Wednesday, September 19, 2018

KONSERT VOICES OF LADIES, Panggung Anniversary KL

Aku suka gak tengok konsert. Tapi jarang berkesempatan.

Baru baru ni ada orang ajak aku tengok konsert.... Nama konsert nya, Voices of Ladies......... yang di adakan di Panggung Anniversary Kuala Lumpur.

Nama Konsert of ladies tapi penonton semua muka mat mat perang !

Dah tua bangka, rasanya ni kali pertama aku jejak tempat ni.

Konsert terbuka, jadi masuk adalah percuma !!

Line up malam tu boleh tahan la juga. At least aku kenal lah sorang dua.

Konsert start 8.30 malam tapi macam biasa, kami muncul agak lewat. Saja lengah lengahkan masa.

Konsert dah bermula

Nama je Voices of Ladies tapi ramai je lelaki yang datang termasuk aku ! Hahaha

Tapi kami duduk port atas sikit sebab takut diserbu peminat ! Hahaha.. Padahal malu kot camera focus kang nampak muka aku lak dalam TV tu nanti.

Sampai sampai dah ada orang nyanyi. Tapi tak kenal siapa.

Orang makin ramai. Masalahnya adalah aku tak tau pun apa benda yang berlaku atas stage sebab aku tak nampak !

Host konsert Maria Tunku Sabri dengan sorang lelaki aku tak tau sapa. Bosan la makcik ni jadi host.

First penyanyi muncul. Yuka Charisma. Penyanyi Indo ni.... tak tau nak layan cemana sebab tak kenal dan lagu dia aku tak tau.

Lepas tu penyanyi nama Elda something.. Nyanyi dangdut dangdut skit. Agak bosan lah, so aku gi smoking, gi toilet etc.... balik balik tak abis lagi dia menyanyi.

Nora tapi aku tak nampak pun Nora ni sebenarnya. Hahaha

Nyanyi lagu joget joget. Sedar sedar dah abis.

Agak di nantikan. Kak Esah dengan lagu Janji Manismu............... suara sedap gila.


Aishah.. Antara penyanyi yang tarik part tinggi tapi tak nampak terseksa

Dan yang paling di nanti Ella.... Ella rasa................................ aku minat dia , tapi aku lupa dia nyanyi lagu apa. Hahahaa.. 

Noraniza Idris. Bosan la lagu pun aku tak tau lagu apa. As usual, satu kampung atas stage dia bawak.

Tengok konsert terbuka macam ni boleh lari lari sesuka hati. Kejap aku gi smoking, pastu rasa lapar pulak. Kebetulan ada jual jual. So aku pegi la usha.

Nampak back up dancers.... elok la Ambulan ada tu kalau pengsan terus angkut ke hosp.

Jualan...

Beli kudapan dan minuman.

Nampak kat backstage. Nora dengan sapa ntah

Set ke 2 Konsert di sambung....

Penyanyi Elda dangdut tu muncul lagi. Nyanyi lagu dangdut.

Crowd.....


Pastu bersambung dengan Kak Ani... nyanyi lagu aku tak tau apa... Nora lagu baru tak sedap. Pastu Minah Indo tu... trying hard menyanyi tapi sebab lagu tak tau aku gi smoking lagi. Sedap gak suara dia sebenarnya tapi macam tak glamer.

Kak Esah lagi sekali. Nyanyi lagu Sensation

Stage

Last sekali Ella muncul sekali lagi dengan lagu Standing in the Eyes of the World

Artis artis kat atas stage

Sebab konsert ni free so aku tak complain. Line up macam best tapi lagu lagu agak kureng. At least dapat la rasa and feel tengok konsert selepas sekian lama tak layan konsert konsert ni.

Kami blah awal sebab tak nak bertembung dengan orang lain yang sama sama nak keluar. Lagi pun as usual, sebagai artis antarabangsa, aku terpaksa elakkan diri dari di serbu peminat peminat ni.

* pengsan

Thank you !

Aku terhibur light light.... tapi yang lebih penting, pengalaman  tengok konsert terbuka di Panggung Anniversary ni.


Yuka... lagu kecewa. tapi yang ni tak mengecewakan. Suara dia macam Anggun

Nanti kalau ada jemput lagi ya ........................ !

6 comments :

  1. stress plak rasa sbb terlepas konsert best yg free hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha..gigih gak hang tunggu smp abis walau tak kenal sapa retis hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tumpang orang kan? kang mengamuk lak drebar tu tetiba aku ajak balik awal

      Delete
  3. Ella tu bukan mu penah jumpa kat bukit jelutong dulu?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...