Friday, January 4, 2013

Nagareboshi - The Shooting Stars

Meh tengok citer Jepun.

Sebab tak de apa nak buat cuti cuti hari tu, aku pun usha la utube dan aku tengok cerita ni. Nagareboshi atau di translatekan sebagai 'the shooting stars'

Tergerak hati pulak nak tengok cerita ni. Padahal sebelum ni drama drama Jepun dengan Korea ni memang out of the list ler. Last aku tengok cerita Jepun pun rasanya Oshin dulu dulu kala tu kot. Ni sebab aku dok baca blog FJ terjumpa pasal review drama ni rasa macam nak tengok pulak padahal aku bukan suka pun tengok citer citer mellow macam ni.

* lari tak nak mengaku

Jadi mari salahkan Fida Jacob !

* tembak dus dus dus


Synopsis citer ni macam ni.

Seorang lelaki ni nama dia Kengo yang bekerja di pusat aquaria. Dia desperate mencari penderma hati untuk adik dia yang sakit. Manakala seorang pompuan ni pulak bernama Risa, bekerja sebagai pekerja sex untuk menyelesaikan masalah dan hutang adik dia.

Jadi, ke dua dua mereka bertemu dengan niat dan mengambil kesempatan di atas masalah masing masing.

Risa sudi mendermakan hati dia untuk adik Kengo dengan balasan, Kengo akan menyelesaikan hutangnya yang berjuta juta tu. Tapi mereka kena kawin kontrak !

Apa jadi selepas tu?

Adakah mereka berjaya mencapai niat hati masing masing?

Sila tonton di u tube.

Hahahhaa

Saja bagi suspen.

Dah. Aku tengok kat utube je, tapi tak complete.

Siap ada yang tak de translation. Aku siap kejut OR suruh translate. Nasib dia layan.

Pastu dia tanya.

"Sejak bila awak suka tengok cerita Jepun ni?"
"Baru berjinak jinak"
"Pelakon lelaki tu hensem kan? Dulu saya minat sangat kat dia"

Eh. Dalam katup katup mata siap boleh komen lagi.

"Hensem ke? Tua lah ! Dah. Sambung la tidur"

Tak puas hati ni.

Tapi awek tu cute gak.

Boleh layan sapa nak usha. Agak OK la. Worth to watch kalau tak de keje. Memula aku usha utube, lepas tu baru aku usha link ni, complete skit. Baru syok tengok walaupun ada scene scene agak slow tu aku skip je lah.

Kalau nak tengok, ni link dia.




Thanks to Fida Jacob !

Ni pulak OST dia. Lama lama dengar layan gak la.



Sapa bosan tak de keje boleh tengok. Ibu ibu yang time time bosan menetekkan anak anak boleh layan. Kalau bapak bapak yang muka bengis macam singa tapi nangis tonton cerita Korea boleh layan. Juga pada para remaja yang masih sedia remaja macam aku !

* lari terjun lombong

Sekian. Selamat menonton.

8 comments :

  1. dalam hati ada taman abe Meng kite ni... ahaksss

    ReplyDelete
  2. eceh. choba kau tengok pulak.. mesti addicted nak usha sampai abih

    ReplyDelete
  3. Hehehe kannnnnn hulubalannng,

    Dalam hati ada tamannn sangat abg meng kita ni. Hihih.

    Tapiii cite ni mmg best pun sbb tak sabaq nak tau ending
    Kawan ke dorg hahaha.

    Bang meng, kata kat OR mmg si hero dlm cite ni agak kertu tapihhhh still meletop.

    Wahh wifey bang meng ni pandai kecek jepun ke. Sobss syoknyer. Iols pandai kecek kelate je ler. Kecek french ape tah lagi!

    ReplyDelete
  4. Abg meng lagi satu sila layan cerita ni dia lebih kurang awan dania tapi best lagikk.. awan dania tiru dia.. pelakonnye si aweks dlm cite ni.. aya euto... hahaha cite pasal kapalterbang and stewardsess lawakkkks camne dia handle passenger haha.

    tajuk cite nii,

    ATTENTION PLEASEE! Hehehe.

    ReplyDelete
  5. aku layan jdorama dulu...mmg sbb tu jugak la aku paham skit nihongo :D tapi dah lama, berkarat! langsung lupa dah...haih...

    #untungla bini pandai speaking jepang, bleh sukati je pi jepang merata alam.

    ReplyDelete
  6. Hehehe kak biqque...

    Ai siap p kelas nihonggo lagi.. tapi hampeh... sebab tak cakap kan, memang nan hado.

    tak igt pape dah skrg ni. berkarattt sangat.

    skrg duk asek baca2 entry jepang both of you. iols dah save dlm word kaedahnya. Sng. hihih.

    Thank youssss.

    ReplyDelete
  7. wehh itu ialah YUTAKA TAKENOUCHI! time muda smart, kacak, kaulah yang terindah mamat ni tau!! sekang dah tua la. tapi can do lah .. no?

    dulu minat gile mamat ni..huhu along with takuya kimura. tp mamat ni lagi bes. kekekke.

    eh review pelakon jepun pencen lak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...