Thursday, January 17, 2013

Harus Terpisah !

Aku bergaduh dengan Customer Servis Air Asia.

Aku ada trip ke Clark. Aku beli tiket ke Clark sebab aku nak pegi Palawan. Bukan Aizat and the Palawan tu. Tu lain. Ni nama tempat di Phillipines. Memang dah lama aku aim.

Tapi, Air Asia ni baru cancelled flight ke Palawan (Puerto Princesa) ni. No more ! Dah lah dia tak bagitau aku, pastu tak de cakap nak refund ke apa. Suka suka dia je. Nasib baik aku check online booking tapi tengok tengok booking aku yang tu dah hilang.

Ini boleh mendatangkan amarah !

Bila aku call dia kata flight suspended. Dah tu suspended tak kan suka suka je tak? Bagi la balik duit aku !!

* tadah tangan

Lagi lah, aku beli flight ke Clark semata mata nak ambik flight ni? Kalau route ke PPS dah cancel, apa jadi dengan flight aku ke Clark?

Buat apa lagi aku nak pegi Clark tu? Beli kasut Clark?

"Listen ! Listen ! Listen ! I want my money back ! My money back !"

* begitu aku marah dia orang.

Tak tau la tu, dia cakap tu team decision, minah tu tak leh nak cakap apa. Dia kata nanti dia reply. Aku kena isi form.

Tapi aku bengang la macam ni.

Aci kan aku bengang?

Terkuburlah harapan aku mau ke Palawan, Coron dan El Nido ni. Burn la tiket aku ke Clark tu nanti.

* meraung keluar bijik selasih.

OK lah. Nak sambung bengang.













Sebagai meratapi kesedihan jiwa raga, aku malas nak beli tiket Air Asia untuk sale kali ni. Aku tamatkan hubungan asmara tak berkesudahan dengan Air Asia ni.

"Sorry Air Asia. Kita harus berpisah. Finissss ! We are over !!!"

* mati lah padahal tak jumpa tiket yang murah.

Sambung nanges keluar biji selasih bersembur sembur............





Sendiri, sendiri ku diam, diam dan merenung
Merenungkan jalan yang kan membawaku pergi
Pergi tuk menjauh, menjauh darimu
Darimu yang mulai berhenti
Berhenti mencoba, mencoba bertahan
Bertahan untuk terus bersamaku

Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi
Memang kita takkan menyatu

Bayangkan.. bayangkan ku hilang, hilang tak kembali
Kembali untuk mempertanyakan lagi cinta
Cintamu yang mungkin, mungkin tak berarti
Berarti untuk ku rindukan

Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi
Memang kita takkan menyatu

Ini harusnya kita coba saling melupakan
Lupakan, lupakan kita pernah saling bersama

Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi
Memang kita takkan menyatu

21 comments :

  1. Mmg ptot ko menangis kua bjik slasih. Ctk yg amat.

    -kak Pah. (nama sbnr Sharifah)

    ReplyDelete
  2. Coron tu lawo kan....giler best....

    *ok listen 11x...let me speak..

    ReplyDelete
  3. Btol la Kak Pah.

    Harap dlm banyak2 bijik selasih tu keluar la zafron ker seketol

    HB : Korox mung

    ReplyDelete
  4. x leh ke naik airlien lain from clark nanti...(just a suggestion... he..he..) or mintak refund dngn tiket2 clarks skalik..

    ReplyDelete
  5. dia reschedule flight to clark... so dah kacau cuti. malas la nak pi.

    gaduh mintak refund la tu..

    ReplyDelete
  6. meng, ko tau tak jaws nyer problem lagi besar?? tau???

    "apek, ikan jerung kecik ni sekor bape?"

    ye, aku penah beli shark utk buat gulai, sodap yakmat!

    so, burn la tiket?? eiiii siut tul!

    ReplyDelete
  7. Listen !!

    Listen !!

    Listen !!

    * mati la org tak pedulik

    ReplyDelete
  8. ko kena kira ngan jari dulu listen tu baru org pedulik. hahahaha!

    haih, tak dpt la aku baca blog ko pasal palawan ni...sob sob...tengok gambar je rasa mcm nak baling je kasut clark ke arah...ke arah...hulubalang bleh?

    ReplyDelete
  9. Hi...

    Pantai yang kat tengah-tengah tu yang tak leh tahan ..lawooo...lain tawon bole cuba lagi kot..

    -akak new reader-

    ReplyDelete
  10. kena 11 kali jugak ke?

    letih lah.

    * hempas mic ke lantai.

    Akak NR : nampak nya begitu la kot. x per.. tak dpt gi palawan, tuhan bagi sampai capetown.. sapa tahu.....

    * baling kasut clark sebelah lagi ke arah HB jugak

    ReplyDelete
  11. Oiii...nak baling kasut kat aku pon baling la jenama jimmy choo ke, adidas ke...ok gak..

    ReplyDelete
  12. Aku pn xtau route tu suspended, hampeh sungguh! Ater nye, ko pasti ke ko xnk bli tic AA kali ni? Nysal nnti huhuhu

    ReplyDelete
  13. Hulubalang, better suruh abg meng baling kasut louboutin! Hehehe.

    ReplyDelete
  14. errr...kasut lobotin tu kasut apo FJ? cam kasut sherif lobo jek..xmo xmo...den nak kasut jimmy choo gak..ihikk

    ok bibik baling sebelah kiri...meng baling sebelah kanan.. err size 8..

    ReplyDelete
  15. Na : muktamad tak beli...

    tapi yang dah beli beli tu ada ler.. cuma tahun ni pasaran travel bakal menjadi kurang rancak...

    ReplyDelete
  16. btw..

    Air Asia akan refund tiket dua dua tiket KL - Clark - Kl dan yang suspended Clark - PPS

    maka nya aku dah hilang 1 trip

    * duduk rumah jahit manik

    ReplyDelete
  17. hilang 1 trip, tinggal 10 trip apa ada hal..

    aku dah la nak kumpul cuti tp kena paksa ambek cuti raya cina ni adoiyaaii..

    terpaksa utang cuti la nnt..hehe

    ReplyDelete
  18. nasib baik dia refund dua2, bleh buat blaje ke tempat ye lain ye dok...

    meng, amik tempah jait manik keeee, mak esah nak ngantor baju niiii, bleh?

    hb, ko tatau ke kasut louboutin tu mahai dari jimmy choo? tapak merah hokeyyyy...

    ReplyDelete
  19. x boleh. tiket nak pegi tempat lain pun semua dah mahai.

    jadi duduk rumah sambung jahit manik.

    aku jahit manik utk tudung kerawang2 jer.. jimmy choo tempah, dia nak masuk line tudung pulak lepas ni

    * mati la aku tipu

    ReplyDelete
  20. Ooooooo....ok kala gitu iolss tukar fikiran...sila baling kasut lubotin tu...err size 8 hocayyy..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...