Monday, December 16, 2019

TIOMAN 2019 : 06 - TUNAMAYA Beach & SPA Resort | Accommodation

Jom usha penginapan yang ada di Tunamaya Beach & SPA Resort, Tioman Island.





Privasi yang berharga dijamin di resort yang luas ini dengan kemudahan penginapan sebanyak 54 Villas. Dari villa yang mempunyai pemandangan laut yang tidak terhalang sehinggalah villa dengan persekitaran pemandangan taman semuanya dilengkapi dengan kemudahan lengkap dan direka untuk percutian yang membolehkan kita rasa lebih dekat dengan alam semulajadi.



Pakej bilik yang aku ambik adalah Rainforest Villa Deluxe, of chos bilik paling korok yang ada di sini. Kalau nak upgrade ke jenis bilik yang beachfront kena tambah lagi RM 200 semalam which aku rasa tak berbaloi sebab jaraknya tak jauh pun dengan pantai. Tak sampai pun sebatang rokok !






Deretan Rainforest Villa dan Rainforest Family Villa dipisahkan dengan sungai kecik dan terus Beach Villa. Tak berbaloi nak upgrade.

Amenities lebih kurang sama je cuma beach front tu saiz besar sikit dan ada direct access to the beach.

Lain lain amenities termasuk : Bathrobes, Mini Bar, Shower. Balcony / Terrace, Ironing Facilities, Satelite / Cable TV, Hair Dryer, Telephone, Air Conditioning. Fan. Room Service. DVD / CD Player. Television, In Room Safe. LED/LCD Flatscreen dan Coffee / Tea Maker serta Desk.

Jom usha jenis jenis villa yang ada.

01. BEACH CLUSTER VILLA

Villa yang terletak di sepanjang kawasan pantai, Beach Cluster Villa menghadap ke lautan dan sesuai untuk tetamu yang nak berbulanmadu romantis. Depan villa ada anjung dan payung sesuai duduk bersantai sambil pegang pegang tangan.

Saiz : 31.2 sqm, King Size Bed








02. BEACH VILLA & BEACH FAMILY VILLA

Ni jenis villa menghadap depan pantai dan akses terus ke laut pun sesuai untuk pasangan bulanmadu romantis atau family. Kalau bergaduh boleh lari terus masuk laut !

Saiz : 43.2 sqm, King Size Bed / 43.2 sqm, Queen Size Bed & Super Single Bed







03 PARTIAL / GARDEN FAMILY VILLA

Jenis villa yang sesuai untuk family kecil dan terletak secara strategiknya separuh pemandangan mengadap taman dan balcony mengadap laut atau mengadap kawasan taman dengan pemandangan hutan.

Size : 43 sqm, Queen Size Bed & Super Single Bed / 31.2 sqm, Queen Bed & Single Bed






04. RAINFOREST VILLA / RAINFOREST FAMILY VILLA

Villa villa ini terletak bersebelahan aliran air dan kolam di tengah taman. Sejajar sepanjang kawasan dalam taman dengan pemandangan taman serta pemandangan hutan.

Saiz : 31.2 sqm, King Size Bed /  Queen Size Bed & Super Single Bed




Maka ini lah bilik yang aku duduk selama 2 malam so aku boleh bawak kasi tour ke dalam.






Kunci jenis ada keychain beso gedabak takut hilang kot !

Masuk ke villa..................











Ada ruang makan skit dan ke pintu balcony. Pastu ada ruang wardrobe dan persalinan....







Terus ke bilik air...



Nak kata besar sangat tu tidok la jugak tapi selesa lah untuk kami berdua. Mini bar free replenish every day. Air tin jer pun. Housekeeping pun menjalankan tugas dengan baik.

Ada time kami makan kat bilik je dah bersih di kemaskannya.

Shower dia best air kuat. Aku suka bilik dia sebab ada aircond dan kipas.... kalau sejuk boleh on kipas jer. Channel TV agak tak banyak dan wifi tak de kat bilik !

Hareyyy betul lah. Apa lah susah sangat nak set up wifi sampai ke bilik. Dah la line telefon tak der kat area resort ni. Kalau nak berhubung kena pegi ke reception building depan sana baru ada wifi !

Now usha balcony dia.








Hahaha. Rumah pekerja. Tapi aku rasa rumah tu rosak dan tak di diami dah pun. Banyak part part kayu yang dah rosak tak di maintain. Buruk macam tu jer.

Tapi balcony tu lah port tempat aku merokok.

Yang penting depan villa aku ada water dan ice dispenser.




Setiap petang ada turndown service dia tutupkan tirai, bukak lampu, pasnag ubat nyamuk siap siapkan semua time kita tak der.

Balik balik dah siap sedia dengan cookie atas meja.




Malam malam kawasan resort ni gelap jugak lah. Tapi nasib baik gak ada lampu lampu di laluan nak balik ke villa.

Nanti tengok facilities yang ada di resort ni.

bersambung.................

2 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...