Sunday, September 22, 2013

Karangan Si Hero

Nah. Aku share karangan anak aku. Aku sendiri pun tergelak bila baca...


Cerita : PASAL NAGA PELIHARAAN SAYA

Naga saya berwarna merah dan berbadan besar. Naga saya mempunyai kuasa dapat mengeluarkan api apabila ada musuh menyerang.

Naga saya mempunyai seekor anak yang sangat cantik dan pandai. Saya sangat sayang pada naga peliharaan saya.

Kau mampu sayang naga yang cantik?

Ni pulak kad dia bagi kat ibu dia. Ada lah salah dia hari tu pastu nak mintak maap. 


Ibu, Hero mintak maaf kalau Hero tak solat. Hari hari Hero dah dapat dosa banyak, Ibu boleh tak maafkan Hero. Hero pun tau ibu penat penat masak masa cuti. Hero nak tolong tapi ibu tak bagi tolong. Ibu maafkan Hero..


Happy Birthday..  Papa loves you !

Semoga menjadi anak yang baik dan beriman. 

Aku tak suka sangat lagu ni walaupun aku rasa macam dah jadi phenomenal kat Malaysia ni. Sebab aku tak suka adalah lorat dia pekat sangat. Dolu Dolu Dolu.... Hahahaha. 

Anyway aku nak tergelak Hero nyanyi lagu ni.

Part ni je lah yang aku sempat tangkap dengar dia nyanyi.

Hidupku dulunya seorang pengamen  POSMEN
Pulang malam selalu bawa uang recehan ORANG RINTIHAN
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman  JADI GAMBAR

Gambar apa pun tak tau laaaaa.

Lepas tu aku suruh dia nyanyi balik dia dah segan.



Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

18 comments :

  1. So sweeet terhibur bila baca :-)

    Arrghh bila nk ada anak sendiri ni :-)

    ReplyDelete
  2. inshaAllah.. baik dah tu sebab tahu salah sendiri.. :D

    ReplyDelete
  3. sudahnya jadi posmen dari kecik rupanya lol anyway happy birthday hero

    ReplyDelete
  4. Terima kasih semua.. Insya Allah.. baik la budak tu nanti... cuma kdg kdg dia buat perangai, kena jugak back hand dgn aku..

    huhuhuhu...

    ReplyDelete
  5. jap...JAPPPPP...hero nyer birthday 22 sept ke??? SAMA DGN SEKUPANG!! (jika betul) hahaha...aku 14 Sept...so sila ucapkan belated kat aku dgn sekupang ye, sekian.

    budak dolu dolu dolu tu aritu perform kat AF2013! rambut dah stailo...hahaha!

    ReplyDelete
  6. wahhh....birthday OR aku 15 sept!! hehehe...semua dekat2 jek aku gak yg jauh sikit ahaksss...

    ReplyDelete
  7. heppy belated birthday HERO..

    semoga jadi anak yg soleh, bijak mcm papanya SUPERMENG dan semoga ikut jejak KAKI JALAN jugak...

    ReplyDelete
  8. Biq : tak sama.. bday hero awal skit...

    budak dolu dolu tu dah kaya raya skrg ni kan???

    HB : bday kau bila?

    DATT : thanks... malangnya hero aku ni bukan kaki jalan. dia tak suka jalan dan cepat penat... anak dara aku je lebih dora the explorer... tapi penakut pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempat lg nk komen..hero tu budak lg..nnt mgkn dh besar2 dh msk asrama br terase nk explore2 kot..

      ank dara tu esok2 follow ko jgk..sbb slalunye gegurl ni slalu kagum ngn ayh2 dorg..

      nnt dh besar hlglah penakut tu..

      Delete
  9. insya Allah DATT. Aku memang nak hero merantau bila dia besar nanti..

    pegi lagi jauh drpada tempat yang aku pernah pegi...

    ReplyDelete
  10. HB, 15sept tu bday arwah mak aku :D

    ingat ni meng, september = beauty with brain OK! HAHAHAHA!

    ReplyDelete
  11. Biq : aku setuju. kawan kawan baik aku, ex aku ramai yang bday september..

    kau bukan ex aku kan???

    * lari kena kejar dgn skupang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ops..

      btl jgk ko kt..ramai bday bln 9 ni..termasuklah ex aku..tetttt...
      wlaupun dh ade ank,ttp jgk wish..tanda ingatan xlbh dr tu..
      sorg lg teman tapi mesra pn bday bln 9..tp mcm biq kt..yg bln 9 mmg with brain la..

      Delete
  12. ohmai meng...adakah ko penah jadi ex aku jugak? maklum la...i ada bf since tadika uolssss! hot stuff! silih berganti...

    *cuba ingat kembali zaman jahiliah kot2 penah ter-clubbing dgn meng*

    ReplyDelete
  13. aku zaman DV8 !

    Time tu kau sekolah lagi kot... haks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...