Tuesday, September 24, 2013

Ada Apa Dengan Brunei? - 11 : The Empire Hotel & Country Club Brunei

Gambar gambar sekitar The Empire Hotel & Country Club Brunei.

Layan gambar je lah. Aku dah pernah story pasal hotel ni dulu.

Lobby

Entrance lobby

Mewah !

Gambar Sultan Brunei

Actually masuk masuk lobbynya sangat la grand. Rasa macam berada dalam istana !

Tengok lobby dia lagi terasa macam kerdil je. Huk huk huk.

Layan gambar gambar ni. Kiranya aku bawak ronda ronda je lah. Meh.

Semuanya macam gold

OK. Ini bunga betul. Aku siap pegi serpih nak confirmkan

Tangga dan escalator turun ke bawah

Siling dari dalam lobby

Bilik biliknya

Bangunan lobby 

Antara bangunan utama hotel

Pantai dia kecik jer.. 

Actually sesuai sebagai business hotel, tak sangat untuk relaxing

Salah satu tempat istirehat di hotel ni

Bangunan hotel dari arah tanjung

Pool dan lagoon. Ada je orang mandi kat lagoon tu aku nampak

Cuaca adalah sangat tidak best

Tempat makan

Restaurant

Pool

Pool dan kolam kanak kanak

Bilik

View

Teratai

Berikut ni gambar gambar di lobby lagi.

* sebab aku sangat terkesima rama dengan finishingnya.

Ruang menunggu

Main lobby

Dewan

Tangga

Lagi tangga

Laluan ke dewan

Lobby

Reception

Lif ke bilik

Mewah

Salah satu kawasan di tepi pantai

Senja tak berapa menjadi

Pantai

View

Senja

Malam

Restaurant

Dah gelap

Hotel ini kepunyaan Sultan Brunei. Dulunya di miliki oleh adiknya.

Sultan Brunei juga pemilik hotel bertaraf dunia termasuk lah Beverly Hotel Los Angeles, New York Palace Hotel, Bel Air di LA, Athenee di Paris, Le Meurice Paris, Savoia Milan, Dorchester London dan Istana Hotel di Kuala Lumpur !

Di Empire Hotel ini ada bowling dan juga panggung wayang di pintu masuk entrance hotel.

Dulu tak de free wifi, sekarang dah ada !! So.. tak perlu risau risau lagi nak berwifi di sini !

Harga bilik tak de la mahal sangat. Starting about RM600 per night. Mahal jugak la tu kan? Hiks. Terpaksa gadai bulu ketiak. Tu pun tak cukup, kena tambah lagi bulu kaki 2 helai.

* sapu santan kat ketiak bagi bulu berternakkan dengan lebih girang

bersambung.......

8 comments :

  1. mewahnya hotel ni..berkilau-kilau..

    ReplyDelete
  2. wahhh dh ada free wifi, masa aku gi thn lepas masih xde!! kena bayar BND5/hr kalau x silap. Bilik2 dia ada jenis2 kan...ada yg mahal ada yg murah sikittttt jek tp still mahal bg aku hahhaha...yg mahal menghadap laut lerrr apa lagik. Hotel dia siap ada kedai dalam tu...tp x mampu uolss nak beli tgk kan je la..hahahaha tp wayang aku sempat tgk, bowling x gi la plak...bilik dia pada aku biasa jek...

    ReplyDelete
  3. bukan sahaja tergadai bulu yang meng maksudkan...tergadai semua bulu dalam dan luar.....hihihi

    ReplyDelete
  4. Nohas : Ya. agak mewah.. terpaku kejap bagi aura keemasan meresap ke jiwa dan raga...

    HB : masa aku pegi dah free wi fi.. ya la. bilik paling mahal seaview laa paling korok xde view... hahaha

    bilik dia biasa2 je.. banyak hotel kat kl ni yang better view dgn harga banyak tu.

    MKL : hahaha... kena simpan sikit..

    ReplyDelete
  5. nangis tgk rega hotel ni meng oiiiiii!

    ok, aku tak sangka beliau BANYAK hotel di serata donia...haih la sultan...

    ReplyDelete
  6. Biq : ada AMEX kan???

    zassss sajork... hahahahaha

    ReplyDelete
  7. aku dah tauk AMEX ke longkang...ni aku nak tau HSBC Plat plak...menyampah!

    ReplyDelete
  8. Hai...
    Glad that you visited Brunei

    From Brunei Fan :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...