Tuesday, November 27, 2018

KEMBARA BALKAN - TURKEY | 06 ISTANBUL : Pengakhiran Trip Balkan

Last !!!

Aku check out awal sikit dari hotel penginapan. Dalam kepala masih nak ronda ronda tanpa tujuan just nak explore kawasan kawasan yang tak sempat aku jejak lagi selama berada di kota Istanbul ni.

Check out ! Thank you Manesol Hotel Galata

Ke mana arah tujuan?

Jalan je lah. Slow slow sebab kali ni berbondong bondong dengan beg beg

Hey ! Apa tengok tengok?

Suasana lengang

Musykil jugak aku memula kenapa tak de orang

Rupanya hari minggu... Semua orang pakat bangun lambat agaknya

Jalan jalan je lah

Usha kawasan

Sampai di Galata Tower semula

Tak de arah tujuan. Memang nak berjalan. Sampai nanti aku cari Metro station je dan ambik train terus ke airport !













Aku ambik Metro ke airport, tapi halfway aku turun di area Yenikapi. Ingat nak usha usha kawasan tu tapi macam tak de apa yang menarik.





Sudahnya aku ambik metro sekali lagi di sini dan terus membawa aku ke airport.

Sampai airport

Istanbul Ataruk International Airport memang tak berapa menarik. Tambah pulak security dia macam hampeh je kalau nak masuk main building tu. Maybe sebab ada kes dulu tu so lepas pada tu jadi tight gegila.

Aku pun tak de spent banyak masa kat airport ni, sampai tu je terus check in dan siap siap nak pegi ke boarding area. Malas nak buang masa.

Next time, bila airport baru siap boleh la datang lagi dan mendarat di sana. Airport baru di Istanbul nanti bakal menjadi yang terbesar di dunia ! Hopefully user friendly dan lebih menarik nak explore berbanding dengan airport lama dia orang ni.

Boarding Qatar Airways

Flight ke Doha bersiap sedia.

Turkish Airlines

Bye bye Istanbul

Ready for departure


Magazine

Flight Turkish Airlines line up untuk berlepas...... banyak gila fleets dia orang ni.

Menuju runway

Fly..................... 

Layan view sebaik saja berlepas dari Airport Istanbul...................







Siap nampak Goldern Horn dan area Galata.... Oh ! Terasa rindu lak tetiba.

Bye Bye Istanbul......... Ada rezeki kita jumpa lagi !

Qatar Airways


Makanan. OK lah. Not bed. Somehow aku prefer Turkish Airlines punya meals.


Layan view....

Rasanya tak lama. Lepas tu aku dah tak sedar diri dan hanyut di bawa lena..... Dalam flight aku sorang je row aku so banyak space untuk bergelimpangan.

Tersedar flight dah nak mendarat di Doha.








Sekejap je tranist di Doha Airport. Aku pun tak exlore banyak sebab dah merayap masa transit hari tu. 

Dah tak sabar nak balik Malaysia.

Masa dah tiba. Flite balik ke Malaysia.



Time ni lagi aku tidur tak sedar diri. Mengantuk gila gila. Sedar sedar dah nak mendarat di KLIA.

Excited !



Dan akhirnya perjalanan trip ni tiba di akhirnya. 

Banyak yang aku pelajari dari trip ni dan sememangnya meninggalkan banyak kenangan yang tersendiri.



If I could take you away
Pretend I was queen
What would you say
Would you think I'm unreal
'Cause everybody's got their way I should feel

Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love, for real
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love for real
Want to be your everything

Everything...

Everything's falling, and I am included in that
Oh, how I try to be just okay
Yeah, but all I ever really wanted
Was a little piece of you

And everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love, for real
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love for real

Everything will be alright
If you just stay the night
Please, sir, don't you walk away, don't you walk away, don't you walk away
Please, sir, don't you walk away, don't you walk away, don't you walk away

And everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love, for real
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love for real

And everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love, for real
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love for real

I want to be your love, love, love

6 comments :

  1. Alhamdulillah.... seronok baca trip nie... sambil baca dan tgk gambar macam kita jugak yg terasa ikut sekali travel... FM yg Meng bg anak pecahkan... gigih suruh anak cantum semula sambil bebel 'tahu x, setahun mama ikut uncle nie punya trip' haha... anyway thanks Meng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi abiskan baca.. maap kalau banyak salah eja atau ayat berterabur.. main taip je tak recheck langsung dah.

      hehe FM rosak tu tanda kena gi lawat sendiri la borong banyak2

      Delete
  2. okey tamat dah...tq for sharing :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...