Monday, September 3, 2018

Cuti Sekolah & Aktiviti Bulan OGOS 2018

Berikut adalah rangkuman aktiviti dan acara semasa cuti persekolahan bulan Ogos yang lalu..... Highlight je dulu sebab malas !

Ogos pergi... September muncul kembali...

Ogos juga merupakan cuti persekolahan Pertengahan Penggal 2

Dan aku siap sedia mengatur rancangan untuk mereka supaya tidak di landa kebosanan luar biasa.

Hantar mereka balik kampung untuk Hari Raya Korban.....

Then minggu berikutnya, Mak aku datang ke kota............... so aku kena behave dan jadi anak yang soleh dan melayan ibu ratu yang datang. Ni first time mak aku keluar dari kampung halaman selepas abis iddah.

Jadi apa acara MeleTOP yang dicadangkan?

Apa? Mader nak karoks? Kus semangat * urut dada Noreen...

Nasib tak kena pelangkong ajak Makcik Mona nyanyi lagu Goyang 2 jari. Aku buntu.....tapi mak aku kata dia tak kisah, bawak je la mana mana yang nak di bawa............... 

"Mak okey jerrrr"

Baik lah. First..... Mak pegi lah bertemu sua dengan rakan rakan dinosaur.






Mak aku kata...

"Ingatkan dinosaur betul betul"

Oh Mader.. Kalau dinosaur betul mau mati semua orang kat theme park ni !

DINOSAUR KINGDOM di Sungai Buloh....  Nanti rajin aku story. Tapi bagi aku tempat ni biasa biasa je bagi kita yang dewasa ni, budak budak suka gak lah kot.

Refer THEMEPAKTU atau Fb : themepaktu untuk maklumat lanjut

Dinosaur Kingdom masih beroperasi sehingga hujung September 2018 nanti.

Plan next nak gi Langkawi tapi tak berapa jadi. So aku aku heret semua ke destinasi tak jauh mana untuk sesi berhibernasi.

Sudahnya ke Putrajaya sajork.... 

Aku jumpa penginapan di sini....

Nice place.... With full facilities....

Dan paling menarik................. view dia adalah awesome tahap rosak retina mata !




Dan sebab kami semua sangat suka, plan nak stay semalam je tapi extend lagi semalam di sini....




Host pun baik hati. 

Dan aktiviti di sepanjang masa di Putrajaya ni, Mak aku kata nak gi Floria.

Aku hantar dan dropped mereka je. Tak sempat nak turut serta.

Aktiviti makan makan

Dan jamu selera.....

Aku teringin nak naik belon ni..... tapi tak de sapa pun nak teman.

Jadi makan lagi... Santai di Umai Cafe...

Sambil menikmati suasana alam...........................




Dan singgah di Masjid Besi, sebab mak aku tak pernah solat di sini.............





Dan acara santai bersambung lagi.........



Dan puas menikmati senja di Putrajaya ni...





Dan memenuhi selera lagi dan lagi...................






Harap mak aku puas hati !

Usha raptai Hari Kemerdekaan...



Sebelum berangkat pulang.............

Bulan Ogos juga adalah bulan kelahiran Hero aku.

Gigih cari port menarik nak celebrate

Ambience dah cantik......... tapi cake tak menarik.

Last sekali beli cake Secret Recipe dan celebrate kat rumah je

Princess aku pun nak celebrate jugak walaupun birthday dia lambat lagi.

"Happy birthday 13th to my one and only Hero. 

May Allah always be with you to protect and guide you. We love you so much and you continue to make us proud over and over again. Semoga terus cemerlang dunia & akhirat. Amin"

Dah... settle acara bulan Ogos. Now looking forward for September.

September ni aku ada perancangan untuk diri sendiri.....

* hint hint.....

Opsss.. Harap tak de lah sampai macam ni.

Doakan semuanya berjalan lancar dan mega kembara aku kali ni akan terlaksana dengan jayanya. Amin.

Semoga perancangan ini bakal memberi kenangan manis yang tersendiri. Dan pastinya kedatangan September kali ni, sangat aku nantikan !

* gatal kaki.................

"Eh apa? Mak nak nyanyi jugak ??????????"

Ermmm.. tak payah la Mak... 

Cukup lah anak Mak sorang ni je yang jadi artis antarabangsa yang suam suam sendu !



Ku masih ingat
Perkenalan ku di bulan
September, September

Kau merenungku
Dan mengukir senyum mesra
Padaku, padaku

Perkenalanku kini semakin erat
Saling bertemu
Melepas rasa rindu

Dibelai-belai
Dikucup-kucup mesra
Rambutku, pipiku

Aku terlena
Terbuai dalam pelukan
Mesramu, mesramu
Hati riang gembira
Tiada terkira
Terasa dunia ini kita yang punya

Kau kan jadi teman hidupku
Sayangku selalu ku nantikan
Takkan hilang
Kenangan manis bagiku
Kau tunjukkan
Kasih sayangmu selalu

Ku gembira
Berdamping denganmu
September selalu kunantikan
Ku nanti-nanti
Selaluku nanti-nanti
September denganmu

10 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...