Saturday, September 22, 2018

SABA, Cyberjaya

Ahlan Wasahlan.

* betulkan serban...

Korang suka makan nasi arab?

Opsss. Tercakap Melayu. Nak cakap arab tak reti !

Di area Cyberjaya ada banyak restoran Arab tapi yang ni memang padu.

Saba Restaurant, Cyberjaya

Aku pun dah banyak kali makan di sini cuma tak pernah buat entry. Try mana mana nasi arab ni, tetap aku rasa Saba ni paling power.

Saba Restaurant brand is an established Middle Eastern Restaurant Group in Malaysia which serves fresh, healthy and halal Middle Eastern cuisine. 

Our menu includes a selection of the best authentic rice meals such as Kabsah, Hanith and Mandi. A wide variety of Turkish, Mix platters and our famous grill dishes are the order of the day. Most of these dishes are served with either Arabic bread or our finest selection of rice grains cooked to perfection. To make your dining experience at Saba Restaurant an enjoyable one, we have also lined up some exotic Turkish and Arabic coffee and tea for you.

Sebelum ni pun pernah berkunjung untuk buka puasa Ramadan 2018 : Saba Restaurant dan memang puas hati makan di sini dan kali ni berkunjung lagi sewaktu lunch dan ada keje di area Cyberjaya ni.

Datang lagi

Setting dalam resto di belah luar

Punya la banyak meja. Nampak tak kerusi menunggu untuk tapaw tu?

Belah dalam pun ada kalau nak rasa ekon.

Dah tau kalau sampai sini nak makan apa kan? Jadi menu tu hanya sebagai rujukan. 

Usha menu !






Usha juga kot ada promotion..



Dan waktu kunjungan hari tu ada set buffet di sediakan dengan harga RM15 sorang. 

Usha lunch buffet di Saba ni.

Ada salad

Lauk pauk

Lagi menu masakan

Air turut disediakan.

Sorang daripada member aku nak try buffet ni. Usha apa yang ada.

Ambik sesuka hatinya

Makan sampai lebam

Kuah kuah

Siap dengan minuman

Buah buahan

Tapi set buffet tu tak de lauk kambing. Jadi pencinta kambing tak sesuai makan buffet tu. Overall aku tengok buffet tu not bad lah kalau yang suka makan lauk lauk arab tapi chicken base.

Tapi ada jugak yang suka chicken tapi tak tertarik. Orang tu adalah aku.

Sebab aku nak makan grilled chicken. Menu ni tak de dalam buffet.

Order minuman berupa jus buahan

Makan dengan rasa nikmat tak terperi

Memang tak kecewa. Grilled chicken Saba ni aku rasa paling sedap yang aku pernah rasa.

Member lain nak kambing.

Pencinta setia

Jadi buffet tu bukan untuk dia

Overall makanan tetap sedap. Boleh aku kata resto arab yang menyediakan makanan arab tersedap di muka bumi ni yang aku pernah try. Rasa dia masih kekal authentic sejak dulu lagi.

Servis pun OK. Harga standard. 

Dan sememangnya orang ramai kalau waktu puncak.

Dan sempat aku berkunjung sekali lagi selepas tu....

Menu dah bertukar baru

Caramel yang sedap

Fish and Chip di kedai Arab? Not bad..

Dan grilled chicken yang tetap mantap dan padu...

Masih tak mengecewakan aku !

SABA RESTAURANT
4800 Suite 0-2, Ground Floor, Block A1,
Jln Perdana, CBD Perdana
Cyberjaya

Jangan lupa mencuba !

6 comments :

  1. Dah pernah sampai sekali..tapi tak cukup 'saba' nk menunggu..huhu #peakhour. Kena try lagi nmpknya..

    ReplyDelete
  2. mari ah try ar-rawsha shah alam skali lg. hello2 ke ambo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah.. hari tu ada gak OR ajak gi. tapi macam tak terasa nak repeat lagik.

      Delete
  3. kedai arab yg pertama aku jejak tahun 2008 masa tu baru RM10++ dan paling glamour masa tu air botol barbican siap beli bawak balik (mcm jauh sangat).. dan kini harga pun dah up sikit tapi still datamg bila rindu nak makan nasi arab.. fuhh kambing mandy juice dan lembut.. serta ayam grill.. dan kunyahan nasinya.. masih seperti 10 tahun dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujan hujan ni kau buat aku lapar.
      tapi tak leh pegi selalu.....

      tunggu betul2 teringin memang nak gi pekena grilled chicken meletop dia nih

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...