Tuesday, January 8, 2019

DGB Bike City @ GRANDEUR LABS

Masih lagi di Grandeur Labs, Puncak Alam.


Since misi mengusha rumah baru terhenti dan telah menjerumus diri ke arah kemurungan, jadi kena cari benda lain yang boleh mengalihkan kesedihan.

Dekat kawasan perumahan yang sama telah di bangunkan satu kawasan trek berbasikal dalam taman dilengkapi landskap kehijauan.

DGB Bike City

Recreational park for bicycling – TREX Bike Park at Eco Grandeur Puncak Alam – was developed via a joint-venture between Eco World and Evanda Sdn Bhd to provide a place for public recreation.

The 1.5-ha recreational park, which has a 2km bicycle track, was launched by State Culture, Tourism, Malay Customs and Heritage Committee chairman Datuk Abdul Rashid Asari in conjunction with the Kuala Selangor District Council’s Health & Cultural Carnival.

The recreational park is run by DGB Bike City, a brand under Evanda Sdn Bhd – which offers bike rental services to visitors.

DGB Bike City manager Tan Soo Thye, who is also Evanda Sdn Bhd director, said the recreational park provides a recreation area with a truly exclusive and conducive environment.

The recreational park could be visited every day – except Monday – and was opened to the public since October and had since attracted about 2,000 visitors.


Asalnya aku pun nak usha usha je, last last terperangkap lama kat sini sebab anak aku nak berbasikal ! 

Terpaksa layankan dia.






Basikal perlu di sewa di sini dengan helmet etc. 

Tak aci bawak basikal sendiri rasanya. Dan sewaan ikut jam dan boleh bawak basikal ikut laluan yang ada dalam kawasan berkenaan.
















OK jugak la nampak track dia. Tak de la besar mana tapi ada laluan laluan yang boleh di pilih. Sesuai untuk yang nak berbasikal secara romantika. Atau budak budak nak belajar berbasikal.

Kemudahan pun disediakan seperti surau dan tandas. Ada cafe juga tapi masa tu tak di buka.










Masa memula jumpa tempat ni hari dah petang, so anak aku tak puas berbasikal. Jenuh la dia pujuk nak suruh datang lagi.

Masalahnya kalau aku datang, aku sedih.  Di mana kekuatan yang aku perlu cari untuk menutup kemurungan yang melanda diri? Rumah kat sini tak mampu nak beli !

Hahaha drama ! Well doakan aku dapat beli rumah kat sini ya. Amin. Nanti sesiapa yang datang nak berbasikal, aku jamu dengan cekodok bilis dan teh ais.




Hajat sang puteri kena turutkan. Kalau tak dia merajuk susah aku nak pujuk.

So boleh usha tempat ni kalau berkelapangan atau nak mencuba berbasikal di trek yang sempurna.........

DGB BIKE CITY
TREX Bike Park @Eco Grandeur,
BP-GF-01, 47000 Bandar Puncak Alam,
Selangor
fb : DGBIKECITY/

Di buka 10 pagi - 7 malam kecuali hari Isnin.

Selamat beriadah !

2 comments :

  1. Boleh pulak simbol utk toilet nk terkucil. Kelakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kata kena buat tik tok dulu sebelum masuk tandas

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...