Thursday, September 26, 2013

Ada Apa Dengan Brunei? - 13 : Sunset Di Brunei

Berikut adalah koleksi gambar sunset di Brunei.

Mostly diambil di pesisir pantai di The Empire Resort and Country Club.

Enjoice.

# 01

# 02

# 03

# 04

# 05

# 06

# 07

# 08

# 09

# 10

# 11

# 12

# 13

# 14

# 15

# 16

# 17

# 18

# 19



Tidak pernah ku rasa perasaan yang begini
Tulus tuk mencintaimu

Semua kerna dirimu ku berubah
Hidup kini penuh dengan senyuman

Oh sayang datanglah ku inginkan dirimu
Dekatlah padaku ku rindukan pelukmu

Terima kasih atas segalanya
Yang telah kau beri amat ku hargai
Semua ku simpan di dalam hati
Penuh riang tawa mesra
Terus terukuir di hati

Siapa sangka kan bahagia
Bila dulu pernah luka
Cinta datang tak diduga
Bawa hingga syurga

Senja di Brunei menamatkan lawatan aku ke sana.

Tercapai jugak hasrat aku menjejakkan kaki di negara kecil ini. Walaupun dengan tiada apa apa tapi aku puas, sekurang kurangnya tanah kecil ini telah aku jejaki. The best part, aku jumpa sorang mamat ni dekat Empire. Actually dia tengok aku hisap rokok Dunhill kot and dia tegur dam borak borak dan lepak lepak. Lama jugak lah.

Pastu aku ingat nak bagi je dia baki rokok yang aku ada. Tak banyak pun dalam 3 kotak macam tu.

Tapi dia insist nak bagi aku duit. Dia bagi BND50 + RM50. Hahaha. Jual rokok pun boleh kaya kan?

And dia beriya iya nak hantar aku ke airport dan aku pun tak de la nak menolak. Dan dia dengan awek dia hantar aku ke airport naik Porsche !

Segan silu nak bersandar dalam Panamera. Rasa rasanya lobang hidung sendiri lagi besar pada exzos Porsche tu. Nak berlagak dengan sapa pun tak tau.... Sah sah bukan kereta sendiri. Tapi benar lah kata orang.... seri kereta naik ke muka !

Siap dia pesan lagi.

"Lain kali kalau nak datang ke Brunei bagi tahu saja...."

Alangkah bagusnya kalau semua orang Brunei baik baik belaka. I think they are.

So aku nak repeat Brunei?

Hmm tak pasti !

TAMAT

10 comments :

  1. Mimpi jumpa tuan puteri di Brunei kot baru datang balik, supermeng.

    ReplyDelete
  2. wohoooo...gile la lu meng...panamera tuuu.. porche merah depan empire tu ke? hahahaha masa aku dtg ada porche depan empire... kalau aku mau koyak seluar wooo turun kat airport...tp kan..ada ke org brunei nak heran?? ahahahahaha

    ReplyDelete
  3. MKL : Ntah la.. tapi kalau ada peluang dan rezeki.. tak salah pun nak pegi semula. aku ok je dgn Brunei ni... boleh relaks relaks .. kepala tak serabut. tenang je jiwa...

    Azra : Hak orang.. aku hanya di tumpangkan...

    HB : kaler hitam la... btw.. tak leh nak koyak mana sebab airport dia tgh renovate.. so kereta berhenti pun jauh dari entrancenya...

    terpaksa jugak menapak mcm org biasa

    * sambil nyanyi.. aku yang dulu bukanlah yang sekarang...

    dolu dolu dolu .....

    ReplyDelete
  4. x abes lg renovate? thn lepas pon masa aku dtg tgh renovate gak....nak gi tempat taxi mcm nak gi lorong hj taib (eh!!) hahahaha...

    ReplyDelete
  5. sila lah repeat...!!! awesome photos tu..!!! amik no phone mamat tu tak..? lenkali pi sana mau dia amik dgn kete lain pulak.. moga silaturrahim kekal abadi..

    ReplyDelete
  6. Sunset di Brunei telah menggoda hati JM..ohsem..tak jemu mata memandang semua gambar2 sunset tu

    Naik Porsche? wahhh...untung lah badan..kalau mcm tu nk try goda org Brunei lah lepas ni

    ReplyDelete
  7. ok nanti aku pi aku roger ko, ko kasi nama mamat panamera tu ok? HAHAHAHA!

    *meleleh air liur tgk gambar sunset dgn air tenang*

    ReplyDelete
  8. wahh..rokok boleh mengeratkan silaturahim dua negara..dulu di Semarang dgn orang Indonesia, sekarang dgn orang Brunei..

    Gaya, mutu, keunggulan = porche

    ReplyDelete
  9. HB : time aku pegi belum abis renovate.. kena ikut lorong dan lohong...

    Mulan : ada la nombor mamat tu. kalau terasa nak naik panamera buleh la kot. hahahhaa

    JM : nanti ada masa jangan lupa ke brunei ya..

    Biq : aku rasa dia banyak keta lain.. aci ke reqeuest nak naik panamera jer. hahahhaa

    Nohas : ya la.. rokok tu boleh jadi bahan utk berkawan kawan.. haks...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...