia je aku menyeludup. Orang lain selamba bomba je bawak makanan.

Ini tidak adil ! Ini tidak adil !!!

Next?

Cinderella?

Ya.. Balik rumah jadi amah macam cinderella kena besihkan seluar yang penuh dengan whipped cream !

Moralnya.... beli je popcorn dan air pepsi !!

Baca trivia and goof  Mockingjay Part 1

Aku memang tak berapa follow cerita Hunger Games ni, in fact, last The Hunger Game - Catching Fire dulu aku agak lost dan tak berapa faham. Maybe sebab aku tak baca buku dia.

Tapi sebab tak faham tu lah membawa aku ke Mockingjay Part 1 ni.

Cerita dia bagi aku OK lah. Cuma half of the movie tu macam tak leh nak relate lagi... second half tu baru menarik. Overall agak menarik. Aku bagi 7.5/10. Part 2 aku rasa aku wajib tengok gak. Insya Allah.

Ni lagu yang melekat lepas tengok Mockingjay - Part 1.



Are you, are you
Coming to the tree
They strung up a man
They say who murdered three.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.

Are you, are you
Coming to the tree
Where dead man called out
For his love to flee.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.

Are you, are you
Coming to the tree
Where I told you to run,
So we'd both be free.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.

Are you, are you
Coming to the tree
Wear a necklace of rope,
Side by side with me.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.

Dan ni OST Mockingjay Part 1 ni. By Lorde.

Enjoice !



I’m a princess cut from marble, smoother than a storm.
And the scars that mark my body, they’re silver and gold,
My blood is a flood of rubies, precious stones,
It keeps my veins hot, the fires found a home in me.
I move through town, I’m quiet like a fire,
And my necklace is of rope, I tie it and untie it.

And now people talk to me, but nothing ever hits home
People talk to me, and all the voices just burn holes.
I’m going in (ooh)

This is the start of how it all ever ends
They used to shout my name, now they whisper it
I’m speeding up and this is the red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart
We're at the start, the colors disappear
I never watch the stars, there’s so much down here
So I just try to keep up with the red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart

I dream all year, but they’re not the sweet kinds
And the shivers move down my shoulder blades in double time

And now people talk to me, I’m slipping out of reach now
People talk to me, and all their faces blur
But I got my fingers laced together and I made a little prison
And I’m locking up everyone who ever laid a finger on me
I’m going in (ooh)

And this is the red, orange, yellow flicker beat
Sparking up my heart
And this is the red, orange, yellow flicker beat-beat-beat-beat

12 comments :

  1. Mockingjay... yeahhhh baru nk tgk mlm ni...

    ReplyDelete
  2. Aku baru nak gi tengok. Tapi feel baca buku lagi best ah. Macam yang 1st installation tu, banyak yang ummph dalam buku diorang xmasuk dalam movie.

    ReplyDelete
  3. hehe. meng. hunger games nih agak trivia bagi org yg brapa minat n follow cite neh. anyway..pada aku part 1 neh..i give same rating...sebab dia nak build-up towards part 2. hehe.

    apepun..effitrinket walaupun tanpa wig kaler2..masih maintain diva..LOL

    ReplyDelete
  4. Bang..
    Tumpang simpati.. sambil hulur tisu 4-5 elai.
    Sham setakat ni tak penah smuggle apa2 dlm panggung.
    Tapi angkut kfc & chicken ball masuk flight.. selalu sgt.
    Dah skima anak2 tak mkn nasik beriyani.. abih camno??

    ReplyDelete
  5. ahaahah..part paling kelakar "org lain selamba je bawak pop corn masuk tanpa seludup"

    ReplyDelete
  6. Big Hero 6 tu besttt...
    kejap gelak, kejap nangis..memang terbaik la..
    masa tgk movie ni 80% ialah kanak2 bawah umur. I je atas umur tapi tgk kartun lagi..heeee

    ReplyDelete
  7. MockingJay kali ni agak frust aku tgk cliffhanger yang tak brapa buat orang tertunggu untuk part 2.

    apa2 pun lagu sedap ! nak carik chord !


    alah meng aku biasa gak seludup, tu pasal slalu bawak backpack @@

    ReplyDelete
  8. Waaaa terer ko seludup kopi tu Meng! Kalo aku gi panggung selalu seludup kuaci je, air OR aku bawak dalam hen beg. Kat panggung buat-buat la beli pop corn dgn pepsi je. Masuk dalam baru kunyah kuaci... best ahhh...

    ReplyDelete
  9. Liza : syok tak?


    BK : nasib la aku x suka membaca. so potensi aku nak baca buku ni pun tak de la..

    aku layan movie je la...


    Agip : tu la pasal. aku ni memang tak follow. so lembab skit la otak nak digest.

    effi tu yang pompuan gila tu kan.

    aku siap boleh gaduh dgn OR pasal president district tu. aku ckp tu pompuan cerita X file. rupanya julianne moore.

    hiks..

    nasib x kena simbah dgn whipped cream

    ReplyDelete
  10. MKL : ok la...


    Sham : eh kfc sana x halal gak ke? ke tak sesedap di sini? ke tak de?


    JM : tu la konon nak baik sgt. tapi x berapa baik.

    konon nak buat jahat.. tapi terkena diri sendiri..


    Dz : gelap2 tak pe org tak nampak..

    sesedar je bunyi orang tua yang gelak.. hehehe...


    ReplyDelete
  11. NanaT : tu la.. lain kali aku bawak begpack gak la... hehehehe

    seludup periuk nasi. boleh berkelah dlm panggung..


    ali : woiii.. seludup kuaci nanti bersepah. tak baik tau..

    tapi nanti aku nak buat jugak la.. hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...