Thursday, August 4, 2016

Jom Makan : Grafa @ SS15, Subang Jaya

Abam kawasan muncul lagi untuk acara membuntalkan diri sendiri !!

"Ke tepi ke tepi... kenderaan berat nak lalu ni"

Ada satu hari tu kami keluar hujung minggu pastu plan nak makan dinner kat luar tapi tak decide kat mana. Hero nak makan creme brulee kat Italianese tapi malas nak gi Empire.

Anak aku maju setapak lagi mengindam makanan 'have have' untuk tumbesaran !

Then aku teringat la satu kedai ni, tapi aku lupa nama. Tapi aku macam ingat nama dia dekat dekat dengan Giraffe.

"Rasanya nama dia macam Giraffe? Ke zirafah? Ke apa nama dia?"
"Zirafah? Ada Zirafah ke kat kedai tu Papa?"

Erkkkkkkkkkkkkkk..

Budak budak tu pantang dengar benda pelik pelik. 

Last sekali godek godek internet baru la jumpa.

Grafa ! Bukan Giraffe !!!!

Malu je. Nasib tak tanya orang.

Berkat hubungan cinta yang sekian lama terjalin antara aku dengan Waze, Pompuan Waze tu dengan baik hati membawa aku ke sana. Ke sana. Ke sana.....

Letaknya dekat SS15 Subang Jaya. Kawasan cramp tu kalau nak cari parking memang bercinta ! Pusing 2 kali baru la berjaya.

Sampai je masuk dan duduk. Tak de pelanggan lain time tu. Usha setting cafe ni dulu.

Konsepnya.... kayu dan bubu ala ala hipster jugak

Seating belah non smoking

Duduk la mana mana yang di sukai

Boleh jugak smoking

Amazing race jugak lah kedai ni. Dari luar pintu masuk kecik je, tapi bila masuk... tetiba macam dalam stadium Real Madrid ! Luas dan lapang.

Anggap je la aku dah pegi stadium tu walaupun sebenarnya nan hado.

Layan setting dalam kedai skit lagi

Yang penting bersih dan selesa

Dah duduk sopan santun. Maka boleh order.

Tengok menu ni

Dan aneka minuman

Menu dia banyak western dan asian. Air dia beraneka puspawarna dan macam macam. Campur itu ini dan ada juga kopi untuk penggemar kopi.

Kek pun ada

Sebab orang tak ramai jadi menunggu pun tak lana. OK la servis mereka. Cepat dan pekerja dia pun tak de la nampak slow dan tidak berdaya saing. Semua  nampak berbatterykan energizer.

So masuk mengadap menu menu yang telah di senarai pendek.

Nasi Goreng Ketam untuk OR

Chicken Parmesan untuk diri ku yang begitu berharga ni. Princess kata mash potato tu macam kolam ikan ! Hehehe

Apa benda pasta ntah nama ni. Olive Pasta something something aku pun lupa nama dia tapi asal kejadian ada seafood. Untuk Princess. Cas cas mood dia nak makan ! Pengsan tengok portion besar gila untuk anak aku yang tak suka makan tu

Untuk anak bujangan aku. Pasta carbonara dengan meat ball

First impression aku, portion makanan dia adalah besar gila. Sesuai untuk hidangan para gergasi !! Aku ni gergasi yang petite mana makan sebanyak tu?

* sorok diri dalam kelonsong siput babi

Serious banyak !!!

Dan aku perasan menu dia style macam kat William's. Cuma kat sini cozy dan hispter skit la nak lepak lepak.

Minuman

Ribena laici

Air kosong tak der. Kena order air mineral. Fine !!!

Verdict makanan dia. Actually makanan agak tasty jugak. Sedap especially Nasi Goreng Ketam tu walaupun bagi aku agak pedas juga. Lain lain tu pun sedap belaka. Cuma sebab banyak sangat so tak habis di makan.

Lagi lagi sebelum tu anak anak aku dah order cake sorang satu.

Mash mellow cake untuk Princess

Oreo cheese cake untuk Hero

Cakes di hidangkan atas chopping board

Princess dalam cubaan menghabiskan makanan dalam pinggan yang lagi besar pada muka dia. Muncung muka di paksa makan. Sudahnya dia belasah makan aku punya Chicken Parmesan tu jugak

Hidangan kami

Alhamdulillah. Makanan memang boleh tahan.

Harga pun aku rasa acceptable lah jugak. Cost semua makanan adalah RM 169.

So sesapa nak cuba makan di kedai 'Zirafah' ni boleh lah berkunjung ke sini.

GRAFA
No 55 SS15/4B, Subang Jaya
Petaling Jaya, Malaysia
03-5611 7600
Open : 12:00PM - 12:00AM


Mereka di social network

Memang kenyang ! Buntal perut. 

"Dah. Ke tepi. Ke tepi. Gergasi petite nak lalu sekali lagi............."

Tapi tak pe. Orang kata orang kurus senang nak kena culik, jadi kita gemukkan diri untuk sukarkan sebarang misi penculikan.

Masalahnya ada ke orang nak culik aku? Chia Chia Chia.....

12 comments :

  1. last saya datang grafa ni 2 tahun lepas kot, menu dia masa tu kertas photostat je, skg dah improved nmpknya. orang kata april 24 kat bangi tu set2 Grafa ni jugak. Menu lebih kurang jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe geng geng dia jugak kot. bebaru ni ada dtg sini lagi.. tak de banyak perubahan...

      portion makanan memang besar... sorang makan tak abis.

      kalau nak kurus jgn datang sini !

      Delete
  2. meng, aku suka org kurus .. boleh aku 'culik' ko kejap? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. culik tak buleh. colek boleh...

      slide to unlock... hahaha

      Delete
  3. Gergasi petite? Ada hati gak tu nk petite...

    ReplyDelete
  4. akak pengemar kutip kelonsong siput babi

    yang kosong la..tak de siput mahupun ba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pastu buat kalung???? hehehe... kesian siput dah tak de tempat berlindung

      Delete
  5. Lapar plak aku nih. Gergasi petite? Huntonglaaa ada gak bab yg petite nyaaa...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. janji ada petite.... gergasi tu nama samaran je.. ahaks

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...