Thursday, September 27, 2018

DURIAN DURIAN

Aku nak bercerabih pasal buah.

Aku memang suka makan buah. Kalau tak jadi Supermeng, superhero sendu aku adalah nak jadi Tarzan sebab tarzan boleh makan buah. Tapi aku tak de kebun, so nak makan buah kena lah beli.

Ini bukan pokok buah buahan.....

Blank. Tak de idea. Nanti aku sambung !

Muncul semula dengan mulut berminyak.....

* burp..................

Apa? Bau durian? Tipu ! Walaupun aku suka buah buahan tapi aku kurang gemar dengan King of Fruit nih.

Tak percaya?

Time kalau ada buffet durian, aku buat tak reti jer...

Aku tak faham kenapa orang sungguh tergila gila kan durian ni. Bagi aku, rasanya biasa biasa je.. Kann??????? !!!!

Masa McD keluarkan aiskerim durian... aku memang langsung tak pandang

Tapi few times petang pegi drive thru dan beli untuk santapan.. * mati laaaa

Tetap tak nak ngaku aku sebagai peminat, masa hype orang dok makan durian aku buat tak tau je.

Senyap senyap aku kirim Musang King dan beli satu pack sebab harga murah time tu.

Sebab haloba, aku makan dulu sorang sorang. Lepas 2 ulas, aku pening ! Tapi sedapnya... inzal mata naik juling.

See? Aku dengan durian memang tak sekufu. Kami berlainan kasta ! Tapi kami dua dua raja.. Durian Raja Buah. Aku Raja Dangdut? Hahahaha

Awal awal time durian tengah melambak di pasaran aku boleh je buat tak tau. Masa ke KK hari tu pun cuba cuba nak berdamping dan bermanja tapi ternyata aku dan durian tetap tak di takdirkan bersatu.

Sedap ke yang kuning tu? Isi nya merah !

Dek harga yang mahal

Kami gagal menyatu...

Tapi penolakan kepada keinginan nak makan durian tu selalu gagal. Kadang kadang ada orang ajak teman sebab teringin.

Aku teman kan jer

Bab pilih memilih aku tak terror

Aku pandang sebelah mata jer..........





Tapi........... bila terhidang di atas meja. Siap dah kepak kepak buahnya........... terus rasa teruja !




Tapi, anak anak aku memang hantu durian. Memang selalu dia orang makan tanpa pengetahuan aku sebab tau aku malas nak melayan. Dan ada time time dia orang pujuk gak lah aku belanja mereka makan durian.

Nak tak nak, kena jugak turut serta................

Malam malam buta cari durian

Makan tepi jalan je

Nak yang sedap

Tapi banyak jugak pilihan.

Jenis dan harga yang berlainan....

Ni jugak yang menjadi idaman....

Sukar membuat pilihan. Tanya pada yang pakar je lah.

Dah cuba yang biasa biasa ni.... 

OK lah sesedap rasa....

Dia promote yang ni. Black Ton ke apa nama durian ni. Terasa pulak nak cuba

Harga sebijik RM 120

Ini nya macam nangka... 

Hah ! Puas hati dapat makan durian yang sedap. Tapi aku still yakin dengan diri sendiri yang aku bukan lah peminat tegar durian ni.

Kalau ada, aku makan. Kalau tak de, OK jer. Tapi alang alang ada tu... aku nak Musang King jer... yang lain lain tak payah pelawa...................

* gelak sambil sendawa bau durian.

OK. Tempoyak? Artis Antarabangsa yang berasal dari Italy seperti aku ni tak makan. Sorry ! 

Tapi kalau campur campur dengan budu.... memang tak kering tangan ! Hahaha

Moralnya di sini, aku nak bagitau. Makan durian sambil dengar lagu duran duran adalah ............. apa yang aku nak cerita sebenarnya ni?

* baling kulit durian ke arah peminat minta bersurai.............
  


Mine, immaculate dream made breath and skin
I've been waiting for you
Signed, with a home tattoo
Happy birthday to you was created for you
(Can't ever keep from falling apart at the seams)
(Can not believe you've taken my heart to pieces)
Oh, it'll take a little time
Might take a little crime
To come undone now

We'll try to stay blind
To the hope and fear outside
Hey child, stay wilder than the wind
And blow me into cry

Who do you need, who do you love
When you come undone?
Who do you need, who do you love
When you come undone?

Words, playing me deja vu
Like a radio tune i swear i've heard before
Chills, is it something real
Or the magic I'm feeding off your fingers?
(Can not forgive from falling apart at the seams)
(Can not believe you're taking my heart to pieces)
Lost, in a snow filled sky
We'll make it alright
To come undone now

We'll try to stay blind
To the hope and fear outside
Hey child, stay wilder than the wind
And blow me into cry

Who do you need, who do you love
When you come undone?
Who do you need, who do you love
When you come undone?

(Can not forgive from falling apart)
Who do you need, who do you love
When you come undone?
(Can not forgive from falling apart)
Who do you need, who do you love?
(Can not forgive from falling apart)
Who do you love
When you come undone?
(Can not forgive from falling apart)

6 comments :

  1. Adakah abam Meng mabuk durian? Poning palo den baco. Hahah

    ReplyDelete
  2. Hahaha..sudah lar meng. Ngaku jer lar hang mmg hantu durian..aku masa musim ritu..mmg heaven rasanya dpt mkn durian..nak2 org belanja hihiks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...