Wednesday, November 22, 2017

02 - KUANTAN 2017 : Swiss-Garden Beach Resort - Part 1 ( Room & View )

Masih di Kuantan.

Masa mencari penginapan di sini, agak tak tau nak stay mana. Pernah dengar la tempat ni tapi macam dah lama so aku presume dah buruk. Tapi sebab nak duduk sangat tepi pantai, maka ini lah pilihan yang ada yang tak jauh dari bandar Kuantan.

Jom usha. Swiss Garden Beach Resort, Kuantan.

Terletak di Pantai Balok. Lebih kurang 20 minit dari bandar Kuantan

Bangunan hotel

Langit, laut dan mentari menawarkan latar belakang landskap yang menggamit emosi. Warna-warni alam semulajadi bagaikan cahaya lembut tropika melambangkan ketulenan udara, air dan tanah.

Melalui palet warna matahari terbenam, sehingga hirupan udara segar, Swiss-Garden Beach Resort Kuantan yang baru diubah suai, menawarkan citarasa sensual setelah baru sahaja diubah suai. Ruang lobi yang baru diubah suai, Lamin Kopi Garden Terrace, Swiss Deli di Blue Chip Lounge dan Bilik-bilik Seaview dilengkapi dengan suasana kontemporari untuk memenuhi cita rasa tetamu yang sering berubah.

Resort bertaraf antarabangsa ini dengan 304 buah bilik, Swiss-Garden Beach Resort Kuantan menawarkan perkhidmatan cemerlang yang berlatarbelakangkan suasana tenang dan tiupan bayu tropikal.

Sebab tak pernah duk sini, jadi nak usha dan rasa sendiri.

Swiss Garden Resort & SPA

Kawasan parking


Kedamaian menyambut kami datang

Ikan ikanan

Bangunan lobby

Lobby

Kawasan lobby

Ruang menunggu di lobby

Kerusi macam banyak tapi macam dah lapuk furnisher nya..

Reception 

Check in di sini. Slow sikit service nak check in ni sebab banyak rombongan lain.


Tourist Tax

Ada welcome drink. Tapi air kosong je. Tak sejuk lak tu.


View

Dah check in. Dah di beri bilik maka terus ke bilik penginapan............

Swiss-Garden Beach Resort Kuantan baru-baru ini memperkenalkan bilik Deluxe Premier, Deluxe Deluxe dan Bilik Deluxe untuk memenuhi keperluan perniagaan dan pelancong. 

Terdiri dari 300 bilik dan suite dengan balkoni peribadi, setiap bilik memerintahkan pemandangan Laut China Selatan atau sayuran hijau yang mencipta suasana yang sempurna. 

Bilik-bilik dan suite dilengkapi dengan kemudahan yang moden dan dilengkapi dengan pelbagai keistimewaan eksklusif, faedah dan perkhidmatan yang disempurnakan.

Passkad

Aku ambik Premier Deluxe Room

Bilik Deluxe Premier memerintahkan pemandangan yang menakjubkan dari perairan biru di Laut China Selatan. Dengarkan pemandangan matahari terbit dari balkoni peribadi anda di tengah-tengah ketenangan taman tropika yang rimbun. 

Direka dengan elegan di nada hangat yang hangat dengan kelengkapan neutral yang diilhamkan oleh unsur-unsur tradisional, setiap bilik dilengkapi dengan kemudahan utama moden dari TV LCD yang menawarkan saluran premium ke Wi-Fi percuma. Kawasan kerja yang luas menyediakan suasana yang santai, sesuai untuk eksekutif perniagaan.

Jom usha biliknya............

2 single bed. Banyak bilik penuh

Ruang dalaman

Katil keras dan tak best. Bantal pun tak best

Cermin

Belah depan

Belah dalam

Dalaman

Amenities

Ada seterika tapi macam lama punya je

Toilet

Toiletries

Room dining. Macam mahal jer

Rasa aku bilik dia biasa je. Agak basic dan tak de ciri ciri kemewahan. Perabot pun nampak macam dah lama dan usang. Tapi kebersihan OK lagi lah.

Setakat datang santai sehari dua OK lagi lah...

Tapi agak menarik sebab bilik aku ada balcony.

Boleh la nak merokok

Dengan view laut

View penginapan

Dan kolam

Dan pemandangan lain yang dapat di lihat dari bilik penginapan aku yang terletak di tingkat atas sekali dan agak hujung berdekatan dengan laut.









Seterusnya usha kawasan persekitaran resort dengan gambar sang mentari pagi di kawasan resort no.











Kawasan pantai dia agak landai dan menarik jugak. Sesuai untuk mandi manda kalau nak mandi laut. Tapi kena tengok jugak keadaaan cuaca dan faktor angin. Kalau ombak kuat sila elakkan. Mandi kat kolam je sudah.

Usha suasana malam di kawasan Swiss Garden Resort Kuantan ni.

Senja

Ada restoran.

Di lobby

Lobby lounge. Ada orang main muzik tapi lagu semua oldies.

Kala malam....

Malam

Nanti sambung usha bahagian lain pulak.

bersambung.......................

6 comments :

  1. tergelak bila baca perkataan 'memerintahkan' dan 'sayuran hijau'

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah tak perasan. cut and paste dari website hotel. tu pun dia translate ikut suka dia je... ahaks..

      sayuran hijau

      Delete
  2. Terkagum kagum aku baca ayat ayat ko kali ini..."memerintah pandangan laut..", "sayuran hijau yang mencipta suasana...", "palet warna matahari terbenam..", Meng, ayat dari broucher hotel ke ayat ko? Kalau ayat ko...aku memang tabik :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. aku pun tak perasan. nampak sgt aku pemalas.. buat keje caca merba je kan? ya ampun... jangan korang hina ayat buku tu semua.... aku pun tak tau datangnya dari mana..

      sayuran hijau? what is that??????

      Delete
  3. ni ayat dia in english..

    Comprising of 300 rooms and suites with private balconies, each room commands a spectacular view of the South China Sea or the verdant greens creating the perfect ambiance. The rooms and suites are elegantly outfitted with enhanced modern amenities and complemented by a host of exclusive privileges, benefits and refined services.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...